Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام هادی بامری گفت: همسرداری حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جوانان است، آنان می توانند از فرمایشات و راهنمایی های ائمه (ع) برای تشکیل خانواده ای موفق و دینی بهره مند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام هادی بامری کارشناس مذهبی در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: باورها و اعتقادات دینی نقش اساسی در تحکیم روابط اعضای خانواده دارند و مهرورزی، عدالت ، محبت، صفا و صمیمیت، از خودگذشتگی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..از شاخصه های مهم زندگی قرآنی و اسلامی است؛ اگر به زندگی ائمه اطهار (ع) و پیامبر عظیم الشان اسلام نگاه کنیم، سبک آن برگرفته از تعالیم دینی و قرآنی است و این بزرگان الگوهای متعالی از سبک زندگی قرآنی هستند و برای عاقبت به خیری در دنیا باید قرآن، توجه به بیانات ائمه معصومین (س) و عمل جدی به سیره و روش بزرگان دین را همیشه سرلوحه زندگی خود قرار داده و از آنها غافل نشویم.

وی با اشاره به تبعات دوری از سبک زندگی اسلامی، افزود: بی اعتنایی برخی از مردم به آموزه های دینی و سبک زندگی اسلامی مشکلات فراوانی را برای افراد به وجود خواهد آورد، سبک زندگی اسلامی در جامعه کمرنگ شده و رفاه طلبی و دنیا طلبی جای آن را گرفته است، جدل و بحث، جدایی و طلاق، روی آوردن به تجملات، از هم پاشیدگی نظم و نظام خانواده و ولنگاری ساختار جامعه از تبعات دوری از سبک زندگی اسلامی و کم توجهی به آموزه های دینی است.

همسرداری حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جوانان

وی خاطرنشان کرد: بدون شک اندیشه ها و باورهای اسلامی، موجب قوی شدن بنیان خانواده و جلوگیری از هم پاشیدگی نظم خانواده ها خواهد شد، زندگی اهل بیت عصمت و طهارت نمونه و مثالی بارز و آشکار در این خصوص است، توجه به آموزه های قرآن کریم، بیانات ائمه معصومین (س) و عمل جدی به آنها می تواند زندگی ما را در مسیر درست قرار دهد و از کج روی ها دور کند چرا که سبک زندگی اسلامی و قرآنی بر اساس اعتقادات، اخلاقیات و وظایف عملی استوار است.

بامری تشکیل خانواده را موهبتی بزرگ برای زن و مرد دانست و تاکید کرد: ازدواج از منظر قرآن کریم و همچنین اهل بیت عصمت و طهارت، امری مقدس و سنت پسندیده ای است و سبک زندگی ساده و بی آلایش هم از سفارشات دین مبین اسلام است، این پیوند میان زن و مرد نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط اجتماع موثر است و گفته شده که این سنت پسندیده سبب مصونیت انسان از نیمی از گناهان و معاصی است.

وی تصریح کرد: زندگانی مقدس امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در دین مبین اسلام به عنوان یک الگوی موفق است که اگر به متن آن نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که عمل به دین مبین اسلام و دوری از آن چیزی که پیامبر (ص) نهی کرده، سرلوحه این زندگی است، اصل و اساس رفتار در خانواده باید بر پایه مهر و محبت بین همسران باشد، مهر و محبت زنان به مردان و به عکس در محیط خانواده از بهترین و مقدس ترین برنامه های دین مبین اسلام است، بر اساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام  نشستن و مجالست مرد نزد همسرش نزد خداوند متعال، از اعتکاف او در مسجد ، دوست داشتنی تر است .

بامری گفت: همسرداری حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جوانان است، آنان می توانند از فرمایشات و راهنمایی های ائمه (ع) برای تشکیل خانواده ای موفق و دینی بهره مند شوند و در این مسیر سبک زندگی امیرامومنین (ع) و فاطمه الزهرا(س) را مطالعه کنند و الگوی رفتاری آنان را در زندگی به کار بگیرند.

ائمه اطهار(ع)  الگوهایی متعالی از سبک زندگی قرآنی هستند

وی افزود: اخلاق نیکو ، دینداری و ایمان مهمترین معیارهای انتخاب همسر هستند و اگراین ملاک ها در ازدواج وجود نداشته باشد ادامه زندگی زوجین دچار مشکل خواهد شد و توجه به این مسائل دینی و اخلاقی می تواند پایه های زندگی افراد را مستحکم و استوار کند و آنان را به سمت تشکیل زدگی به سبک اسلامی رهنمون سازد.

وی ادامه داد: تاکیدات دین اسلام در باره ازدواج گویای ارزش بسیار این نهاد مقدس در تشکیل خانواده و زندگی زناشویی است، بلوغ جسمانی، روانی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، ذهنی، فرهنگی و آرمانی، داشتن هدف و انگیزه برای ازدواج و داشتن اطلاعات لازم در مورد انتظارات، تکالیف و وظایف در زندگی زناشویی از معیارهای اساسی است که با تکیه بر آن می توان یک همسر خوب و ایده آل را انتخاب کرد.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: مهریه های سنگین، چشم و هم چشمی در امر ازدواج ، مراسمات و جشن های پر از تجمل، روی آوردن به فرهنگ غربی و بدعت های ناپسند و عدم توجه به معیارهای تشکیل خانواده موجب به تاخیر افتادن ازدواج جوانان شده است و برداشتن این موانع بر سر راه جوانان وظیفه ای همگانی و تکلیفی مهم است چرا که این مسئله، موضوع فردی و اجتماعی است و طبق آیات و روایات دین اسلام همه افراد جامعه نسبت به ازدواج دیگران وظیفه دارند.

وی ادامه داد: همه افراد باید نسبت به مقوله ازذواج حساس باشند و نسبت به آن زمینه سازی کرده و گام بردارند، در واقع در مقوله ازدواج وقتی تاکید می شود که همه موظف هستند، فقط به خانواده و فرد تاکید ندارد بلکه به تک تک افراد جامعه این وظیفه را محول کرده است تا نسبت به ازدواج افراد مجرد جامعه اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سبک زندگی اسلامی دین مبین اسلام تشکیل خانواده سبک زندگی زندگی قرآنی زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مطالبه مردم مؤمن و انقلابی کشور این است که باید با حرمت‌شکنان حریم امن الهی در عرصه عفاف و حجاب برخورد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در تجمع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور و فراجا با بیان اینکه موشک‌باران ایران به خاک رژیم غاصب صهیونیستی توانست این رژیم کودک‌کش و آمریکا را در هم بشکند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران در موشکی است که همراه با آیه شریفه «و ما رمیت اذ رمیت» شلیک می‌شود، موشک‌های ایران اسلامی همراه با ایمان و اعتقاد به ذات اقدس الهی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن بداند که مردم ایران پای ارزش‌های ناب اسلامی استوار ایستاده‌اند، افزود: روزی که مردم احساس کنند اسلام در خطر است و همه باید حضور پیدا کنند و حضوری باشکوه داشته باشند، می‌آیند و قدم‌های استواری در این مسیر بر می‌دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن احساس می‌کند با تهدید جامعه با مسئله حجاب می‌تواند به اسلام و انقلاب ضربه بزند، بر لزوم عملیاتی‌سازی هرچه سریع‌تر قانون عفاف و حجاب در کشور اشاره و با تأکید بر این که حجاب حریم صلاح خانواده و جامعه است، گفت:  مطالبه مردم مؤمن و انقلابی کشور این است که در عین مبارزه با ناقضان امنیت و فاسدان اقتصادی باید با حرمت‌شکنان حریم امن الهی در عرصه عفاف و حجاب که فرهنگ دینی جامعه اسلامی را نشانه گرفته‌اند برخورد شود.

سخنران اجتماع بزرگ حمایت از طرح نور و فراجا ضمن تأکید بر اهمیت مبارزه جدی همگانی با مفسدان و قانون‌شکنان تمام ساحت‌های جامعه، تصریح کرد: در مبارزه با فساد، اسلام تماشاچی نمی‌خواهد و در گستره تاریخ هرجا مردم تماشاچی شدند، دشمن به بی‌حیایی‌ها در جامعه دامن زد و به دین خدا توهین‌هایی را رواداشت.

ماندگاری، حجاب را نه‌تنها قانون اسلام و کشور بلکه مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه دانست و افزود: در برخورد با پدیده بی‌حیایی و بی‌عفتی همه ارگان‌ها باید در کنار هم به نقش و رسالت دینی و قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • قرآن همه چیز ماست
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز