Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وقتی شما فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنید، مردم نیز خود آمران امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در دومین روز از چهارمین نشست فصلی معاونین اجتماعی ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام روح الله میرزایی قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به همراه جمعی از معاونین اجتماعی ستاد‌های سراسر کشور با آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله علم الهدی در این دیدار اظهار کرد: وقتی شما فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنید، مردم نیز خود آمران امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند.


ایشان با تأکید بر این‌که «جوسازی علیه این فرهنگ در جامعه»، مانع فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما وقتی می‌خواهند به ما ضربه بزنند، برای کار‌ها ارزش‌گذاری می‌کنند، کار‌های شیطانی که مد نظر خودشان هست را ارزش‌گذاری می‌کنند و افرادی را هم که با این‌ها مخالفت می‌کنند ضد ارزش می‌دانند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که دشمن از این ابزار برای فساد استفاده می‌کند و عزیزان ما باید مراقب جبر شکنی باشند، گفت: عنصر امر به معروف و نهی از منکر یک عنصر جهادی است و این مسئله، یک جهاد است که ما برای این وظیفه شرعی سه مرتبه داریم.


ایشان به مراتب امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: براعت قلبی، تذکر لسانی و مرحله سوم، بلیَّت که البته شرایطی دارد، این‌ها سه مرتبه اجرای این فریضه است که با توجه به معنای امر به معروف و نهی از منکر، باید نسبت به آن برخورد جهادی داشته باشیم.

آیت‌الله علم الهدی افزود: اگر تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم. البته در استان خراسان رضوی تشکیلاتی به اسم طلایه‌داران فعالیت می‌کنند و درصدد فرهنگ‌سازی این موضع هستند؛ در هر استانی که شما عزیزان حضور دارید باید تشکیلات‌سازی کنید و جوان‌های مخلص را به این تشکیلات دعوت کنید.
ایشان یادآور شد: شما عزیزان باید آموزش‌هایی را قرار بدهید تا فرزندانمان در همه بخش‌ها بتوانند این فعالیت جهادی را هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام دهند، هر زمانی که شما عزیزان در کارتان جدی باشید، کار شما هم جدی می‌شود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: پای امر به معروف و نهی از منکر بایستید که ان‌شاءالله جزو سربازان مقدس امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علم الهدی مشهد امام جمعه مشهد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد