Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@11:05:56 GMT

آخرین خسارت‌های زلزله و طوفان شب گذشته

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۲۳۲۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مصدومیت ۵ نفر در زمین لرزه شب گذشته در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: وزش طوفان در شب گذشته نیز باعث سقوط ۳۰ درخت و ۱۲ پایه برق، خسارت به ۴ خودرو، تخریب ۵ سقف کاذب و داربست شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع زمین لرزه شب گذشته در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد، اظهارکرد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه، مدیریت بحران استان و شهرستان سمیرم جلسه تشکیل دادند و ۲۷ تیم عملیاتی و ارزیابی متشکل از هلال احمر، فوریت های پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری ها و دهیاری ها با محوریت فرمانداری شهرستان سمیرم به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حادثه در سطح شهرستان سمیرم بود، گفت: با این وجود تیم های ارزیاب از استان به منطقه اعزام شدند. طبق برآورده های انجام شده این حادثه ۵ مجروح داست که یک نفر به مرکز درمانی منتقل شد و ۴ نفر سرپایی مداوا شدند. این مصدومان به علت خروج سریع دچار آسیب شدند، اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تخریب دیوارهای ۵ واحد مسکونی و فروریختن سقف ۲ واحد مسکونی در منطقه، افزود: روستاییان در ۲۶ روستای پادنای علیا و ۱۸ روستا در بخش پادنا و همچنین در شهر حنا و کمه زلزله را احساس کردند و از منازل بیرون آمدند، اما در حال حاضر وضعیت در منطقه آرام است.

وی با بیان اینکه زلزله شب گذشته خسارتی به شبکه آب برخی روستاها وارد کرد و کدورت آب را بالا برد، گفت: در برخی نقاط جاده ای در پادنای علیا و خفر سمیرم ریزش کوه اتفاق افتاد که بازگشایی شد و شبکه آب نیز درحال تعمیر است.

شیشه فروش از اعلام کمک استان اصفهان به سی سخت خبر داد و گفت: شب گذشته ۲۰۰ تخته چادر به این منطقه ارسال شد و تیم های امدادی همچنان در آماده‌ باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان از وقوع پس لرزه ۳.۶ در سی سخت در صبح امروز خبر داد و گفت: این پس لرزه خسارتی نداشت و تیم های امدادی در آماده‌ باش هستند، همچنین تیم های ارزیاب نیز برای برآورد خسارات در منطقه حضور دارند.

وی به وزش طوفان در شب گذشته اشاره و تصریح کرد: همانطور که پیش بینی شده بود طوفان با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در مناطق غربی و ۷۰ کیلومتر در ساعت در شهر اصفهان اتفاق افتاد که تاکنون براساس گزارش های رسیده، ۳۰ اصله درخت در مناطق غربی و مرکزی و ۴ خودرو خسارت دیده، ۱۲ پایه برق سقوط کرده و ۵ سقف کاذب و داربست آسیب دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امروز نیز پیش بینی بارش و افت دمای ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان شده، گفت: امروز هم وزش باد در مناطق شرقی، جنوب شرق و جنوب استان را خواهیم داشت. توصیه های لازم به تمام بخش ها اعلام شده و تیم های امدادی در سطح استان در آماده باش کامل هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استان شهرستان سمیرم شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران

ایسنا/ایلام معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با استاندار ایلام گفت: ایلام قطب اربعین و گذرگاه عتبات عالیات است که این مهمان‌نوازی و میزبانی از زوار عتبات عالیات، افتخار بزرگی است که به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

«محمدحسن نامی» با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی، افزود: خوشبختانه با حضور میدانی استاندار و مسئولین استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارایه شده که این خدمات‌دهی، شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق و همچنین ظرفیت‌های متعدد دیگر، بیان کرد: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نامی با اشاره به رزمندگی و ایستادگی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات بودند که این نشانگر روحیه ولایت‌مداری این مردم است.

 دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان نظیر سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاکسازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

 بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع بطور کامل تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

دکتر بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور