Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با یکدیگر، درباره آخرین تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش برنا؛ به نقل از دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف درباره اهمیت افزایش تولید واکسن کرونا و حمایت از برنامه جهانی پیش خرید و توزیع عادلانه واکسن کرونا موسوم به کواکس توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچنین درباره کنفرانس اتی تغییرات آب و هوایی که قرار است در ماه نوامبر در انگلیس برگزار شود گفت‌وگو کرده و متعهد شدند که از طریق همکاری با یکدیگر سایر کشورها را برای ارائه برنامه‌های بلندپروازانه در زمینه کاهش ضایعات کربنی تشویق کنند.

تحولات میانمار از دیگر موضوع هایی بود که نخست وزیر انگلیس و دبیر کل سازمان ملل متحد درباره آن گفت وگو بر لزوم تداوم همکاری‌های بین‌المللی در خصوص روند سیاسی در لیبی و راه حل بحران یمن تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، بوریس جانسون مشتاقانه منتظر است تا در نشست مجازی هفته آینده شورای امنیت سازمان ملل به ریاست لندن درباره تغییرات آب و هوایی و مسائل امنیت بین‌المللی به آنتونیو گوترش بپیوندد.

این دومین تماس تلفنی نخست وزیر انگلیس و دبیر کل سازمان ملل متحد در یک ماه گذشته است. ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد از ابتدای ماه فوربه به انگلیس رسیده است.

این کشور همچنین امسال میزبان دو نشست بزرگ تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو و سران گروه ۷ است. کنفرانس تغییرات اقلیمی قرار بود سال گذشته برگزار شود که به دلیل همه‌گیری کرونا به نوامبر ۲۰۲۱ موکول شد.

دولت انگلیس همچنین منطقه گردشگری کورنوال را به عنوان مکان نشست گروه ۷ در خرداد ماه ۱۴۰۰ اعلام کرده که در آن سران جهان، از جمله جو بایدن رییس جمهوری جدید ایالات متحده، گرد هم خواهند آمد تا وضعیت احیای اقتصاد جهان از همه‌گیری ویروس کرونا را به بحث بنشینند.

این نخستین نشست حضوری سران دنیا بعد از تقریبا دو سال خواهد بود. نشست سال گذشته گروه ۷ در ایالات متحده لغو و نشست گروه ۲۰ در عربستان سعودی نیز به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

انگلیس در حالی نسبت به برگزاری حضوری این نشست اصرار دارد که به لطف قرنطینه سراسری در این کشور آمار افسارگسیخته کرونا تحت کنترل درآمده است. با این حال بعید است که این وضع چندان پایدار باشد و به همین خاطر جانسون قصد دارد تا هفته آینده نقشه راه خروج تدریجی انگلیس از قرنطینه را اعلام کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس سازمان ملل جانسون سازمان ملل متحد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین

 

به گزارش  تابناک به نقل از الخلیج آنلاین، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا تلفنی با «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد بحرین گفت‌وگو کرد.

 دو طرف به بررسی روابط استراتژیک بحرین و آمریکا پرداختند.

وزیر دفاع آمریکا و ولیعهد بحرین بر اهمیت تداوم پیشبرد شراکت‌های موثر و هماهنگی مشترک میان دو کشور تاکید کردند.

طرفین درباره مسائل دارای اهمیت مشترک و در راس آن تحولات اوضاع در منطقه نیز رایزنی کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • لیز تراس خواستار انحلال سازمان ملل شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس/ امیرعبداللهیان: پاسخ بعدی ما به رژیم اسرائیل، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود/ دیوید کامرون: ما از اسرائیل خواهیم خواست دست به اقدام نزند، چرا که نمی‌خواهیم آنچه اخیرا اتفاق افتاد، دوباره و گسترده تر انجام شود
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • گفت‌وگوی بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه