Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان از ارسال بیش از ۴۳ میلیارد ریال تجهیزات به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان کرمان خبر داد و افزود: در یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کارگاهی به مدارس استان ارسال‌شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، احمد اسکندری نسب در آیین ارسال دومین کاروان تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در سال تحصیلی جاری اشاره به اینکه کارآفرینی و مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش است، گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی به‌خصوص در آموزش مهارت‌ها که راهبردهای اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، قدم‌های بسیار مؤثری در سطح استان توسط همکاران ما در اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش برداشته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تجهیزات بااعتباری بالغ‌بر ۴۳میلیارد ریال تهیه‌شده و ۳۰میلیارد دیگر نیز در دست خریداری است.

اسکندری نسب با اشاره به این‌که درصد توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان حدود ۳۹درصد است، گفت: بیش از ۴۳هزار هنرجو در سطح استان کرمان در ۳۸۰هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در حال تحصیل هستند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از سه هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در شهرستان‌های بافت، نرماشیر و رودبار جنوب در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: افتتاح این هنرستان‌های اقدامی بی‌نظیر در ۱۲سال اخیر در استان بود که نقش مؤثری در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارد.

گفتنی است؛ دومین کاروان تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان بااعتباری بالغ‌بر ۴۳میلیارد ریال به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فنی حرفه ای کاردانش هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر