Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نقل و انتقالات بازیکنان یکی از مهمترین موارد برای درآمد زایی باشگاه‌های بزرگ فوتبال در اروپا استو به خصوص در یک دهه اخیر نقل و انتقالات مهم و با هزینه بسیار زیادی شکل گرفته است چرا که باشگاه‌های بزرگ اروپایی می‌دانند که اگر چه برای خرید یک بازیکن هزینه زیادی کرده اند، اما می‌توانند با توجه به روش‌هایی که برای درآمد زایی وجود دارد از کنار آن خرید به سود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان گاهی اوقات بازیکنان بزرگ فوتبال بدون هیچ هزینه و با نقل و انتقالی رایگان به تیمی دیگر منتقل شده اند. اتفاقی که شاید در سال‌های اخیر به دلیل علمی تر شدن ورزش کمتر از دهه‌های گذشته در فوتبال اروپا پیش آمده است.

به تعدادی از نقل و انتقالاتی که در فوتبال اروپا به صورت رایگان و آزاد انجام شده است اشاره خواهیم کرد.

۱. لوئیز انریکه، رئال مادرید به بارسلونا ۱۹۹۶

این ستاره اسپانیایی در سال ۱۹۹۶ و با انتقالی رایگان از رئال مادرید به رقیب همیشگی این تیم بارسلونا پیوست و بهترین دوران حرفه‌ای خود را در بارسلونا گذراند. او  ۲ عنوان قهرمانی لیگ و ۲ قهرمانی کوپا دل ری را بدست آورد. انریکه در سال ۲۰۱۵ نیز هدایت بارسلونا را به عهده گرفت و با این تیم موفق به کسب سه گانه در فوتبال اروپا شد.

۲. سول کمپل، تاتنهام به آرسنال ۲۰۰۱

این مدافع انگلیسی بعد از ۱۲ سال حضور در تاتنهام و یدک کشیدن عنوان کاپیتان تیم ، بعد از اتمام قرار داد خود با تاتنهامی‌ها در انتقالی عجیب به تیم رقیب، یعنی آرسنال منتقل شد و تا پایان سال ۲۰۰۶ در این تیم لندتی به عنوان بازیکن ثابت حضور داشت.

۳. مک مانامن لیورپول به رئال مادرید ۱۹۹۸

در سال ۱۹۹۸ و بعد از ۹ سال حضور در لیورپول، باشگاهی که در آن افتخار چندانی بدست نیاورد راهی اسپانیا و رئال مادرید شد. اما در اسپانیا شرایط برای این هافبک انگلیسی متفاوت بود، او توانست به رئال مادرید برای بدست آورد ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کمک کند و این عنوان را با این تیم بدست آورد.

۴. رود گولیت، میلان به چلسی ۱۹۸۸

این ستاره هلندی با توپ طلای سال ۱۹۸۷ فوتبال جهان از میلان به چلسی انگلیس آمد، اما در چلسی او نتوانست موقیت‌های خود را در میلان تکرار کند و در انتها به عنوان مربی بازیکن تیم چلسی به دوران حرفه‌ای خود در فوتبال پایان داد.

۵. کامبیاسو، رئال به اینتر و لستر ۲۰۰۴

کامبیاسوی آرژانتینی افتخار انجام ۲ انتقال رایگان را در دوران فوتبال خود داشته است. اولین مورد آن پس از آن بود که از تیم آن زمان کهکشانی رئال مادرید در سال ۲۰۰۴ کنار گذاشته شد و در انتقالی رایگان به اینتر ایتالیا پیوست و دوران درخشانی را نیز در این تیم داشت. این آرژانتینی در سال ۲۰۱۴ و در انتقال‌ آزادی دیگر به لسترسیتی انگلیس پیوست و به این تیم در قهرمانی در لیگ جزیره کمک کرد.

۶. جیمز میلنر، منچسترسیتی به لیورپول ۲۰۱۵

او در دوران حضور در منچسترسیتی بازیکن مهمی بود، اما در سال ۲۰۱۵ و به صورت رایگان به لیورپول پیوست و به یکی از مهمترین بازیکنان این باشگاه تبدیل شد و برای قهرمانی لک لک‌ها بعد از ۳۰ سال در لیگ جزیره نقش مهمی را ایفا کرد.

بیشتر بخوانید 

۸ گل ماندگار تاریخ فوتبال + تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال اروپا منچسترسیتی رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید مهری: طرفدار رئال مادرید هستم و با بارسلونا مشکل دارم / فیلم

سعید مهری از طرفداران باشگاه رئال مادرید است.

دانلود (9MB)

دیگر خبرها

  • سعید مهری: طرفدار رئال مادرید هستم و با بارسلونا مشکل دارم / فیلم
  • بدن متفاوت و کاملاً ورزیده مسوت اوزیل در ۳۵ سالگی / عکس
  • بازیکن رئال مادرید و اتهام ارتباط با داعش
  • چه‌کسی بیش از همه هم‌بازی رونالدو بوده است!
  • عکس| جذاب مثل پیراهن چهارم رئال مادرید
  • اورلین شوامنی: تونی کروس یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است
  • نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!
  • به پیشنهاد پیکه: ستاره سابق رئال به فوتبال برگشت
  • بهترین مدافع راست جهان؛ نظر کایل واکر چیست؟
  • اشک وینیسیوس در آمد: نمی‌خواهم رنج سیاه‌‌پوستان را ببینم؛ هر روز از روز قبل غمگین‌ترم