Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:18:03 GMT

زمین لرزه جنوب اصفهان ۵ مصدوم داشت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۱۰۰۸

زمین لرزه جنوب اصفهان ۵ مصدوم داشت

به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه  شبانگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند که در مرزهای جنوبی اصفهان بویژه شهرستان سمیرم احساس شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دلیل مصدومیت پنج نفر در سمیرم در حادثه زمین لرزه، عجله آنها برای خروج از خانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایرنا افزود: سه منزل مسکونی روستایی در سمیرم بر اثر این حادثه دچار ریزش و ترک خوردگی دیوارها و یک منزل روستایی دیگر تخریب شد.

وی ادامه داد:  بر اثر این زمین لرزه، بخشی از جاده روستای خَفر در جنوب سمیرم تخریب شد و شبکه آب چند روستا در منطقه پادنای سمیرم، کدورت پیدا کرد که مقرر شد شرکت آب و فاضلاب برای رفع آن اقدام کند.

شیشه فروش با بیان اینکه مناطق مختلف پادنا، کُمه، خفر و حنا در شهرستان سمیرم تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: تونلی که در محور یاسوج - اصفهان ریزش کرد در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

وی با اشاره به اعزام ۲۷ تیم عملیاتی به شهرستان سمیرم و مرزهای جنوبی استان اصفهان، اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران در سمیرم تشکیل شده است و اوضاع منطقه را رصد می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر در این منطقه باران می بارد و تا کنون ۲ پس لرزه با شدت حدود ۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در این منطقه گزارش شده است، تاکید کرد: همه عوامل امدادی و خدمات رسان در جنوب استان اصفهان در حالت آماده باش هستند.

زمین لرزه سی سخت در شمال کهگیلویه وبویراحمد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۳۰.۸۹ عرض شمالی و ۵۱.۵۷ طول شرقی ثبت شد.

شهرستان سمیرم با حدود ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان است.

برچسب‌ها مدیریت بحران اصفهان سمیرم زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران اصفهان سمیرم مدیریت بحران اصفهان سمیرم زلزله اخبار کنکور شهرستان سمیرم مدیریت بحران زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛ بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۳.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) خرم آباد مركز استان لرستان را لرزاند.
این زلزله به عمق هشت كیلومتر در ساعت ۱۷ و ۴۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه رخ داد.
مركز این زمین لرزه ۳۳.۴۳۲ شمالی و ۴۸.۲۸۴ شرقی اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • بهاباد امروز لرزید
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد