Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس توضیحات مسئولان را در خصوص علت افزایش قیمت مصالح ساختمانی قانع کننده ندانست و گفت: وزارت صمت آنالیز درستی از وضعیت فولاد و سیمان تا ۱۵ اسفند ماه به کمیسیون ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید البرز حسینی در تشریح نشست روز سه شنبه 28 بهمن ماه کمیسیون متبوع خود گفت: با توجه به اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستور کار بررسی صحن قرار دارد و از طرفی به دلیل تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر بهای تمام شده مسکن؛ از وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی عرضه و توزیع مصالح ساختمانی و قیمت آن دعوت کردیم که متاسفانه هر دو وزیر بدون علت در نشست امروز حاضر نشدند و معاونان وزیر صمت، بورس کالا و فولاد ایران به جای آنها به کمیسیون آمدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: توضیحات مسئولان در خصوص علت افزایش قیمت مصالح ساختمانی با واقعیت‌های موجود همخوانی نداشته و اعضای کمیسیون نیز از توضیحات آنها قانع نشدند. از این رو مقرر شد، وزارت صمت  آنالیز درستی از وضعیت فولاد و سیمان تا 15  اسفند ماه  به کمیسیون ارائه کند و پس از آن کمیته ای برای بررسی قیمت مصالح ساختمانی  و نحوه کنترل بازار تشکیل شود. 

وی  با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس به دنبال راهکاری برای کنترل بازار مصالح ساختمانی است، افزود:  28 میلیون تن فولاد در داخل کشور تولید شده و حدود 18 میلیون تن هم مصرف و نیار داخلی است؛ با وجود اینکه 10 میلیون تن مازاد مصرف تولید داریم قیمت داخلی با دو برابر قیمت جهانی به دست مصرف کننده می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بخش عمده زنجیره چرخه تولید فولاد و سیمان در داخل کشور است، بر همین اساس هم ارزبری حوزه فولاد 15 درصد و سیمان حدود صفر است. لذا عملاً سوالی در ذهن اعضای کمیسیون، مردم و کارشناسان ایجاد شده که علت گرانی این محصولات چه چیزی می‌تواند باشد؟ از این رو کمیسیون عمران به دنبال ایجاد راهکاری است تا قیمت مصالح ساختمانی کنترل شده و با قیمت متعارف به دست مصرف کننده برسد.

حسینی اظهار کرد: در حال حاضر افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر بسیاری بر نرخ مسکن گذاشته و فشار مضاعفی را به مردم به ویژه طبقه ضعیف و آسیب پذیر وارد کرده است. از این رو امیدوارم با توجه به اهتمامی که مجلس و دولت برای کنترل بازار مصالح ساختمانی دارند قیمت این محصولات کنترل شده و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس افزایش قیمت مصالح ساختمانی کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!

نماینده بستان آباد در کنایه‌ای به رئیسی گفت: دعا کنیم این دولت ادامه داشته باشد تا (قیمت ارز) به عدد‌های بالاتر نرسد و سایه‌شان مستندام باشد!

به گزارش ایلنا، غلامرضا نوری قزلجه، درباره این سوال که چرا در روز‌هایی که شاهد نوسانات نرخ ارز و سکه هستیم وقت خانه ملت صرف بررسی «لایحه تجارت» که به گفته برخی از نمایندگان بررسی آن با آئین‌نامه داخلی خود مجلس مغایرت داشت شد و این مساله پرداخته نشد، گفت: برای ما هم محل سوال است و تعدادی از همکاران هم نسبت به این موضوع تذکر دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولا می‌توان گفت نحوه بررسی این لایحه به نوعی از آئین نامه خارج شده بود، چه آن چیزی که در حال حاضر بررسی شد و چه آن چیزی که آمده بود؛ زیرا این لایحه یک اصل هشتاد و پنجی بوده که شورای نگهبان آن را نپذیرفت و به جای این که به کمیسیون‌های اصلی و فرعی فرستاده و پیشنهادات گرفته و بررسی شود، به صحن آمد و وارد دستور مجلس شد، آن هم نه به صورت ماده به ماده بلکه به صورت فصل به فصل برایش رأی گرفتند.

وی ادامه داد: امیدواریم آن‌هایی که این لایحه را نوشتند چیز خوبی نوشته باشند و اِلا در این مجلس هم برایش اتفاقی نیفتاد. در مورد رأی‌هایی که برای این لایحه گرفته شد از نظر آئین‌نامه‌ای دو مرتبطه اشکال گرفته شده است، نخست این‌که بدون طی مراحل و فرآیند بررسی شد و دیگر اینکه در بررسی در صحن این آئین نامه رعایت نشد و به صورت فصل به فصل برایش رأی گیری کردند که این خودش اشکال دارد؛ مجلس یازدهم است دیگر!

نماینده بستان آباد در پاسخ به این‌که آیا نمایندگان نمی‌خواهند اعضای دولت را برای پاسخگویی به صحن بیاورند؛ درحالی که برخی از رسانه‌های نزدیک به دولت عنوان می‌کنند اگر دولت قبلی بود قیمت دلار تا ۲۰۰ هزار تومان بالا می‌رفت، اما در این دولت تا سقف ۱۰۰ هزار تومان شاید برسد، عنوان کرد: دعا کنیم این دولت ادامه داشته باشد تا به عدد‌های (قیمت ارز) بالاتر نرسد و سایه‌شان مستندام باشد!

وی درباره این‌که در دولت قبل مجلس تا پای سوال از رئیس جمهور رفت، اما در این دولت هیچ اقدامی از سوی نمایندگان در این خصوص رخ نمی‌دهد دلیل آن چیست، گفت: آن‌هایی که باید ورود کنند فعلا دنبال موضوعات خودشان در انتهای مجلس هستند. دولت هم خوش به حالش است و تقریبا در یک حالت فترت است و بی‌خیال می‌راند.

 

دیگر خبرها

  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر