Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:26:40 GMT

‌زنگ خطر موج چهارم کرونا در قم به صدا در‌آمد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۰۵۱۰

‌زنگ خطر موج چهارم کرونا در قم به صدا در‌آمد

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به وقوع پیک چهارم کرونا هشدار داد و گفت: زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا در آمده است. - اخبار استانها -

به گزراش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا قدیر ‌با اشاره به احتمال موج چهارم کرونا، لزوم رعایت کامل دستور‌العمل‌های بهداشتی و دوری از عادی انگاری کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در روزهای گذشته ورودی روزانه تعداد بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها به بیش از 20 نفر رسیده و ورودی بیماران به اورژانس هم افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند در مراکز درمانی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی برخورد نکرده‌ایم اما ممکن است این ویروس در سطح شهر وجود داشته باشد اما به درستی تشخیص داده نشده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  افزود: در طول روزهای اخیر چند نمونه مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی برخورد کردیم اما نتیجه آزمایش تمامی آنها منفی بود.

روند صعودی کرونا در نطنز موجب بروز مشکل در بیمارستان‌ها می‌شودموج چهارم شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی آغاز شده است؛ عادی‌انگاری بلای سلامتی‌شیوع مجدد کرونا در آذربایجان غربی/ نشانه‌های موج چهارم مشهود است

‌قدیر به برخی از خصوصیات کرونایی جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی نیز اشاره کرد و گفت: در نوع جهش یافته این ویروس مرگ و میر  افزایش میابد و سن ابتلا به ان نیز کمتر از نوع قدیمی تر ویروس است اما همچنان می توان با زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، مانع از شروع این ویروس شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز سرپایی تشخیص بیماری کرونا در روزهای گذشته گفت: در روزهای گذشته ورودی روزانه تعداد بیماران کرونایی  به بیمارستان‌ها به بیش از 20 نفر رسیده و ورودی بیماران به اورژانس هم افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به الگوی شیوع این بیماری گفت: طبق الگوی شیوع تعداد بیماران سرپایی در سه هفته آینده و تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در 4 تا 6 هفته آینده افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی کشور 10 تا 12 ماه طول خواهد کشید تاکید کرد: متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه ها در روزها و هفته های اخیر با کاهش مواجه شده اما نظام بهداشت و درمان و کادر درمانی توان تحمل  پیچ دیگری از این بیماری را ندارد و اگر وارد پیک دیگری شویم پیک بسیار بزرگ خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  دو تا سه هفته آینده را به هفته‌های سرنوشت ساز در مقابله با این بیماری دانست و گفت: اگر شهروندان در چند هفته آینده شیوه نامه های بهداشتی را به درستی رعایت نکنند و قطعا وارد پیک خطرناک بعدی می شویم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارم کرونا هفته آینده موج چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!