Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@14:39:35 GMT

نظر معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات درباره (ناسا)

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۰۹۱۶

نظر معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات درباره (ناسا)

کیهان: صادق خرازی درباره تشکیل گروهی به نام «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» (ناسا) به خبر آن‌لاین گفت: انتقادی که ما از تحولاتی که منجر به تشکیل این نهاد داریم، این است که اصلاح‌طلبان با این سازوکار، به جامعه این پیام را منتقل کردند که هیچ چیز در جریان اصلاحات تغییر نکرده است. هر آنچه که منجر به نتایج فعلی در جریان اصلاحات شده برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات هنوز باور نکرده که ریشه‌اش باید در دل جامعه باشد. نمی‌شود که شما حرف از مردم و جامعه بزنید و ساز و کار و شفافیتی برای حضور جامعه در عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذاری خود نداشته باشید. اصلاح‌طلبان که فقط همین افراد تکراری نیستند که برخی از دهه شصت تا به امروز در این مسند نشسته‌اند و برای کل جوانان و دانشجویان و مردمی که آرزوی تغییر و تحول را داشتند و به این جریان دل بستند، تصمیم بگیرند.

نمی‌شود که شما حرف از تحول‌خواهی و شفافیت و پاسخگویی و مدرنیته و همگام‌شدن با تحولات دنیا بزنید اما ساز و کار تصمیم‌گیری خودتان از عقب مانده‌ترین شیوه‌های موجود در دنیا باشد. شما نگاهی به رقابت‌های داخلی حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه در آمریکا بیندازید. چطور بدنه حامی این دو حزب در تصمیم‌گیری برای بزرگ‌‌ترین اتفاق این دو حزب مشارکت می‌کند.

خرازی گفت: حزب ندای ایرانیان دو سال قبل پیشنهاد خود را برای دموکراتیک کردن ساز و کار تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان ارائه کرد. براساس این پیشنهاد که رسماً به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارسال شد پیشنهاد کردیم بخشی از اعضای نهاد عالی مستقیماً با رأی بدنه جریان اصلاحات در تهران و سایر استانها انتخاب شوند.

نمی‌شود که شما به آن دانشجو یا به آن کسی که قرار است صدای این جریان باشد بگویید تو فقط باید دنباله رو باشی. این حرف شوخی است. در جامعه جوان و تحصیلکرده‌ امروز ده‌ها هزار جوان داریم که قدرت تحلیل به مراتب قوی‌تر و دقیق‌تر و به روزتری از آقایانی دارند که از دهه شصت در حال تصمیم‌گیری هستند و جایشان را به افراد جوان‌تر نمی‌دهند. اگر این افراد می‌توانستند تصمیمات درست بگیرند که جریان اصلاحات امروز در این وضعیت قرار نداشت.

معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات افزوده است: بخشی از مشکل امروز این جریان عملکرد دولت است، بخشی به خود ما اصلاح‌طلبان برمی‌گردد. تا زمانی که ساز و کار انتخاب دموکراتیک نشود، نمی‌شود امید چندانی به گرفتن تصمیمات درست توسط جریان اصلاحات داشت. ضمن اینکه زنان و جوانان حلقه مفقوده در این نهاد هستند. اینکه شما جوانانی که به یک حزب و جریان خاص نزدیک هستند انتخاب کنید که در رای‌گیری اکثریت داشته باشید دهن‌کجی به همه جوانان اصلاح‌طلب است. جوانان اصلاح‌طلب نحله‌های مختلفی دارند. امروز اکثریت آنها منتقد این ساز و کار و انتخاب هستند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: صادق خرازی نهاد جدید اصلاح طلبان جریان اصلاحات اصلاح طلبان ساز و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات
  • معاون خاتمی در دولت اصلاحات درگذشت
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!