Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مسئله مسکن مددجویان باید مورد توجه قرار بگیرد امیدواریم ظرف سه سال آینده در استان قزوین خانواده‌ای دارای فرزند یتیم بدون مسکن نباشند، همچنین نباید یتیم بدون حامی در استان قزوین داشته باشیم چرا که مردم استان قزوین همکاری و تعامل خوبی دارند.

مرتضی بختیاری در جلسه شورای زکات استان قزوین که امروز ۲۹ بهمن در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، کمیته انقلاب در بعد امنیتی اولین نهادی بود که به‌فرمان امام خمینی (ره) در ۲۳ بهمن ۵۷ تأسیس شد، این حکم برای برقراری امنیت و برخورد قاطع با ضدانقلاب کارساز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته امداد نیز دومین نهادی است که بعد از انقلاب در ۱۴ اسفند ۵۷ به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد، آرمان امام و انقلاب رسیدگی به نیازمندان و محرومین جامعه بود و این نگاه همچنان وجود دارد، در این میان نقش مردم بسیار پر رنگ بود و هم اکنون نیز مردمی کردن امدادرسانی از مهم‌ترین محورهای اصلی کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به شورای زکات، بیان کرد: در مصوبه شورای عالی زکات ۶۰ درصد جمع‌آوری زکات باید در راستای کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه شود، این میزان در استان قزوین ۷۳ درصد به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۸، در بودجه استان ۱۸ میلیارد تومان برای جمع‌آوری زکات پیش‌بینی‌شده بود اما عملکرد آن ۲۰ میلیارد تومان بود، در سال جاری ۲۲ میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون این میزان به ۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

بختیاری بیان کرد: برای تحقق زکات سال ۹۸ در کشور، در بودجه حدود ۶۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود، برای سال ۹۹ هم در بودجه ۸۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته تاکنون به ۱۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به ۱۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسیم که بخشی از آن نقدی و بخشی شامل اجناس است.

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: سال ۹۸ مجموع کمک‌های مردمی استان قزوین ۷۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان بود، از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۹۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان کمک مردم به کمیته امداد جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا حضور مردم در رزمایش‌ها کمک مؤمنانه بسیار پرشور بود، در ماه رمضان سال جاری در کل کشور کمک‌های مردم به کمیته امداد بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی بود که بی‌نظیر بود درحالی‌که سال‌های گذشته ۳۰ میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با صراحت از کمیته امداد خواستند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی‌دستان با رعایت حرمت و تکریم را در اولویت قرار دهد، توانمندسازی در سه رکن اشتغال، مسکن و کار فرهنگی مورد توجه قرار گرفت. ‌

بختیاری عنوان کرد: این سه رکن برای خیلی از خیریه‌های بزرگ کشورهای دیگر الگو شده است و در مراودات و تعاملاتی که داشتیم، انتقال تجربه کمیته امداد برایشان خیلی مؤثر بود.

وی افزود: استان قزوین در حوزه اشتغال به‌خوبی کار کرده است به‌طوری‌که رتبه اول کشوری در این بخش را از آن خود کرده است، ۴۸۰۰ سهم اشتغال استان قزوین بوده که ۶۶۰۰ شغل ایجاد کرده است و امیدواریم تا پایان سال بیش از ۱۵۰ درصد هدف محقق شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: مسئله مسکن مددجویان باید موردتوجه قرار بگیرد امیدواریم ظرف سه سال آینده در استان قزوین خانواده‌ای دارای فرزند یتیم بدون مسکن نباشند، همچنین نباید یتیم بدون حامی در استان قزوین داشته باشیم چراکه مردم استان قزوین همکاری و تعامل خوبی دارند.

وی خاطرنشان کرد:. سرانه حمایت از ایتام در استان قزوین ۷۰۰ هزار تومان برای هر یتیم و برای محسنین ۲۴۰ هزار تومان است که این امر بسیار قابل تقدیر است، درحالی‌که در برخی از استان‌ها این مبلغ ۹۰ هزار تومان است.

بختیاری یادآور شد: مأموریت اصلی ما توانمندسازی مددجویان است که کمک مؤثری به اجرای عدالت در کشور خواهد کرد، ضمن اینکه ما حق منت‌گذاری نداریم و باید با تکریم رفتار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیته امداد امام خمینی رزمایش کمک به نیازمندان رئیس کمیته امداد امام خمینی استان قزوین میلیارد تومان یتیم بدون جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی ظهر یکشنبه در حاشیه در این آئین افتتاح دو خانه بهداشت روستایی در ورامین با تقدیر از تلاش‌های دولت در تأمین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، امروز شاهدیم که زیرساخت‌های این حوزه به ویژه در مناطق روستایی از رشد کمی و کیفی لازم برخوردار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه‌های درمانی در حوزه جنوب شرق تهران، تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است و تلاش می‌شود تا با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سرعت بخشیدن به روند اجرایی، کمبودهای موجود برطرف شود که این دو خانه بهداشت نمونه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: روند اجرای بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح ورامین نیز با جدیت در حال پیگیری است که قطعاً با تکمیل آن بخش مهمی از نیازهای این بخش از استان تهران رفع می‌گردد.

بر اساس این گزارش، ظهر یکشنبه دو خانه بهداشتی روستایی «خالدآباد _ آبباریک» با مساحت ۱۰۰ متر و روستای «قلعه خواجه» به مساحت ۱۰۰ متر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در ورامین افتتاح شد.

کد خبر 6084722

دیگر خبرها

  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه