Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌منصوره ازغندی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز ثبت نام پذیرش در حوزه علمیه خواهران استان تهران خبر داد و اظهار داشت: پذیرش حوزه علمیه خواهران استان تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تمام مقاطع عمومی، عالی و تخصصی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ بهمن ماه آغاز شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به اینکه ۷۴ واحد آموزشی در مقطع عمومی برای سال تحصیلی آینده پذیرش طلبه خواهند داشت، ادامه داد: متقاضیان دارای مدرک دیپلم و بالاتر با حداکثر سن ۴۰ سال می‌توانند در مقطع عمومی اقدام به ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از امتیازات دارندگان مدرک دانشگاهی در مقطع عمومی حوزه علمیه خواهران تخفیف سنی چهار سال است یعنی متقاضیان به ازای هر مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از چهار سال تخفیف سنی برخوردار خواهند بود.

ازغندی با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان تهران در مقطع عمومی علاوه بر دارندگان مدرک دیپلم از متقاضیان دارای مدرک سیکل نیز پذیرش خواهد داشت، عنوان کرد: ۴ واحد آموزشی به این گروه اختصاص خواهند داشت؛ شاغلین به تحصیل سال آخر متوسطه دوم و همچنین شاغلین به تحصیل در پایه هشتم و نهم نیز مشروط به ارائه گواهی اتمام تا ٣١ شهریور ٩٩ مجاز به ثبت نام خواهند بود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران با بیان اینکه سنجش علمی متقاضیان در مقطع عمومی براساس سوابق تحصیلی و معدل کل خواهد بود، اظهار داشت: متقاضیان و داوطلبان در مقطع عمومی معاف از آزمون بوده و گزینش آنان از طریق مصاحبه و سوابق تحصیلی انجام خواهد شد؛ داوطلبانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند متناسب با ظرفیت مدارس پذیرش می‌شوند.

وی شیوه تحصیل در مقطع عالی را به صورت حضوری و نیمه حضوری بیان کرد و گفت: استان تهران با کثرت واحدهای آموزشی شیوه غیر حضوری را نخواهد داشت و در شیوه حضوری ۱۱ واحد آموزشی ۱۰ رشته تحصیلی از جمله تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عربی، مطالعات اسلامی زنان، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره با رویکرد اسلامی و اخلاق اسلامی را ارائه خواهند داد.

ازغندی ادامه داد: در شیوه نیمه حضوری نیز تنها سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، اصول و تاریخ اسلام ارائه خواهد شد؛ گفتنی است علاوه بر حوزویان دارای مدرک سطح دو، فارغ التحصیلان دانشگاهی دانشگاه امام صادق (ع)، مدرسه عالی شهید مطهری و مصطفی العالمیه می‌توانند در این مقطع اقدام به ثبت نام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران افزود: داوطلبان در مقطع سه حوزه علمیه خواهران آزمون ورودی خواهند داشت که زمان آن با توجه به شرایط کنونی و برگزار نشدن آزمون نیمه دوم سال تحصیلی مقطع عمومی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد؛ متقاضیان پس از آزمون با کسب حدنصاب امتیاز برای مصاحبه به مدارس معرفی و براساس ظرفیت گزینش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴ واحد آموزشی در مقطع تخصصی برای سال آینده پذیرش خواهند داشت، گفت: در این واحدهای آموزشی ۵ رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه و کلام اسلامی برای مقطع دکتری در نظر گرفته شده و این مقطع نیز آزمون ورودی و مصاحبه علمی خواهد داشت.

ازغندی بیان کرد: داوطلبان به نام نویسی در پذیرش حوزه علمیه خواهران تهران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس paziresh.whc.ir مراجعه کنند و پس از مطالعه دفترچه بارگذاری شده اقدام به ثبت نام کنند.

کد خبر 5149280

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران ظرفیت پذیرش طلاب دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی وام دانشجویی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علامه طباطبایی جذب هیات علمی سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان خارجی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ویروس کرونا حوزه علمیه خواهران تهران مقطع عمومی استان تهران واحد آموزشی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»  پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • چگونه طلبه شویم؟