Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک مطالعه جدید، اکثر مردم می توانند در موارد شدید بیماری ویروس کرونا، آنتی بادی خنثی کننده تولید کنند.

به گزارش برنا و به نقل از ساینس دیلی، نتایج این مطالعه از استفاده از ترکیب آنتی بادی درمانی برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ پشتیبانی می‌کند.

محققان دریافتند اکثر مردم می‌توانند آنتی بادی‌های خنثی کننده علیه سندرم حاد تنفسی کروناویروس در موارد شدید بیماری کووید ۱۹ تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاندمی کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس، تأثیر زیادی بر سلامت عمومی جهانی داشته است. تصور می‌شود که آنتی بادی‌های خنثی کننده که به طور خاص حوزه پیوند- گیرنده (RBD) پروتئین سنبله کروناویروس را هدف قرار می‌دهند، برای کنترل ویروس ضروری است.

آنتی بادی‌های خنثی کننده مخصوص RBD در بیماران کرونایی بهبودیافته شناسایی شد. برخی از بهبود یافته کنندگان ایمنی قوی و طولانی مدتی دارند، در حالی که در برخی دیگر، کاهش انتی بادی‌های خنثی کننده مشخص شد. فاکتورهای مرتبط با یک واکنش آنتی بادی مؤثر و بادوام هنوز مشخص نیست.

بدین منظور محققان از تکنیک‌های مولکولی و بیوانفورماتیک برای مقایسه واکنش سلول B در هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شدید و ۱۰ فرد با علائم خفیف، ۱.۵ ماه پس از ابتلاء به عفونت، استفاده کردند. در بیماران بسیار حاد، غلظت بالاتری از آنتی بادی‌های خاص RBD و افزایش سلول‌های B مشخص شد. در بین ۲۲ آنتی بادی شبیه سازی شده از دو نفر از این بیماران، شش آنتی بادی خنثی ساز قوی علیه کروناویروس مشخص شد.

تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک نشان می‌دهد که اکثر افراد قادر به تولید آنتی بادی خنثی کننده علیه کروناویروس در موارد شدید کووید ۱۹ هستند. علاوه بر این، ترکیب انواع مختلف آنتی بادی‌های خنثی کننده، گسترش ویروس زنده را کاملاً متوقف می‌کند.

به گفته محققان، ترکیبی از آنتی بادی‌های خنثی کننده یک روش امیدوارکننده در مورد درمان مؤثر و ایمن موارد شدید کووید ۱۹، به ویژه در جمعیت مسن یا افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، که پس از عفونت یا واکسیناسیون قادر نخواهند بود به راحتی تولید این آنتی بادی‌ها را انجام دهند، است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در جهان آنتی بادی های خنثی کننده موارد شدید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فلاح گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی افراد دارای معلولیت و حمایت از این افراد و خانواده هایشان تعداد ۸۰ نفر از معلولان شدید و خیلی شدید واجدالشرایط که در دهک درآمدی یک، دو، سه قرار داشتند و از سالیان گذشته در انتظار دریافت حق پرستاری بوده اند از فروردین ماه امسال از این خدمت بهزیستی بهره‌مند خواهند شد. 
 سید محسن فلاح در مورد شرایط بهره مندی از این خدمت، تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی محل سکونت خود بوده و درجه معلولیت شدید و یا خیلی شدید داشته باشند به جز معلولیت‌های بینایی و شنوایی و حسی، نیازمند مراقب باشند، در مراکز شبانه‌روزی اقامت نداشته باشند، همزمان از سایر کمک هزینه‌ها نظیر حق پرستاری ضایعه نخاعی و کمک هزینه فعالیت مراقبت در منزل برخوردار نباشند، دارای معلولیت چندگانه باشند، استقرار در دهک کم درآمدی ۱ تا ۳ از طریق سامانه ارمغان و آزمون وسع این شناسایی صورت می‌گیردو مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • افراد مسلح در غرب پاکستان ۷ مامور گمرک را کشتند
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال