Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، شیوه برگزاری مراسم عروسی را تغییر داده و به نظر می‌رسد دشواری‌های جدیدی ایجاد کرده است.

به گزارش شریان نیوز،با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته تالار‌های پذیرایی به عنوان مشاغل پرخطر تعطیل شدند، اما از هفته آخر دی ماه که در پی ایجاد محدودیت‌های سختگیرانه بسیاری از استان‌های کشور در وضعیت زرد قرار گرفتند، تالار‌ها در این مناطق مجاز به بازگشایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان محدودیت تردد خودرو‌ها که تا ساعت ۲۱ در همه استان‌ها در نظر گرفته شده، شکل و شمایل عروسی‌ها را نیز تغییر داده است.

به طوری که عروسی‌ها یا از ساعت ۱۱ صبح تا سه بعد از ظهر به صرف ناهار برگزار می‌شود یا ساعت ٤ تا ٨ شب.

البته تالار‌هایی هم هستند که تعیین ساعت را به عهده مشتری می‌گذارند و حاضرند مطابق معمول گذشته مراسم را برگزار کنند.

نکته جالب‌تر اینکه برخی تالار‌های بزرگ که بیش از ۶۰۰ نفر ظرفیت دارند مهمان زیر ۱۰۰ نفر نمی‌پذیرند.

نرخ منوی غذای عروسی در نقاط مختلف تهران

برای تخمین قیمت منوی غذای تالار‌ها در این شرایط پرس وجو از تالار‌های نقاط مختلف تهران حاکی از آن است که به طور متوسط منوی تالار‌های شرق و غرب تهران بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و در جنوب تهران بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر محاسبه می‌شود. اما در شمال تهران وضعیت متفاوت است؛ به‌طوری‌که قیمت منوی غذای تالار‌ها به ازای هر نفر از ۲۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۵۷۰ هزار تومان هم می‌رسد.

در این میان آرایشگاه‌ها هم باید خود را با شرایط جدید وفق دهند؛ هرچند همه حاضر به این کار نیستند. برخی آرایشگاه‌ها زمانیکه یک عروس باید در آرایشگاه بماند را بین چهار تا شش ساعت اعلام کردند؛ بنابراین اگر مراسم عروسی ساعت ۱۱ شروع شود و عروس و داماد پیش از آن یعنی ساعت ۹ باید به آتلیه برسند، عروس بسته به نوع آرایشگاه باید بین ساعت ٣ تا ٥ صبح به آرایشگاه برود!

البته آرایشگران هم پیشنهاد‌های مختلفی برای چنین شرایطی دارند. برای مثال یکی از آن‌ها می‌گوید: «می‌تونی بعد از مراسم بری آتلیه، اگرهم مشکلی برای تور یا آرایش پیش اومد بعد از عروسی بیا آرایشگاه بدون هزینه ترمیم می‌شه».

اما آرایشگاه دیگری می‌گوید زودتر از ۱۰ نمی‌تواند کار را تمام کند، مگر اینکه به ازای هر ساعت زودتر ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

برخی می‌گویند که می‌توانند فشرده‌تر کار کنند و نیازی به حضور در ساعت ٣ صبح نیست و برخی هم تابع مشتری هستند و هر ساعتی که عروس بخواهد در آرایشگاه حاضر می‌شوند.

 

پکیج آرایشگاه عروس چقدر آب می‌خورد؟

قیمت پکیج‌های عروس شامل شینیون، آرایش، طراحی ناخن، پاکسازی و اصلاح پوست و ... در جنوب، شرق و غرب تهران بین یک تا دو میلیون و ٥٠٠ هزار تومان و در شمال تهران بین دو تا پنج میلیون تومان است. نکته جالب هم اینجاست که برخی از آرایشگاه‌ها محدوده قیمتی اعلام می‌کنند که حداقل آن فقط شامل شینیون و آرایش است و برای سایر خدمات مبلغ اضافی دریافت می‌کنند.

اما نکته جالب‌تر اختلاف قیمت چشم‌گیر خدمات تالار و آرایشگاه‌ها در شمال تهران با سایر مناطق است.

منبع: شریان

کلیدواژه: آرایشگاه ها هزار تومان تهران بین تالار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز در مرکز مبادله طلا و ارز

سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز با بیان اینکه امروز نرخ های مرکز مبادله طلا و ارز برای دو ارز دلار و حواله  آن  در نظر گرفته شده بود که نرخ ارز در تالار اسکناس ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و برای تالار حواله ارز ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان عرضه شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین تا دیروز ۲ میلیارد و  ۲۶۸ میلیون تومان  ارز تامین شده که برای کالاهای اساسی و دارو ۴۵۸ میلیون دلار و برای کالاهای تجاری بازرگانی یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون دلار و برای بخش‌های خدماتی ۸۵ میلیون یورو و برای کالاهای کشاورزی ۴۲۶ میلیون دلار تامین شده است.

وی افزود: از زمان باز شدن تالار ارز مرکز مبادله طلا و ارز در مجموع ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز تامین شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • فیلم/ حمایت یک عروس و داماد از غزه
  • عروس زرندی قربانی سانحه رانندگی در شب عروسی
  • عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم
  • کامنت جالب تونی کروس زیر پست کیمیش: قبل از نیمه‌نهایی برو آرایشگاه / عکس
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی
  • وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود
  • تامین ۲میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز در مرکز مبادله طلا و ارز