Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه دانش آموزان را مجبور به استفاده از اینترنت نکرده است ، گفت: شبکه شاد دانش آموزان را از محیط آلوده به فضای آموزشی منتقل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محسن حاجی میرزایی امشب در شورای آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه امیدواریم به پشتوانه توجهات صورت گرفته وضعیت آموزش و پرورش روز به روز بهتر و کامل‌تر شود، اظهار داشت: هدف شورای آموزش و پرورش فراتر از همکاری و مشارکت در امور آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگارخانه کانون‌های فرهنگی تربیتی در شبکه شاد راه اندازی شدروحانی: شبکه شاد می‌تواند الگوی مناسبی برای تحقق پیام رسان داخلی باشد‌‌محرومیت 14 هزار دانش‌آموز ایلامی از دسترسی به شبکه شاد

وی با بیان اینکه ما به دنبال هم راستایی در ماموریت‌ها هستیم ، افزود: همه ما در مجموعه نظام یک هدف والا و مهم داریم که آن حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و شکل دهی یک جامعه در تراز جمهوری اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تربیت انسان‌هایی در تراز انقلاب که شاخص‌های مختلفی از جمله خلاق، شریف، مستقل، دفاع از خود، مشارکت اجتماعی و جامعه را برای پیشرفت همراهی کند دارد ، بیان کرد: لازمه تحقق این مهم هم افزایی بین سایر دستگاه‌ها است چرا که اگر این همکاری با یکدیگر وجود داشته باشد خروجی بهتری دارد.

حاجی میرزایی با عنوان اینکه یکی از مفاهیمی که مقام معظم رهبری عنوان می‌کند این است که جامعه در برابر تکان‌ها خود را گم نکند، تصریح کرد: ما در حوزه آموزش در برابر یک تجربه مهم جهانی که کرونا سبب آن شد توانستیم موفق عمل کنیم.

وی با عنوان اینکه برخی می‌گویند ما دانش آموزان را ملزم به استفاده از اینترنت کردیم ، خاطر نشان کرد: ما این کار را انجام ندادیم، دانش آموزان را کرونا از مدرسه بیرون کرد، ما همچنان بر این باوریم که هیچ آموزشی بهتر آموزش حضوری نیست اما ما ملزم به مجازی شدن آموزش‌ها شدیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا تبعات آشکار و پنهانی دارد ، گفت: اثری که بر سلامت روان دانش آموزی و ضعف پیوندهای بین آنها می‌گذارد از جمله تبعات پنهان کرونا است، در این راستا ما پس از تعطیلی مدارس که هر کسی برای عدم قطع ارتباط مدرسه با دانش آموز به یک نرم افزار متوسل شد، به شبکه شاد رو آوردیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ما از مدرسه آنها را وارد فضای مجازی نکردیم، عنوان کرد : ما از محیط های آلوده ای که وجود داشت و به اجبار ملزم به استفاده از آن بودند به شبکه شاد منتقل کردیم که منحصرا فضایی آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این مدت 24 میلیارد پیام در شبکه شاد بین معلمان و دانش آموزان مبادله شده است، افزود: بیش از 9 میلیارد فایل مبادله شده و روزی بین 55 تا 700 هزار ارتباط زنده برگزار می‌شود.

وی با عنوان اینکه اتفاقی که 16 میلیون دانش آموز را سردرگم کرد، شاد توانست آنها را منسجم کند ، اذعان کرد: از روزی که این شبکه راه اندازی شد طبق گفته مسئولان حوزه ارتباطات استفاده از دیگر نرم افزارها کاهش یافته و این یعنی اعتماد به فناوری‌های داخلی.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری توسعه و پیشرفت در حوزه فناوری است، بیان کرد: نرم افزار نوپای شاد با استقبال خوبی روبرو است و شاهد این هستیم که شاد 3 نسبت به شاد 1 بسیار پیشرفت داشته و معایب آن مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام یونسکو 69 درصد معلمان جهان در ابتدای شیوع کرونا کار با فضای مجازی را بلد نبودند، خاطرنشان کرد: معلمان در حال حاضر به خوبی در حال یادگیری هستند و توانمندی‌هایشان افزایش پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نه تنها در حوزه آموزشی بلکه در حوزه فرهنگی نیز از فضای مجازی به خوبی استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر ده‌ها کانال و صفحه مجازی با محوریت فعالیت فرهنگی، قرآنی،هلال احمر و انجمن اسلامی دانش آموزی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه امسال 8 هزار نفر به نیروی امور تربیتی اضافه شد ، عنوان کرد: برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان رشته امور تربیتی را دایر کردیم که مربیان تربیتی را پرورش دهیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بیشترین تخصیص اعتبارات در آموزش و پرورش در حوزه پرورشی بوده است، گفت: این بیانگر توجه آموزش و پرورش به حوزه پرورشی است و در این راستا کارهای بسیار خوبی نیز انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبارات نوسازی از سال 96 تا 99 شش و 7 دهم برابر کردیم، افزود: در این فاصله کمک خیرین نیز بیش از 10 برابر افزایش یافته اما متاسفانه اعتبارات استان به جز امسال که افزایش پیدا کرده طی سال‌های قبل کاهش داشته است.

وی با عنوان اینکه باید مسئولان استانی نیز برای بهبود وضعیت سرانه آموزش و پرورش تلاش کنند، بیان کرد: تاکید ما این است استان‌هایی که زیر متوسط کشور هستند وضعیتشان بهبود یابد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش با اشاره حاجی میرزایی دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی