Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است که پیامکی در فضای مجازی منتشر می شود که حاوی پیام جریمه رانندگان بدون ماسک است اما آنطور سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اعلام کرده این پیامک جعلی بوده و قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

فاطمه کاهی  با بیان اینکه جریمه رانندگان توسط دوربین‌های جایگاه‌های سوخت به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان پذیر نیست، اظهار کرد: انجام این کار نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که هنوز چنین زیرساخت‌هایی فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این زیرساخت‌ها شامل دوربین‌های ویژه ثبت تخلفات است، گفت: اکنون در جایگاه‌ها فقط دوربین‌های امنیتی وجود دارد که برای رصد کردن حوادث و اتفاقاتی که ممکن است در جایگاه‌ها رخ دهد، استفاده می‌شود که با دوربین‌های ثبت تخلف تفاوت دارد.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی دوربین‌های امنیتی جایگاه‌ها به هیچ سامانه آنلاینی متصل نیستند و برای این که افراد متخلف از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جریمه شوند، باید این دوربین‌ها با سامانه‌های آنلاین نظارتی در ارتباط باشند که اکنون چنین زیرساختی فراهم نیست.

کاهی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ درخواستی برای اتصال این دوربین‌های امنیتی نه از سوی پلیس راهور و نه از سوی هیچ یک از سازمان‌های نظارتی دیگر به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نرسیده است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این زیرساخت وجود ندارد بحث جریمه نیز منتفی می شود.

به گفته وی پس از بررسی پلاک درج شده در پیامکی که در فضای مجازی منتشر می شود گویا شدیم که چنین پلاکی در آن زمان اصلا به جایگاه سوخت وارد نشده است و اساس این پیامک جعلی و غیرقابل استناد است.

وی با بیان اینکه تا کنون چنین طرحی مبنی بر جریمه رانندگانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند در جایگاه ها مطرح نشده است، گفت: مردم نگران این مساله نباشند و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد قطعا از قبل اطلاع رسانی خواهد شد اما در حال حاضر چنین برنامه ای در دستور کار نیست و مهم تر از زیرساخت اجرای آن نیز اکنون وجود ندارد.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جایگاه ها دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با حمل و نقل ارزان و راحت با اسنپ و تپسی

به گزارش پارس نیوز ، حذف سهمیه بنزین دولتی برای رانندگان اسنپ و تپسی، ضربه مهلکی به این کسب و کارهای نوپا و پررونق وارد خواهد کرد. پیش از این، رانندگان این شرکت ها از سهمیه ای اختصاصی بهره مند می شدند که به آن ها امکان می داد با هزینه سوخت پایین تری به مسافرکشی بپردازند. اما با حذف این سهمیه، هزینه های سوخت به طور چشمگیری افزایش یافته و درآمد خالص رانندگان را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

این وضعیت منجر به کاهش انگیزه رانندگان برای فعالیت در اسنپ و تپسی خواهد شد. بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند شغل خود را عوض کنند و یا به صورت پاره وقت با این شرکت ها همکاری نمایند. نتیجه این امر، کاهش تعداد رانندگان فعال و افزایش زمان انتظار برای مسافران است.

علاوه بر این، حذف سهمیه بنزین، شرکت های اسنپ و تپسی را نیز با چالش جدی روبرو کرده است. با کاهش تعداد رانندگان فعال، کیفیت خدمات رسانی این شرکت ها تحت تاثیر قرار گرفته و رضایت مشتریان نیز سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • خداحافظی با حمل و نقل ارزان و راحت با اسنپ و تپسی
  • پیامک جعلی را با این ۳ روش تشخیص دهید (فیلم)
  • پیامک جعلی را با این ۳ روش تشخیص دهید | تصاویر
  • تکذیب پیامک‌های هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
  • این پیامک پدافند غیرعامل جعلی است
  • تکذیب پیامک جعلی منتسب به پدافند غیرعامل
  • پیامک منتسب به پدافند غیرعامل جعلی و محتوای آن کذب است
  • پیامک منتسب به پدافند غیرعامل جعلی است
  • مردم حتما توجه کنند: این پیامک در مورد آذوقه جعلی است! + عکس
  • تهران در جایگاه دوم تصادفات فوتی/ راهکار کاهش خسارات سوانح رانندگی در پایتخت چیست؟