Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه و رسالت جهادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی عصر امروز در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و جمعی از مدیران این نهاد، با بیان این‌که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی کنیم، اظهار داشت: قبل از وجود ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وجود داشت، وقتی شما این فرهنگ را احیا کنید، مردم نیز خود آمران امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که «جوسازی علیه این فرهنگ در جامعه»، مانع فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما وقتی می‌خواهند به ما ضربه بزنند، برای کارها ارزش‌گذاری می‌کنند، کارهای شیطانی که مد نظر خودشان هست را ارزش‌گذاری می‌کنند و افرادی را هم که با این‌ها مخالفت می‌کنند ضد ارزش می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که دشمن از این ابزار برای فساد استفاده می‌کند و عزیزان ما باید مراقب جبرشکنی باشند، گفت: عنصر امر به معروف و نهی از منکر یک عنصر جهادی است و این مسئله، یک جهاد است که ما برای این وظیفه شرعی سه مرتبه داریم.

10 هزار گروه جهادی تخصصی امر به معروف در استان‌ها راه‌اندازی می‌شودامام جمعه بوشهر: هیچ فریضه‌ الهی بنیادی‌تر از امر به معروف و نهی از منکر نیستمفاسد اقتصادی و بدپوشی در جامعه نتیجه کمرنگ شدن امر به معروف در بین مسئولان است

علم الهدی به مراتب امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: برائت  قلبی، تذکر لسانی و مرحله سوم، بلیَّت که البته شرایطی دارم، این‌ها سه مرتبه اجرای این فریضه است که با توجه به معنای امر به معروف و نهی از منکر، باید نسبت به آن برخورد جهادی داشته باشیم.

وی افزود: اگر تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم البته در استان خراسان رضوی تشکیلاتی به اسم طلایه‌داران فعالیت می‌کنند و درصدد فرهنگ‌سازی این موضع هستند؛ در هر استانی که شما عزیزان حضور دارید باید تشکیلات‌سازی کنید و جوان‌های مخلص را به این تشکیلات دعوت کنید.

وی یادآور شد: شما عزیزان باید آموزش‌هایی را قرار بدهید تا فرزندانمان در همه بخش‌ها بتوانند این فعالیت جهادی را هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام دهند، هر زمانی که شما عزیزان در کارتان جدی باشید، کار شما هم جدی می‌شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: پای امر به معروف و نهی از منکر بایستید که ان‌شاءالله جزو سربازان مقدس امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) باشید.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی

این استاد اخلاق در تبیین معنای عبارت مورد نظر گفت: «ملکه» صفتی نفسانی است که به معنای عادت کردن انسان به چیزی است؛ به عنوان نمونه، فردی 70 سال شرب خمر کرده است. برای چنین شخصی بسیار مشکل است که شرب خمر را کنار بگذارد اما اگر گناهی گاه گاه از انسان صادر شود، به راحتی می‌تواند از آن توبه کند.

«حمیة» به معنی حمایت و تعصب است. تعصب دو قسم است: تعصب ممدوح و مذموم. اینجا قسم دوم و منظور همان تعصب جاهلیت است که خلاف شرع است؛ زیرا تعصب جاهلیت، یعنی چشم‌پوشی از حق و تابع و مدافع ناحق بودن، به سبب ملاحظه روابط نزدیک و شخصی، مثل رابطه خویشاوندی. نقطه مقابل تکبر و تعصب جاهلیت، تواضع در برابر خداوند و مؤمنان است.

وی در ادامه به شرح آیاتی از قرآن کریم در این باره پرداخت. از جمله آیه 26 سوره فتح که می‌فرماید: «إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الْجَاهِلِیَّةِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَی رَسُولِهِ وَعَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَأَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوَی وَکَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا؛ یاد کن هنگامی را که کافران پس از قرارداد صلح حدیبیه دل‌هایشان را از تعصب و خشم شدید جاهلی آکنده کردند، پس خدا هم آرامشش را بر پیامبرش و مؤمنان نازل کرد و روح تقوا را که حقیقت و جان توحید است ملازم آنان نمود، و آنان به روح تقوا سزاوارتر و شایسته آن بودند.» طبق این آیه، در مقابل کفار که تعصب و تکبر جاهلیت در برابر خدا و پیامبر اکرم(ص) در قلبشان ملکه شده بود، خداوند به رسولش و مؤمنان عنایت کرد و آرامش، روحیه تقوا و تواضع در برابر خدا و مؤمنان را به آنان که سزاوار چنین لطفی بودند عطا کرد.

ایشان در ارتباط بحث مورد نظر با جریانات چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: اینکه یهود به راحتی مسلمانان را می‌کشد و فرقی بین نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود، به خاطر تعصبی است که نسبت به مسلمانان دارد. زیرا یهود دین خود را اسلام واقعی دانسته و فقط بنی اسرائیل را آدم می‌داند و برای اسلام هیچ ارزشی قائل نیست.

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد