Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@17:37:57 GMT

همه چیز درباره تعویض پلاک جدید

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۹۶۵۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا به روند جدید تعویض پلاک و شماره‌گذاری با استفاده از پلاک‌های فک شده و قدیمی اشاره کرد و گفت: مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور بیش از ۶۲ میلیون ظرفیت پلاک دارد که با احتساب حدود ۲۳ میلیون پلاک نصب شده و ۳۲ میلیون پلاک فک شده می‌توان گفت که ۵۵ میلیون پلاک‌ها تاکنون تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به پیگیری پلیس و مصوبه هیات دولت مبنی بر استفاده مجدد از پلاک‌های فک شده اشاره کرد و افزود: برابر مصوبه هیات دولت مقرر شد پلاک‌هایی که بیش از یک سال از فک شدن آنها و نگهداری در انبارهای مراکز شماره‌گذاری گذشته است با حفظ سوابق به شخص و خودروی دیگری واگذار شوند. 

 

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون پلاک وجود دارند که بیش از یک سال از فک آنها گذشته است توضیح داد: این کدپلاک‌ها دوباره به چرخه واگذاری برگردانده شده و به مرور زمان و به صورت سیستمی بین مراجعان به مراکز شماره‌گذاری تخصیص پیدا می‌کند به طور مثال در هفته جاری مراجعان در مراکز شماره‌گذاری تهران به پلاک‌های ایران ۵۵ و در هفته‌های آتی به سایر کد پلاک‌ها شماره‌گذاری می‌شوند.سرهنگ محمدی افزود: از این به بعد کد پلاک‌های قدیمی فک شده به صورت سیستمی به مراجعه‌کنندگان واگذار شده و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

 

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در این خصوص که وضعیت تخلفات و سوابق پلاک‌های فک شده در صورت واگذاری به دیگران چه می‌شود، گفت: پلاک‌ها با حفظ سوابق واگذار می‌شود؛ یعنی اگر به سابقه پلاکی عوارض شهرداری یا بزرگراهی، جریمه یا تخلفی تعلق گرفته باشد این موارد در VIN خودرو و کد ملی مالک قبلی ثبت شده و به طور کامل مشخص است که پلاک چه زمان و چه ثانیه‌ای به مالک قبلی تعلق داشته، چه مدت در انبار پلیس بوده و در چه روز و ثانیه‌ای هم به خودروی جدید تعلق گرفته است.سرهنگ محمدی با بیان این مطلب که ۶۵ درصد پلاک‌ها در زمره فک شده‌ها قرار می‌گیرند، گفت: با این روند همیشه تعداد زیادی پلاک در مراکز شماره‌گذاری وجود دارد.

 

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که قبلاً پلاک‌ها با توجه به محل سکونت افراد تعلق می‌گرفت و مثلاً ایران ۱۱ به ساکنین شمال تهران و ایران ۳۳ به ساکنین جنوب تهران تعلق می‌گرفت و آیا هم اینک نیز محل سکونت در تخصیص کد پلاک‌های فک شده لحاظ می‌شود یا نه گفت: هم اکنون بارگذاری پلاک‌های فک شده با توجه به محل سکونت در شمال یا جنوب شهر منتفی شده و حتی یک فردی که تازه ۱۸ سالش شده و گواهینامه گرفته، ممکن است پلاکی بگیرد که ایران ۳۳ باشد و پلاک جدید ایران ۴۰ نباشد چراکه چرخه تخصیص پلاک دائماً در گردش بوده و پلاک های جدید و قدیمی به فواصل بین متقاضیان تقسیم می‌شود.

 

رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا در خصوص کلاهبرداری های احتمالی درباره تخصیص کد پلاک‌های قدیمی ادامه داد: متقاضیان توجه داشته باشند که سیستم به صورت رندومی شماره پلاک ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و دخالت انسان به هیچ عنوان در این زمینه وجود ندارد پس دقت داشته باشند که به بهانه «گرفتن کد پلاک قدیمی و آشنا داشتن در مراکز شماره‌گذاری» در کمین کلاهبرداران نیفتاده و پولی نپردازند چراکه برای شماره‌گذاری خودرو ابتدا باید از طریق «نوبت‌دهی اینترنتی» اقدام کرده و سپس در بازه زمانی رزرو شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا سیستم کد پلاک درنظر گرفته را به آنها تخصیص دهد.

 

وی گفت: مراکز تعویض پلاک طبق برنامه‌ریزی به صورت سیستمی پلاک‌ها را به متقاضیان ارائه می‌دهند اعم از ایران ۱۱، ایران ۵۵ و هر کدپلاکی در هر شهرستان و هیچ تفاوتی بین متقاضیان در خصوص سن و سال، محل سکونت و سال اخذ گواهینامه وجود ندارد.

 

اقتصادآنلاین

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تعویض پلاک اقتصاد جام نیوز پلیس راهور خودرو رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا مراکز شماره گذاری پلاک های فک شده میلیون پلاک تعویض پلاک کد پلاک ها محل سکونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران خلوت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

وی گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی و خلوت تردد کنید.

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خود را به موقع متوقف و از برخورد خودداری کند.

کد خبر 6062544

دیگر خبرها

  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان وبلوچستان در شب‌های قدر
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر
  • تعویض الکترو پمپ در چاه شماره ۵ دشت تقی آباد شهرستان میاندوآب
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی؛ ۵١٠ کشته/ این استان‌ها بیشترین فراوانی تصادفات را دارند
  • بازدید معاون اول رییس جمهور از ستاد پلیس راهور فراجا
  • معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران خلوت است