Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این بیانیه آمده است: با عنایت به تن ندادن نماینده مردم شریف نیریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی به پاسخگویی، ارائه هرگونه گزارش عملکرد و پرهیز از مطالبه‌گری منتقدین که در عدم‌ پاسخگویی ایشان از مراسمات مطالبه‌گرانه دانشجویان متبلور شده است، ناگزیر شدیم مطالبی چند را خطاب به ایشان و برای تنویر افکار مردم بیان کنیم:

مجلس یازدهم به واسطه مزین شدنش به انقلابی ترین مجلس پس از بهمن ۵۷ توسط حضرت آقا و همچنین قرائت پر طمطراق شعار انقلابی، از همان ابتدا توقعات را به حد اعلی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در معضل مصلحت اندیشی در نحوه مواجهه با دولت پیرِ کودک‌سال و همچنین تعدد نمایندگان پارلمان‌اولی که آشنایی چندانی با سلسه مراتب اداری مجلس نداشتند هم مزید بر علت ناکارآمدی مجلس یازدهم شد.
شفاف بگویید مخالفید، سفسطه ممنوع!! آیا منفعت انقلاب مهمتر است یا رای اوردن فلان نماینده؟

نماینده محترم مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی توضیحات شما اصلا قانع کننده نبود، شما با شعار شفافیت رای آوردید، حالا مردم را نامحرم و غریبه می دانید؟

آیا این کوچکترین حق ولی نعمتان انقلاب نیست که بدانند شخصی که افکار و عقایدشان را در خانه ملت رهبری می‌کند چگونه تصمیم می‌گیرد و چگونه عمل می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از نمایندگان خود، شفاف شدن آرای آنان است که بدانند به کدام لوایح و مصوبات رأی مثبت و منفی داده‌اند.

نمایندگانی که از مدت‌ها قبل و قبل از انتخابات اسفند شروع به کار تبلیغاتی برای انتخابات مجلس کردند برای اثبات صداقت خود و این‌که مورد محرمانه‌ای ندارند، باید به طرح شفافیت آرا، رأی موافق بدهند و نمایندگانی که رفتار دوگانه دارند، بدانند که قطعاً رأی دوباره از سوی مردم نخواهند داشت.

طرح شفافیت آرا موجب کوتاه شدن دست‌های پشت پرده از خانه ملت و جلوگیری از سیاست‌زدگی می‌شود.

مطالبه عمومی!! در صورت رای‌گیری مجدد طرح شفافیت آرا، از آغاز تا پایان رای‌گیری و اعلام نتایج از مانیتور خود فیلم گرفته و نظر خود را شفاف اعلام کنید.

۱- شفافیت، قانونگرایی و پاسخگو بودن سه مولفه حکمرانی خوب محسوب می‌شود که هر کارگزار صدیق و خدمتگذاری می‌بایست در کنش‌های سیاسی و رفتاری خود این سه اصل را سرلوحه خود قرار دهد؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در سخنرانی‌های متعددی، به استناد روایتی از امیرالمومنین علی (ع) تاکید نمودند که «شفاف‌سازی» از رفتارهای عملی امام علی (ع) بوده و در سیره و روش امامان شیعه از جایگاه خاصی برخوردار بوده است که بارزترین صحبت ایشان در درس خارج از فقه در توضیح نامه ی امیر المومنین(علیه السلام) خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۷ می‌باشد.

۲- طبق اصل «تفکیک قوا» همه نهادها و ساختارهای قانونی کشور، ضمن فعالیت در گستره مشخص شده در قانون اساسی، باید نسبت خود را با این سه اصل «شفافیت، قانونگرایی و پاسخگو بودن» تعریف نمایند.

مجلس شورای اسلامی یکی از سه قوه کشور و تعیین کننده مسیر حرکت دولت و سایر بخش‌ها است؛ پس اهمیت کار نمایندگی به دلیل جایگاه بی‌بدیل آن در تقنین  و نظارت بر اجرای آن فوق‌العاده بالا است.

بیش از ۹۰ اصل از قانون اساسی به اهمیت و جایگاه مجلس و حوزه اختیارات و وظایف آن اختصاص دارد. در همین قانون اساسی که حتی نحوه عزل و برکناری بالاترین مقام کشور از رهبری تا رییس‌جمهوری معین شده است هیچ اصلی بر انحلال مجلس اختصاص ندارد؛ حتی اداره کشور بدون مجلس از منظر قانونی وجاهت ندارد.

با این همه، یکی از خلاءهای موجود این است که معلوم نیست که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در برابر چه مقام مسئولی پاسخگوی عملکرد خود می‌باشند؛ اما چون نمایندگان مجلس، منتخب مردم هستند در وهله اول می‌بایست پاسخگوی مردم باشند.

کمبود دیگر این است که در حال حاضر نمایندگان مجلس به‌ جای «قانونگذاری و نظارت» عمدتاً به مسائل حوزه اجرایی در کشور و حوزه انتخابیه خود پرداخته و به حوزه استحفاظی قوه مجریه تجاوز می‌کنند و این نیز یک ایراد بزرگ به کارکرد مجلس شورای اسلامی است.

۳- اگر شفافیت، قانونگرایی و پاسخگویی برای همه ضروری است بی‌شک برای خانه ملت و منتخبین مردم از اولویت تام و تمام برخوردار است. پس اولین وظیفه و رسالت هر نماینده مجلس بعد از قانونگذاری و نظارت، پاسخگویی به مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان خود می‌باشد؛ وقتی مردم کسی را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند و برای انتقال نظرات خود به پایتخت قانونگذاری و نظارت فرستاده‌اند، توقع دارند هر از گاهی نیز گزارش عملکردی ارائه دهد و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

عامه مردم به هزاران دلیل از جمله گرفتاریهای معیشتی و همچنین نداشتن سازوکار لازم، قدرت مطالبه گری از نمایندگان را ندارند فلذا اینجاست که باید رسانه‌ها از یکسو و مجامع نخبگانی نظیر تشکلهای دانشجویی از سوی دیگر مطالبه‌گر عملکرد نمایندگان باشند.

۴- بررسی عملکرد و کنش‌های سیاسی اجتماعی نماینده مجلس یازدهم مردم محترم نی ریز و استهبان که در سایه اختلافات درون حزبی و صرف هزینه‌هایی وارد مجلس شد، نشان می‌دهد که ایشان هیچ تمایلی به قرار گرفتن در بوته نقد و مطالبه‌گری دانشجویان نداشته و به هر بهانه‌ای سعی در پرهیز از پاسخگویی به افکار عمومی داشته‌است؛ مشاورین و اپراتورهای رسانه‌ای ایشان نیز پاسخگویی را تنها محدود به ارائه گزارشات یکطرفه و اغراق‌آمیز در رسانه‌ها و فضای مجازی دانسته و تاکید می ورزند.

۵- ضعف مفرط عملکرد در حوزه‌های قانونگذاری و نظارت، عدم رعایت اصل تفکیک قوا، شایعه دخالت در انتصابات، عدم شفافیت مالی، شبهات زیاد در هنگامه انتخابات، ، و.... همگی مولفه‌هایی هستند که به‌عنوان شبهه یا مطالبه نسبت به ایشان در اذهان عمومی وجود دارند؛ مضاف بر این، لزوم تبیین گزارش عملکرد و پاسخگویی دوره‌ای نیز مزید بر علت شده است تا تشکلهای دانشجویی به‌عنوان فریاد رسای جامعه، مطالبه گر حضور نمایندگان در محافل دانشجویی و قرار دادن عملکرد نمایندگان در معرض قضاوت دانشگاهیان باشند.

۶- در یک سال اخیر بسیج دانشجویی چندین بار ، کتباً و رسماً از نماینده محترم نی ریز و استهبان  برای پاسخگویی و پرسش و پاسخ و بیان عملکرد دعوت کرده‌اند که متاسفانه همواره نتیجه‌ای جز فرار از پاسخگویی در بر نداشته است،چطور می شود ایشان هر هفته در حوزه ی انتخابیه حضور دارند ولی زمانی برای پاسخگویی به دانشجویان  ندارند؟

۷- حال باید تحقیق کرد که چه عواملی باعث سکوت نماینده ی مردم استهبان و نی ریز از جواب پس دادن و فرار از مطالبه‌گری دانشجویان شده است؟! و صد البته پاسخ این سوال دشوار نیست و این رفتار نماینده شهرستان نی رسز و استهبان  ریشه در ضعف ایشان در پاسخگویی و دست خالی ایشان دارد؛ طبیعتاً از نماینده‌ای که از خود عملکردی ندارد و نمره انضباطش در مجلس ۲۰ بوده ، توقعی جز این نمی‌رفت و نمی‌رود.ایران کشوری آزاد است و صاحبان اصلی آن مردم هستند و هر مسئولی بخواهد کم‌کاری کند یا خدای ناکرده خیانت کند، مردم از آنان نخواهند گذشت و باید پاسخگوی فعالیت‌های خود باشند.

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی استهبان با تیزبینی تمام فعالیت‌های اقتصادی کلان هر مسئولی را در هر سطحی رصد می‌کند  و مورد مطالبه جدی جریان دانشجویی قرار می گیرند و اجازه نمی دهیم  افرادی که زمان انتخابات با چسبیدن به نمایندگان دنبال سهم‌خواهی هستند به هدف خود برسند.

از نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان تقاضا داریم ، کمی هم برای پاسخگویی به مطالبات دانشجویی وقت بگذارند، بنابراین برای چندمین بار، از ایشان برای حضور در محافل دانشجویی و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانشجویان دعوت می‌کنیم.

در این راستا نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این بیانیه اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و از یادگاران ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است که بنده با افتخار اعلام می‌دارم بسیجی بوده و هستم.

فرهاد طهماسبی اظهار داشت: اکنون و با عنایت به انتشار مطلبی از سوی بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی دولتی استهبان، خاضعانه در پاسخ اعلام می‌دارم:

صرف نظر از اینکه چه شخص عزیز و بزرگواری این مطالب را نگاشته لازم به توضیح است که حدودا چهار یا پنج ماه قبل، تنها یک مرتبه به صورت کتبی و چند مرتبه تلفنی از بنده درخواست نشست پرسش و پاسخ کردید و حقیر در زمان‌های اعلامی از سوی دوستان بسیج دانشجویی یا در مجلس بودم و یا درحوزه انتخابیه در بخش‌ها و روستاها در دیدارهای مردمی بوده‌ام  و حتی ضمن اظهار عذرخواهی از  برادر عزیز تماس گیرنده، عنوان داشتم در فرصت مناسبی در خدمت شما خواهیم بود و دور از اخلاق و انصاف بوده که این جانب دیدارهای مردمی از پیش هماهنگ شده و حضور در میان اهالی محترم و شریف حوزه انتخابیه و به ویژه دیدار با عزیزان روستایی را لغو نمایم، کما اینکه به جهت احترامی که برای مجموعه بسیج دانشجویی قائلم، حدود ۱۰ روز پیش، در شهر شیراز درخواست دیداری با مسئول بسیج دانشجویی استان داشتم که ایشان به علت  میهمانی که از تهران داشتند، توفیق دیدار حاصل نشد.

او ادامه داد: اکنون آیا دور از انصاف نیست بنده نیز مسوول بسیج دانشجویی استان را محکوم نمایم که چرا قرار قبلی خود با مهمانان را برای دیدار با بنده حقیر لغو نکرده اند؟!!

بنابراین علیرغم اینکه دانشگاه‌های حوزه انتخابیه از لحاظ آموزشی تعطیل است بنده در اکثر دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده و جلساتی که از قبل هماهنگی آن به‌عمل آمده را برگزار کرده‌ام و چنانچه درخواست برگزاری جلسه پرسش ‌پاسخی بوده یا باشد آمادگی کامل دارم.

طهماسبی گفت: البته می‌بایست توجه داشت که اینجانب در وهله اول در برابر مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئول هستم و باید تلاش کنم به مشکلات آحاد هموطنان عزیز و به خصوص مردم شریف حوزه انتخابیه خود رسیدگی نمایم و لذا شاید دور از اخلاق و انصاف باشد که برادر بزرگواری به علت یک ناهماهنگی که علت آن در فوق بدان اشاره گردید، همه چیز را زیر سوال برده و خدایی ناکرده اتهاماتی را وارد آورد که البته همانگونه که ذکر گردید حل این موضوع به سادگی امکان پذیر بوده و بنده آمادگی کامل دارم با هماهنگی قبلی در هر مکان پاسخگوی عزیزان بسیج دانشجویی و مطالبات ایشان باشم.

البته بزرگترین وعادلترین ناظر را خداوند متعال می‌دانم و سعی بر این دارم که عادل راستین عملکردم را تایید کند. 

وی افزود: البته در خصوص موضوع این روزهای رسانه ها که بازتاب گسترده ای نیز در جامعه داشته باید خاطر نشان کنم که در مسئله طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، بنده از حامیان وپیگیران این طرح هستم و در کانال اطلاع رسانی نیز  اعلام کردیم اما برخی عزیزان با نیات خاص سعی در را گل‌آلود کردن آب دارند! و قطعا از درخواست کنندگان طرح مجدد طرح شفافیت بودم و رای خود به طرح شفافیت را به مردم عزیز با مستندات اعلام خواهم نمود.

نماینده نی‌ریز افزود: البته کلیپ صوت استاد مطهری راباعنوان منطق ماشین دودی بارها شنیده‌ام، عملکرد بنده به‌صورت روزانه و هفتگی ازطریق کانال اطلاع رسانی می‌شود و مردم در جریان هستند، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان هم در بین عموم مردم حضور دارند ‌و شاهد فعالیتهای ما هستند، بنابراین کسی از پاسخگویی و پرسش فرار می‌کند که دائم بین مردم نباشد در حالی که این جانب هر وقت حوزه باشم بین اقشار مختلف مردم هستم‌.

هر چند عرض کردم وقتم در اختیار مردم بوده و هست چنان چه هر بزرگواری از اینکه هر لحظه اراده کرده نتوانستم خدمتش باشم، عذرخواهم.

در پایان نیز ابتدا خودم و سپس تمام عزیزان را به رعایت تقوا توصیه می‌کنم و آنگونه که خداوند متعال در آیه ۱۲ سوره حجرات فرموده اند : یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِ‏

خودم و برادرانم در بسیج دانشجویی را از گمان پرهیز می‌دارم، چنانکه گمان ها موجب پیش داوری خواهند شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان عملکرد نماینده استهبان و نی ریز اعتراض قانونگذاری و نظارت مجلس شورای اسلامی بسیج دانشجویی حوزه انتخابیه طرح شفافیت مطالبه گری مردم شریف نی ریز ی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ دستگاه تانکر سیار آماده آبرسانی در مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برادرزاده عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این تانکرهای سیار به ظرفیت هزار و۵۱۲ متر مکعب در طول ایام نوروز آماده آبرسانی به مناطق مختلف استان هستند گفت: سه دستگاه آب بسته بندی در شرق، مرکز و غرب استان به منظور استفاده در مواقع ضروری نیز مستقر شد.

وی از تشکیل و تجهیز تیم‌های واکنش سریع در سطح شرکت به تعداد سه تیم ۲۴ نفره با هدف کسب اطمینان از انجام خدمات رسانی به موقع، افزود: در همین راستا انبار مدیریت بحران شرکت به اقلام و وسایل ضروری و مورد نیاز تجهیز شد.

مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به بررسی و کنترل روزانه منابع تأمین، مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع و تأسیسات و گندزدایی آب شرب در سطح استان تصریح کرد: همکاران مرکز ۱۲۲ نیز در طول ایام تعطیلات نوروز بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماسهای مردمی هستند.

برارزاده، آماده باش کامل همکاران حوزه برق و انرژی، استقرار کشیک نگهبانان و اپراتور تأسیسات در تمامی اماکن و تأسیسات به منظور ارتقای سطح حفاظت فیزیکی، استفاده از مخازن قابل حمل، نصب شعارهای مدیریت مصرف در قالب بروشور و بنر در مبادی ورودی شهرها از دیگر تدابیر اندیشیده شده در این ایام عنوان کرد.

وی از تشکیل کمیته خدمات سفر در ستاد و شهرستان‌های تحت پوشش خبر داد و گفت: کشیک‌های اداری و عملیاتی در سطح ستاد و شهرستان‌ها نیز برای پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان و مسافران نوروزی تشکیل شد.

کد خبر 6062272

دیگر خبرها

  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • خسروپناه: ویژگی محتوایی و جاودانگی قرآن پاسخگویی به پرسش‌های زمانه
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ قرآنی در هیأت بیت‌الاحزان آبادان
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • ۱۸ دستگاه تانکر سیار آماده آبرسانی در مازندران است
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم
  • حکم روزه روزه داری که قبل از ظهر به وطن خود نمی‌رسد از نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی دیگر از تشکل‌های دانشجویی به جنایات غزه