Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی بهنام تقدسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آستان قدس رضوی در گذشته نیازهای خود به پهپاد را در حوزه‌های کشاورزی، حفاظتی و تصویربرداری با اجاره یا خرید از سایر کشورها تامین می‌کرد که علاوه بر تحمیل هزینه‌ زیاد امکان تغییر متناسب با نیاز در هیچ قسمت پهپاد وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما این شرکت با همکاری شرکت دانش بنیان داخلی، توانسته است پهپادهای مختلفی بسازد که برای مصارف سم پاشی، کود پاشی و توزیع ریزمغذی‌ها امکان تغییر در تمام قسمت‌های آن شامل مخزن، نازل و پاشش وجود دارد و نسبت به نمونه خارجی آن دارای صرفه اقتصادی بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: همچنین در نوع پهپادهای تصویری، امکان تصویربرداری، طیف سنجی آبیاری گیاهان و همچنین کنترل حفاظت و امنیت در مزارع بزرگ کشاورزی نیز وجود دارد که باعث صرفه جویی بسیار در نیروهای فیزیکی شده است.

وی افزود: علاوه بر آن برای ساخت و تعویض انواع قطعه‌ها نیاز به واردات از خارج کشور وجود ندارد و تمام لوازم مورد نیاز در اختیار این شرکت‌ قرار دارد.

بهنام همچنین به مشارکت در تولید بتن سبک اشاره کرد و ادامه داد: در تولید انواع بتن سبک به ۲ محصول استراتژیک و راهبردی با همکاری سایر شرکت‌های دانش بنیان دست پیدا کرده‌ایم که مواد اولیه آن از پودر آلومینیم و چسب هبلکس است که به زودی و پس از مرحله آزمایش این محصولات در مسیر خط تولید قرار می‌گیرند.

وی گفت: آستان قدس رضوی سعی دارد به عنوان بازوی توانمند که از سرمایه اجتماعی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نشات گرفته است در عرصه‌های مختلف، در کنار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تاسیس این شرکت در ۲ سال گذشته افزود: رویکرد آستان قدس رضوی در مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان داشتن کمترین سهم در شراکت است تا مدیریت پروژه و طرح در اختیار خود شرکت دانش بنیان قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: این شرکت فقط در حوزه‌های تخصصی مانند الکترونیک پیشرفته، تجهیزات پزشکی، تجهیرات صنعتی پیشرفته، تجهیزات ارتباطی پیشرفته و مواد پیشرفته که مورد نیاز اصلی کشور است مشارکت دارد تا ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، ایران را از واردات محصولات خارجی بی‌نیاز کند.

بهنام گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت ایجاد پارک پردیس بین المللی فناوری پیشرفته در مشهد است تا بتوانیم از شرکت‌های رشد یافته و دانش بنیان حمایت بهتری انجام دهیم و در عین حال امکان مشارکت با سایر شرکت‌های دانش بنیان منطقه در کشورهای همسایه را نیز داشته باشیم.

برچسب‌ها پهپاد تحریم آستان قدس رضوی فناوری نانو نانوتکنولوژی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد تحریم آستان قدس رضوی پهپاد تحریم آستان قدس رضوی فناوری نانو نانوتکنولوژی شهر مشهد اخبار کنکور شرکت های دانش بنیان آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس