Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از لباس جدید ضد کرونای کادر درمان با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران برگزار شد. این لباس جدید پیشرفته با تلاش دانشجویان نخبه برای حفاظت کادر درمان در مقابل کرونا طراحی و تولید شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مراسم رونمایی از لباس جدید ضد کرونای کادر درمان با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران صبح چهارشنبه 29 بهمن ماه 99 در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لباس جدید پیشرفته با تلاش دانشجویان نخبه برای حفاظت کادر درمان در مقابل کرونا طراحی و تولید شد. این لباس ایزوله جدید با ویژگی‌های کاربردی طراحی شده و باعث بهبود شرایط خدمت رسانی و کاهش فرسودگی کادر درمان می‌شود.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: این لباس ایزوله هیدرولیک به دلیل مختصات فنی کاری نوآورانه و منحصر به فرد است.

وی افزود: مهمترین ویژگی این محصول داخلی این است که توسط یک جمع دانشجویی و در راستای تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان صورت گرفته است. این تیم چهار نفره با کار فشرده و نگاهی علمی موفق به تولید این محصول 100 درصد داخلی و وطنی برای حفاظت و صیانت از جان مدافعان سلامت شدند.

زالی ضمن تبیین روند تولید این لباس محافظتی خاطرنشان کرد: مجریان اصلی برای تهیه این لباس ضمن حضور در بخش‌های بالینی و گفت وگو با مدافعان سلامت این محصول را مطابق با نیازسنجی میدانی و به صورت کاربردی تولید کردند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای تهران ضمن تقدیر از مسئولیت‌پذیری و تلاش دانشجویان مجری این محصول به تبیین ویژگی‌ها و مزایای این لباس جدید ایزوله پرداخت.

به گفته زالی ویژگی‌های مناسب ارگونومیک، یکسره بودن و افزایش ایمنی، بالا بودن سطح تهویه و ضدتعریق بودن، نفوذ ناپذیری نسبت به سایر آلاینده‌ها، قابلیت شست وشو، سبکی، راحتی فیزیکی و مکانیکی از جمله مزایای مهم این لباس جدید طراحی شده است.

این پروژه حاصل تلاش تیمی چهارنفره متشکل از دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد راهنما، منیر سید صالحی مدیر پروژه و معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی، سیامک برزیده دانشجوی دانشگاه، حامد اسد زاده کارشناس ارشد مهندسی طراحی صنعتی است.

دکتر امام هادی در این مراسم ایده اصلی این پروژه را رفع مشکلات کادر درمان در حین خدمت رسانی به بیماران کرونایی برشمرد و گفت: تولید این لباس جدید می‌تواند باعث بهبود شرایط کار با بیماران کرونایی وکاهش فرسودگی کادر درمان شود.

وی با اشاره به این که هنوز در سطح جهان لباس مناسبی برای مقابله با کرونا طراحی نشده است به احساس مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان نخبه اشاره و تصریح کرد: دغدغه دانشجویان رفع مشکلات و صعوبت کار کادر درمان در بخش‌های کرونا بود.

منیر سید صالحی مدیر اجرایی پروژه نیز با اشاره به روند اجرای این طرح یادآور شد: این ایده دانشجویان با حمایت ریاست دانشگاه و معاونت دانشجویی و فرهنگی عملیاتی شد و با کمترین هزینه و بهترین کیفیت این دانشجویان موفق به تولید لباس مذکور شدند که بسیار کاربردی است.

سیامک برزیده دانشجوی طراح این ایده نیز با اشاره به ویژگی‌های این پروژه گفت: در طراحی این لباس خستگی و گرمای ناشی از پوشیدن لباس گان مورد نظر بود و در لباس جدید شرایطی برای کاهش دما و خستگی ناشی از پوشیدن لباس فراهم شده است.

حامد اسد زاده کارشناس ارشد مهندسی طراحی صنعتی نیز به بهره گیری از علوم ارگونومی فیزیک شیمی آناتومی و فیزیولوژی در طراحی این لباس اشاره و خاطرنشان کرد: کادر درمان با اخلاق و ایثارگر به نبرد با کرونا پرداختند و ما تلاش کردیم تا با طراحی این لباس که در جهان منحصر به فرد است گامی در راستای حفاظت و صیانت از سلامت این قشر فداکار برداریم.

آمار کرونا در ایران| فوت 67 نفر در 24 ساعت گذشته3 تفاوت کرونای انگلیسی با نوع قبلی/ چگونه از ویروس کرونای جهش‌یافته در امان بمانیم؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا لباس جدید کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر