Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در تماسی تصویری با یکدیگر گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و «کیشی نوبوئو»وزیر دفاع ژاپن طی گفتگویی تصویری موضوعات دوجانبه و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این گفت و گو انتصاب «کیشی نوبو» به عنوان وزیر دفاع ژاپن را تبریک گفت که با قدردانی همتای ژاپنی مواجه شد.
 امیر سرتیپ حاتمی در این گفتگوی تصویری با همتای ژاپنی خود با اشاره به تاریخ طولانی مدت روابط دو کشور بر لزوم گسترش و تعمیق همکاری های دو جانبه به ویژه در حوزه دفاعی تاکید کرد.
وی با اشاره به نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ ثبات و امنیت در منطقه، ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا و همچنین ترور دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده به دست عوامل صهیونیست‌ها را مصداق بارز تروریسم دولتی و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه عنوان و تاکید کرد: دولت قبلی آمریکا علاوه برعمل نکردن به تصمیمات خود در برجام و اعمال جنگ اقتصادی و تحریم ضد بشری،  در دستیابی ایران به دارو و تجهیزات مبارزه با بیماری کرونا، رویکرد ضد انسانی خود را آشکار تر از همیشه نمایان کرد و متاسفانه همچنان این رویکرد ادامه دارد.
«کیشی نوبوئو» وزیر دفاع ژاپن در این گفتگو گزارشی از حضور و مأموریت واحدهای دریایی ژاپن در اقیانوس هند و دریای عمان ارائه و تاکید کرد: این نیروها فارغ از هر ائتلافی، به طور مستقل اجرای ماموریت می کنند.
وزیر دفاع ژاپن در این دیدار مجازی گسترش فعالیت های جمع آوری اطلاعات برای اطمینان از ناوبری ایمنی کشتی های مربوط به ژاپن در خاورمیانه را تشریح کرد و خواستار همکاری ایران در زمینه تأمین ایمنی ناوبری کشتی ها از جمله شناورهای مربوط به ژاپن شد.
در این گفتگو در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه از جمله در "مرکز امنیت دریانوردی اقیانوس هند در چابهار" و همچنین انتقال تجربیات نیروهای مسلح دو کشور در رابطه با مقابله با ویروس کرونا و سایر حوزه ها تبادل نظر شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزرای دفاع ایران ژاپن جمهوری اسلامی ایران وزیر دفاع ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با خانم «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن، درخصوص موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار داشت: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفت وگوهای چند جانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.

خانم یوکو کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است.

وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرف ها تاکید و خاطر نشان کرد: نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف ها توجه داده ایم.

همچنین وزیران امور خارجه ایران و ژاپن در این گفت وگوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه میان تهران و توکیو، بر تداوم رایزنی‌ها و گفت وگوها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • ژاپن: حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل‌پذیرش است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اتریش در مورد اوضاع منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اتریش
  • کنعانی: جمهوری اسلامی به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست / حمله ایران در پاسخ تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی بود