Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین – مجید جباری: پیروز حناچی که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما با عنوان «عملکرد شهرداری در ملی شهر تهران» سخن می‌گفت، درباره وضعیت تاب‌آوری تهران، اضافه کرد: بسیاری از نقاط آسیب کلانشهر تهران شناسایی شده است و حالا این نقاط دیگر نقاط آسیب ما به حساب نمی‌آید. خیلی از بخش‌های جنوبی شهر به عنوان بافت فرسوده نوسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناطق دقیقا جاهایی بودند که در زمان وقوع زلزله احتمالی، تخریب بالایی داشتند.

حناچی همچنین گفت: نصب ۲۳ شتاب‌نگار از سوی شهرداری تهران در نقاط مختلف پایتخت از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است. ضمن این که دستگاه‌های دیگری مثل وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات هم به این شتاب‌نگارها متصل شده‌اند و این شتاب‌نگارها می‌توانند دقایقی قبل از وقوع زلزله احتمالی، هشدار دهند و جان انسان‌ها را نجات دهند.»

او تشخیص زمان وقوع زلزله را غیرممکن دانست و در عین حال گفت: «اگر تعداد شتاب‌نگارها افزایش پیدا کند، از مکانی که زلزله اتفاق می‌افتد و تا زمانی که به کلانشهری مثل تهران برسد، می‌شود تا حدود یک دقیقه زودتر برای نجات جان انسان‌ها مطلع شد.»

شهردار تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مجری صدا و سیما درباره آلودگی هوای پایتخت، خاطرنشان کرد: ما در اواخر آبان و اوایل آذر به دلیل پدیده وارونگی دما (اینورژن) و ساکن شدن هوا، معمولا بیشترین حجم افزایش آلودگی هوا را داریم. در این بین اگر میزان آلایندگی منابع ثابت و متحرک آلاینده کاهش پیدا نکنند، چون جریان باد به حداقل خود می‌رسد، موجب انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود و تولید خطر می‌کند. مثل امسال که شاخص آلودگی هوا ۱۷۰ و ۱۸۰ هم رسید. بنابراین تا وقتی که جریان باد افزایش پیدا نکند، این آلودگی می‌ماند.»

شهردار تهران اضافه کرد: «با این حال اگر نمودار آلودگی هوای تهران در ۱۰ سال گذشته را مشاهده و با حال حاضر مقایسه کنیم، می‌بینیم که روند آلودگی‌ها در این ۱۰ سال به دلایل مختلف کاهنده بوده است. دلیل آن هم افزایش کیفیت خودروها، بالا رفتن کیفیت سوخت‌، تعبیه دوربین‌های معاینه فنی، محدودیت‌های طرح ترافیک و ... بوده که در این روند تاثیرگذار بوده است. اما در دورانی که آلودگی به شرایط حاد خود می‌رسد، هیچ راهی جز کنترل آلاینده‌ها وجود ندارد.»

حناچی در بخش دیگری از سخنانش، اتمام طرح‌های ناتمام دوره‌های گذشته را یکی از سیاست‌های اصلی دوره پنجم مدیریت شهری پایتخت دانست و تصریح کرد: «حالا دیگر می‌توان گفت تقریبا از طرح‌های نیمه‌تمام و کلنگ خورده دوره‌های قبل چیزی باقی نمانده است.»

در این گفت‌وگوی ویژه خبری، شهردار تهران علاوه بر موضوعاتی که مطرح شد، به نیازهای حمل‌ونقل عمومی تهران از قبیل مترو، اتوبوس و تاکسی هم اشاره کرد.

او همچینین از نوسازی تاکسی‌های تهران، جلوگیری از تخریب باغات تهران، اقدامات گسترده‌ای که شهرداری تهران از همان روزهای آغازین شیوع کرونا در صف نخست مقابله با این همه‌گیری انجام داده است، گفت و گریزی هم به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی تهران زد.

برنامه‌های مدیریت شهری برای جلوگیری از تخریب باغات تهران، افزایش سرانه فضای سبز و ... هم از موضوعاتی بود که حناچی  در این نشست خبری ویژه به آن پاسخ داد.

کد خبر 585536 برچسب‌ها شهردار پیروز حناچی مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردار پیروز حناچی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

محسن ذاکریان در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان عنوان کرد: با توجه به وقوع زمین لرزه ۴.۲ ریشتری در ساعت ۰۲:۳۹ بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ و پس لرزه های آن دو تیم ارزیاب از پایگاه بین شهری شهدای ابراهیم آباد و شعبه سبزوار به منطقه اعزام و به همراه بخشدار  اقدام به ارزیابی حادثه کردند.

وی از پایان عملیات تیم ها های امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار پس‌از اخرین بررسی های میدانی صورت گرفته در دو روستای مانده در اطراف کانون زلزله ،محمد آباد و اریان خبر داد و افزود: هیچگونه خسارت و خرابی به وجود نیامده و یا گزارش نشده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از شهروندان سبزواری درخواست کرد در صورت بروز هرگونه خسارت و یا خرابی با سرشماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟