Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور پیش نویس یک توافقنامه بین دولتی با روسیه را برای همکاری در زمینه حمل و نقل و صادرات محصولات نفتی بلاروس از طریق بندرهای دریایی روسیه تصویب کرد.

در گزارش سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس آمده است: الکساندر لوکاشنکو پیش نویس موافقت نامه بین دولتی با روسیه برای سازماندهی همکاری در زمینه حمل و نقل و صادرات فرآورده های نفتی از بلاروس به کشورهای ثالث از طریق بندرهای دریایی روسیه را به عنوان مبنای مذاکرات" تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست جمهوری بلاروس در ادامه نوشت: لوکاشنکو به وزیر حمل و نقل و ارتباطات اجازه گفتگو درباره پیش نویس توافق نامه و امضای سند هنگام دستیابی به توافق در محدوده پیش نویس تصویب شده را داده است.

در تاریخ 12 فوریه، وزارت حمل و نقل و ارتباطات بلاروس از موکول کردن امضای این توافق نامه از 15 فوریه به یک تاریخ دیگر خبر داد.

پیش نویس این توافق نامه زمینه را برای حمل بیش از 9.8 میلیون تن محموله فراورده های نفتی مانند مازوت و بنزین توسط شرکت های بلاروسی در بنادر روسیه در دریای بالتیک از سال 2021 تا 2023 فراهم می کند.

این توافق نامه بر اساس اصل قراردادی "بگیر یا پرداخت کن" تنظیم شده و تا سال 2023 تمدید ضمنی برای آن در نظر گرفته شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: توافق نامه حمل و نقل پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوییس به معاهده آرتمیس پیوست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، سوئیس توافقنامه آرتمیس را برای پیوستن به ماموریت آرتمیس ناسا امضا کرد و بدین ترتیب به سی و هفتمین کشوری تبدیل شد که پیمان آرتمیس را برای اکتشاف مسالمت آمیز ماه امضا کرده است.

گای پارملین، مشاور فدرال سوییس و وزیر امور اقتصادی، آموزش و پژوهش به بیل نلسون، مدیر ناسا در مقر این آژانس فضایی در واشنگتن پیوست تا در لیست کشورهایی قرار بگیرد که توافقنامه آرتمیس آژانس را برای اکتشاف ماه امضا کرده است.

نلسون نیز در این مراسم گفت: امروز، ما یک جهش بزرگ به جلو در مشارکت بین ایالات متحده و سوئیس را رقم زدیم.

مشاور فدرال سوییس و وزیر امور اقتصادی، آموزش و پژوهش نیز در بیانیه‌ای گفت: سوئیس شراکت دیرینه‌ای با ناسا در زمینه اکتشافات فضایی انسانی و همچنین علوم زمین و فضا دارد.

توافق‌نامه آرتمیس که توسط ناسا و وزارت امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۰ ایجاد شد، "معاهده ۱۹۶۸" را درباره اصول حاکم بر فعالیت‌های دولت‌ها در اکتشاف و استفاده از فضای ماورای جو، از جمله ماه و سایر اجرام آسمانی تقویت می‌کند.

با پیوستن سوئیس به توافق‌نامه آرتمیس، این کشور به طور رسمی به کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، ژاپن و دیگر کشورهایی که قصد شرکت در برنامه آرتمیس را دارند، پیوسته است. این توافق‌نامه به منظور تسهیل همکاری در زمینه اکتشافات فضایی، تبادل داده‌ها و فناوری‌ها، ایمنی فضایی و حفاظت از فضا امضا می‌شود.

با ورود سوئیس به توافق‌نامه آرتمیس همچنین این کشور فرصتی برای شرکت در پروژه‌های اکتشافی ناسا از جمله کاوش قمر زمین و ارسال انسان به سطح ماه دارد. این مشارکت به سوئیس امکان می‌دهد تا به نقش مهمی در اکتشافات فضایی دست یابد و از پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه بهره‌مند شود.

با امضای توافق‌نامه آرتمیس، سوئیس تأکید کرده است که ارتباطات نزدیک با سایر کشورها و ارگان‌های فضایی دارای اهمیت زیادی است و تنها با همکاری و هماهنگی بین‌المللی می‌توان به اهداف اکتشافات فضایی دست یافت. امضای این توافق‌نامه نشان از تصمیمات جدی و مسئولانه سوئیس در زمینه اکتشاف فضایی است و  این همکاری موجب پیشرفت‌های بزرگی در این حوزه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان