Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@22:16:02 GMT

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۰۶۸۲

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه

کارشناسان درباره بازار بورس چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه نظرات متفاوتی ارائه کردند. به گزارش پول نیوز، کارشناسان معتقدند روند بازار بورس همانند بازار روز سه شنبه که با افت شاخص کل همراه بود، بازار چهارشنبه هم نزولی خواهد بود. تحلیلگران معتقدند که در این شرایط کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار سهام کم کم به تغییر دامنه نوسان واکنش نشان می‌دهد.

برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که شاخص کل تا پایان سال در محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد تثبیت شود. تحلیلگران درباره نقدشوندگی هم معتقدند که بازار سهام با دامنه نوسان منفی دو مشکل نقدشوندگی پیدا کرده و خریدار موثر در بازار سهام وجود ندارد. همچنین اخبار خوبی به بازار سهام رسیده است و اخبار خوب در زمانی که در بازار پول نباشد می‌سوزد.

تحلیلگران معتقدند نوسانات قیمت ارز باعث می‌شود تا ریسک بازار سهام بیشتر شود. سوم اسفند هم در صورت لغو نشدن تحریم‌ها ایران از پروتکل الحاقی خارج شود و این موصوع نیز به ریسک بازار سهام اضافه می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین عوامل نبود پول در بازار سهام بی‌اعتمادی است که از ماه‌ها قبل در سهامداران ریشه دوانده است.
روشی نوپدید با نگاه جدید

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه در تشریح این بازار با بیان اینکه سازوکار‌های تامین مالی جمعی با سایر شیوه‌های متداول تامین مالی متفاوت است، گفت: در این روش تامین مالی نوپدید، عموما افراد متعددی برای پروژه واحدی با اهداف روشن و سرمایه‌های جزئی فراخوانده می‌شوند تا منابعی که تامین آن از عهده یک فرد خارج است، فراهم شود.
بررسی علت ریزش مجدد بورس

بازار سه شنبه هم همانند بازار روز گذشته سیر نزولی پیدا کرد و در روزی که شاخص کل بیش از ۱۱ هزار واحد افت داشت؛ شاخص هم وزن بیش از ۷ هزار واحد با رشد مواجه بود. برخی از کارشناسان معتقدند که افت شاخص کل تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. البته برخی از تحلیلگران هم بر این عقیده هستند که رشد شاخص هم وزن نشان دهنده ماندن سرمایه در بازار بورس است.

شاخص کل در بازار سه شنبه به ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار واحد و شاخص هم وزن هم به ۴۳۸ هزار و ۰۲۹ واحد رسیده است. نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستاف کچاد، تاپیکو و شپنا بر شاخص کل تاثیرگذار بودند و نماد‌های برکت، فملی، شپندر، فولاد، خساپا، غرز و ولپارس از پر تراکنش‌های بازار سه شنبه بودند.

نماد‌های بزرگ در بازار سه شنبه قرمز بودند و اکثر نماد‌های کوچک هم با ریزش مواجه شدند. کارشناسان بر این تصور هستند که سهامداران همچنان به بازار بی اعتماد هستند و آن‌ها فعلا تا وجود دامنه نوسان متغییر قصد ندارند سرمایه‌های خود را در بازار عرضه کنند و یکی از دلایل افت شاخص کل و رشد شاخص هم وزن به دلیل همین بی اعتمادی‌ها است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بازار سه شنبه دامنه نوسان بازار سه شاخص هم وزن بازار سهام هزار واحد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ با افت ۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۶.۵۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۹۷۷.۰۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۴۷,۳۸۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶,۸۳۴.۹۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۱۴,۷۲۵.۴۵۵ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746292

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس به مدار برگشت؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • صعود بورس از منطقه امن