Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یک سال پیش که کرونا شیوع پیدا کرد مقامات آمریکا گفتند کاری را که ما نتوانستیم با فشار حداکثری در ایران انجام دهیم با کرونا اتفاق می‌افتد و ایران در مرز‌های خودش محصور می‌شود؛ اما امروز که من در خدمت شما هستم نفت ایران با سه چهار برابر فروش روبرو است.




به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درهمایش پلاک دیپلمات که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: یکی از معیار‌های گسترش روابط خارجی، حضور دیپلماتیک در کشور‌های مختلف است با این وجود وزیر امور خارجه ۳۳ بار به روسیه، بیش از چند ده بار به کشور‌های پیرامونی، بیش از ۲۰ بار به ترکیه و ۱۰ یا ۱۱ بار به چین سفر کرده، اما مجموع سفر‌های غیر برجامی او به اروپا به کمتر از عدد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه روزگاری در این کشور می‌خواستند ما را از ابزار‌ها و ظرفیت‌های مان محروم کنند؛ تصریح کرد: سوال این است که آیا تحریم‌های یک جانبه و فشار حداکثری آمریکا به خاطر این نبود که کشورمان فرو بپاشد، فروش نفت به صفر برسد و ایران در داخل خودش محصور شود؟ یک سال پیش که کرونا شیوع پیدا کرد مقامات آمریکا گفتند کاری را که ما نتوانستیم با فشار حداکثری در ایران انجام دهیم با کرونا اتفاق می‌افتد و ایران در مرز‌های خودش محصور می‌شود. اما امروز که من در خدمت شما هستم نفت ایران با سه چهار برابر فروش روبرو است و ما با عراق، افغانستان، قفقاز، آسیای مرکزی و حداقل با چند کشورحوزه خلیج فارس بهترین روابط را داریم.
خطیب زاده با بیان اینکه امروز در شرایط تحریمی محصولات کشاورزی بندرعباس به مسکو صادر می‌شود و نه به بازار غرب و یا دارو‌های مورد نیاز کشور با کمک جوانان گمنام در سراسر ایران و در سراسر دنیا و با کمک وزارت امور خارجه تامین می‌شوند، افزود: این اتفاقات در شرایطی افتاده که آمریکا پای خود را روی گردن جمهوری اسلامی و کشور‌هایی که می‌خواهند با ما روابط داشته باشند، گذاشته است؛ اما آیا در دوران ترامپ آمریکا منزوی شد یا جمهوری اسلامی ایران؟
وی افزود: باید حواسمان باشد که ایستادگی در مقابل تحریم‌ها به کسی برنمی گردد بلکه نتیجه مقاومت یک ملت است که هزینه داده از این رو یک ملت باید این پیروزی را جشن بگیرد.
خطیب زاده با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی به عنوان جزئی از دستگاه سیاست خارجی انصافا در مقابله با تحریم‌ها در گمنامی و بدون سر و صدای زیاد کار خود را پیش برده، اضافه کرد: امروز دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در تاریک‌ترین و دورترین نقاط در حوزه منافع ملی در حال جنگیدن برای منافع این ملت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خطیب زاده وزارت خارجه برجام امور خارجه خطیب زاده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی در تجمع جمعی از طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه گیلان امروز در حمایت از حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی در مصلا امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی ایستاده است افزود: اگر به تاریخ ایران بنگریم، علما و فرهیختگان همواره نقش ارزشمندی در مقاومت برابر زورگویان داشته و عالمان در میدان عمل حضور داشتند.
وی به اقدام سپاه پاسداران علیه صهیونیست‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: ۷۵ سال از غده سرطانی اسرائیل در کشور اشغالی فلسطین می‌گذرد و تاکنون هیچ کشوری نتوانسته اینگونه با این رژیم مقابله کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:امروز هیچ قدرتی در دنیا نیست که از اقتدار و قدرت ایران رعب و هراس نداشته باشند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه توان حداکثری ایران در حمله اخیر به کار برده نشد، افزود: اگر سلاح‌های اصلی ایران و با توان حداکثری به کار گرفته شود اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد. 
در این تجمع، شرکت کنندگان شعار "مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا "برای حمایت از سپاه پاسداران و مردم مظلوم فلسطین سر دادند.

دیگر خبرها

  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • خطیب‌زاده: نتانیاهو برای ماندن در قدرت هرکاری می‌کند
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • خطیب زاده: ایران هم توان و هم ظرفیت دفاع از خود را دارد
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • پاسخ ایران، بزرگ و بی‌نظیر بود/ تل‌آویو قادر به ادامه جنگ نیست
  • ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی