Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: یکی از موضوعاتی که در بودجه ۱۴۰۰ پیگیری کرده ایم این است که زندان ها در حوزه بهداشت و درمان از امتیازات مناطق محروم برخوردار باشند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی حاج محمدی در نشست سراسری با مسئولان بهداشت و درمان زندان‌های سراسر کشور گفت: طرح غربالگری سلامت زندانیان در همه زندان های کشور اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص مراقبت از زندانیان گفت: به فرموده ایشان ماموریت اصلی ما در امر زندانبانی، طبابت جسم و روان  زندانیان است. مبادا در زندان به خاطر کم توجهی کادر درمان، زندانی بیمار شود یا تاخیر در درمان صورت پذیرد یا زندانی بخاطر اختلال روحی و روانی به خود یا دیگران آسیب بزند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه، نمود اصلی احساس مسئولیت و وجدان کاری در رفتار و عملکرد ما مشاهده می‌شود اظهار داشت: رفتار خوب ما بر اساس وظیفه‌شناسی و دیدگاه انسانی و اخلاقی و برخورد توأم با مهر ما نسبت به زندانی او را در مسیر پذیرش آموزه‌های اصلاحی و اخلاقی قرار می‌دهد.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان و القاء اخبار کذب از زندان‌ها گفت: در روزهای اخیر شاهد هستید که چگونه خبر دروغ مرگ زندانی در بیمارستان را اعلام می کنند در حالی که آن فرد هنوز در قید حیات و تحت درمان است.

وی افزود: ضد انقلاب به دنبال تولید اخبار دروغ، بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی از عدم رعایت حال زندانیان در جمهری اسلامی است و ما باید مراقب باشیم تا بهانه دست آنان ندهیم.

عضو شورای عالی قوه قضائیه عنوان داشت: نباید نسبت به وضعیت جسمانی و بیماری افراد بی اعتنا باشیم؛ تاکید کرده ام تمام مدیران زندان ها باید توجه جدی به نظرات و دستورات پزشکی در خصوص زندانیان داشته باشند و نباید بی تفاوت از کنار تشخیص پزشکی بگذرند.

حاج محمدی با بیان اینکه کار در زندان به ویژه برای کادر درمان سخت و طاقت فرسا می‌باشد گفت: یکی از موضوعاتی که در بودجه 1400 پیگیری کرده ایم این است که زندان ها در حوزه بهداشت و درمان از امتیازات مناطق محروم برخوردار باشند که این می تواند مشوق و انگیزه های لازم برای خدمت کادر درمان فعلی و دیگران برای حضور در این عرصه خدمتی باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از کادر درمان زندان‌ها ،با بیان اینکه مجاهدت کادر درمان در شرایط کرونا در زندان دیده نشد، خواستار استمرار و توسعه تلاش ها برای مراقبت از سلامت زندانیان شد.

ادعای ممنوعیت ملاقات بهنام محجوبی صحت ندارد/ مادر محکوم دیروز با او دیدار کردتوضیحات اداره کل زندان‌های تهران درباره مسمومیت "بهنام محجوبی"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان زندان ها کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نخستین  جلسه کمیته ساماندهی زندانیان آذربایجان غربی با حضور   رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و حضور(ویدئوکنفرانسی) دورسخنی روسای دادگستری، دادستان ها و روسای زندان‌های استان در زندان ارومیه برگزار شد.

عتباتی در این جلسه بیان داشت: اطلاع از وضعیت دقیق زندانها و زندانیان یک نیاز جدی برای برنامه ریزی دقیق است، از این رو لازم است مدیران قضایی، قضات و مسئولان زندانها برای اطلاع از وضعیت واقعی زندانها  و زندانیان از تمامی ابعاد، حضور میدانی در بند به بند داشته باشند و مشکلات زندان و زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

عتباتی افزود: حضور مرتب قضات در زندانها و دیدار چهره به چهره با زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنها از لحاظ روانی به مدیریت زندانها کمک می کند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه از مدیر کل زندانهای استان و روسای زندان‌های حوزه های قضایی خواست تا وضعیت قضایی هر روز زندان ها را در شهرستان ها به روسای دادگستری و دادستان های مرتبط و وضعیت کلی را به مدیریت دادگستری استان گزارش و منعکس نمایند.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به برگزاری ۲۶ جلسه کمیسیون عفو استانی در سال گذشته، بر فعال سازی و برگزاری مرتب و منظم کمیسیون های فرعی در حوزه های قضایی حداقل یک مرتبه در ماه د تاکید نمود.

وی با اعلام اینکه شیوه نامه نحوه تشکیل شورای طبقه زندانیان در دادستانی مرکز استان تنظیم و ابلاغ گردیده است تاکید نمود که این شیوه نامه به عنوان چهارچوب برگزاری شوراهای طبقه بندی در نظر گرفته و بر اساس آن اقدام گردد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به آزادی نزدیک به ۳۰۰۰ نفر از زندانیان در سال گذشته با سازش در شوراهای حل اختلاف و واحد‌های مددکاری بیان داشت که نباید از این ظرفیت غافل شد.

افزایش تلاش و تحرکات واحد‌های مددکاری زندانها، تعیین تکلیف محکومین غایب و متواری و ارائه آمار این افراد ظرف ۴۸ ساعت به روسای دادگستری و دادستان های مربوطه برای صدور دستورات لازم، بازدیدهای هدفمند، انعکاس عملکردها، توجه مضاعف به خانواده های زندانیان و توجه جدی به مقوله اشتغال از دیگر تاکیدات عتباتی در این جلسه بود.

 

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سند تحول قضایی با مدیریت دکتر عتباتی چراغ راه دستگاه قضایی استان است گفت: توجه جدی به ساماندهی زندانیان یکی از تاکیدات دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی قوه قضائیه است و می بایست به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار قوه قضائیه در جلسات با نگاه ویژه مدنظر قرار گیرد.

مجیدی در ادامه مطالب خود را در چند محور بیان داشت که از یکی از محورها اجرای طرح پایش وضعیت محکومین از حیث وضعیت قضایی در شورای طبقه بندی به منظور برخورداری از نهادهای ارفاقی و تشکیل این شورا حداقل یک بار در ماه بود.

 

در ادامه فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گزارشی از وضعیت و مشکلات زندانها ارائه و پس از ارائه نقطه نظرات اعضای حاضر در جلسه و حوزه ای قضایی مصوباتی به تصویب رسید و در پایان جلسه نیز از کارکنان فعال زندانها در عرصه صلح و سازش با تقدیم لوح تقدیر از سوی دکتر عتباتی تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم، موجب آزادی ٢٣٦ زندانی شد
  • آزادی ۱۷ زندانی در قزوین
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه