Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-30@06:01:16 GMT

کارکنان بهزیستی خوزستان 12 سال در انتظار خانه دار شدن

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۲۸۷۲

کارکنان بهزیستی خوزستان 12 سال در انتظار خانه دار شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سال 87 بود اداره کل بهزیستی استان به منظور خانه دار کردن کارمندان خود تعاونی مسکن تشکیل داد و در پرداخت اولیه از هر عضو مبلغ 6 میلیون تومان به عنوان هزینه خرید زمین و 200 هزار تومان به عنوان حق عضویت دریافت کرد.

در حالی که بیش از یک دهه از جریان خانه دار شدن  165 نفر از کارمندان بهزیستی استان میگذرد ضمن اینکه اعضا موفق به دریافت سند زمین نشده‌اند تا کنون هیچ گونه ساخت و سازی در محل زمین خریداری شده برای اعضا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضا تعاونی مسکن بهزیستی استان می‌گویند: اعضای هیئت مدیره هیچ گونه  مشورتی با اعضا تعاونی در رابطه با اینکه مکان مسکن کجا باید باشد نکرده‌اند، قرار بود زمین مورد نظر در منطقه کیانشهر خریداری شود اما در منطقه‌ای نامرغوب در کنار پل ششم خریداری شد که هیچ کدام از اعضاء رغبتی برای  ساخت و ساز در آن منطقه نداشتند از طرفی شفافیت مالی از سوی هیئت مدیر تعاونی  در خصوص خرید وفروش زمین‌ها برای اعضاء تعاونی صورت نگرفت.

در سال 87 تعاونی مسکن بهزیستی به صورت هیئت مدیره هفت نفره تشکیل شد و اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه که کاری از پیش نبرد با تکشیل هیئت تسویه سه نفره قصد دارند از طریق فروش زمین پول اعضا را  پرداخت کنند.

 

خرید زمین تعاونی مسکن بهزیستی در منطقه‌ای غیر مرغوب

محمد مزرعه  یکی از کارکنان اداره بهزیستی استان است که در  سال 85 مبلغ 6 میلیون تومان را برای خرید زمین و 200 هزار تومان را به عنوان حق عضویت به تعاونی پرداخت کرده است وی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد:  هیئت مدیره تعاونی مسکن بهزیستی قرار بود زمین مورد نظر را در منطقه دیگری خریداری کند، منطقه‌ای که برای ساخت ساز مسکن کارکنان بهزیستی خریداری شده اصلاً قابل سکونت نیست و هیچ کس در این خصوص جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه چند نفر از اعضا بعد از چندین سال برای حق و حقوق خودمان گروهی را در واتساپ تشکیل دادیم، افزود: هیئت مدیره قبلی باید پاسخ بدهد، چرا بنده که پول کامل برای دریافت زمین مسکونی به تعاونی پرداخت کردم موفق به دریافت زمین نشدم اما برخی اعضا که فقط حق عضویت دادند و یا کسانی بودند که پول را نصفه پرداخت کردند اما زمین به آن‌ها داده شد.

به دنبال برگزاری مزایده برای فروش زمین‌ها هستم

اما مهرداد بهادری مسوول تعاونی مسکن بهزیستی خوزستان می‌گوید: در آن زمان به منظور خرید زمین از اعضا مبالغی دریافت شد اما اعضا پس از تحویل زمین مسکونی از آنجایی که به پول نیاز داشتند اقدام به فروش زمین‌ها کردند.

وی افزود: این در حالی است که کارمندان بهزیستی باید برای فروش زمین به ما وکالت رسمی بدهند و  این گونه کار را خراب کردند، پس از آن رکود بازار سبب شد کار پیش نرود به همین دلیل اعضا رای به ساخت و ساز زمین ندادند

مسوول تعاونی مسکن بهزیستی خوزستان با اشاره به تغییر هیئت مدیره‌های مختلف در تعاونی مسکن بهزیستی، گفت: امسال پس از انتخاب بنده به عنوان رئیس هیئت مدیره ابتدا هیئت تسویه را تشکیل دادیم که تمام حساب‌های کارکنان تسویه شوند و اکنون به دنبال برگزاری مزایده برای فروش زمین‌ها هستم.

 

بهادری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا تا کنون ساخت و سازی صورت نگرفته است، بیان کرد: در این رابطه هیئت مدیره سابق باید پاسخگو باشد و اعضا با مراجعه به دادگستری علیه هیئت مدیرهای قبلی شکایت کنند.

وی عنوان کرد: هیئت مدیره قبلی با مبالغی که از اعضا گرفته بودند اقدام به خرید 40 قطعه زمین در کنار پل ششم کرد که اکنون باید آن‌ها را بفروشیم تا بتوانیم پول اعضا را پرداخت کنیم.

تماس با هیئت مدیره‌های قبلی

خبرنگار فارس به منظور اطلاع از جزئیات تعاونی مسکن کارکنان بهزیستی با هیئت مدیره‌های قبلی که اکنون بازنشسته شده‌اند تماس گرفته است.

ستار حسن پور اگر چه خرید زمین با پول اعضا تعاونی را تایید کرد اما می‌گوید: برخی اعضا کل مبلغ (6 میلیون برای خرید زمین و 200 هزار تومان حق عضویت) را پرداخت نکردند و برخی یک میلیون و برخی دیگر فقط دو یا سه میلیون پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه با وجود دریافت پروانه ساخت اعضا مخالف ساخت و ساز زمین‌ها بودند، افزود: برای کمک به ساخت و ساز اعضا قرار بود شرایط دریافت وام 20 میلیونی از بانک فراهم شود و اعضا نیز باید مبلغ سه میلیون پراخت کنند.

هر قطعه زمین برای ساخت یک مجتمع چهار واحده است

هیئت مدیره سابق تعاونی مسکن بهزیستی استان در رابطه با مخالفت اعضا با ساخت و ساز در این منطقه(کنار پل ششم) گفت: از آنجایی که منطقه مرغوب نبود اعضا مخالفت می‌کردند این در حالی است که پیمانکار هم انتخاب کرده بودیم.

حسن پور با تکذیب تحویل زمین خالی به برخی اعضا، بیان کرد:  از آنجایی که هر قطعه زمین برای ساخت یک مجتمع چهار واحده است نمی‌توانستیم زمین را به کسی بدهیم از طرفی برای تحویل زمین باید بین اعضا قرعه‌کشی می‌کردیم.

وی عنوان کرد: اکنون به دلیل مسائل مالی و گران شدن مصالح ساختمانی با این مبالغ نمی‌توان کاری برای ساخت و ساز این زمین‌ها کرد.

عده‌ای خارج از بهزیستی عضو تعاونی هستند

اما رجبعلی عادی زاده یکی از اعضای هیئت مدیره قبلی با اشاره به اتفاقات رخ داده در تعاونی مسکن بهزیستی خوزستان، معتقد است:   تمام کارهای صورت گرفته زیر نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت  و این کارها  اداری است و شخصی نیست.

وی با تاکید بر اینکه قبل از خرید زمین اعضا را با مینی بوس به محل خریداری زمین بردیم و زمین را خود انتخاب کرده‌اند، افزود: حدود 130 نفر از اعضا موافق ساخت و ساز نبودند و مابقی به ساخت زمین رضایت دادند.

هیئت مدیره سابق تعاونی مسکن بهزیستی گفت: اکنون چنانچه بخواهند زمین را بفروشند و پول اعضا را بدهند زمین را باید جدول بندی کنند برای جدول بندی نیاز به پول هست که اعضا حاضر به پرداخت پول دیگری نیستند.

عادی زاده با بیان اینکه اگر زمین ساخته نشود پیشرفت نخواهد کرد، عنوان کرد: یک عده خارج از بهزیستی به امید سود بیشتر اقدام به پرداخت پول برای خرید زمین کردند.

 

به منظور پیگیری موضوع خبرنگار فارس با مسوول تعاونی‌های استان چندین بار تماس گرفته اما وی پاسخگو نبود.

 از آنجایی که مسئله مسکن یکی از مسائل حائز اهمیت در کشور به شمار می‌رود قطعاً منابع مالی در شرکت‌های تعاونی مسکن محدود و منحصر به سرمایه شرکت نیست و دولت در این زمینه با در اختیار گذاشتن اعتبارات بانک مسکن ایران و بانک رفاه تعاونی‌های  مسکن را در انجام اهداف خود یاری می‌دهد.

با توجه به اینکه  در سال 87  تعاونی از هر عضوی مبلغ 6 میلیون تومان دریافت کرده است محاسبه این مبلغ در سال 99 حدود 62 میلیون و 500 هزار ریال است که با این مبلغ حداقل می‌توان مبلغ علی الحساب برای تقاضای مسکن مهر را پرداخت و صاحب خانه شد.

در حالی تعاونی مسکن بهزیستی خوزستان پس از گذشته بیش از یک دهه ضمن اینکه بر خلاف نظر اعضا در منطقه‌ای غیر مرغوب اقدام به خرید زمین کرده هیچ کدام از اعضا صاحب خانه نشدند.

حال سوالی که اینجا مطرح می‌شود چنانچه قطعات زمین تعاونی مسکن بهزیستی به فروش برسد پول اعضا به روز پرداخت می‌‌شود؟ آیا با این پول کسی می‌تواند خانه‌دار شود؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اعضا تعاونی پرداخت 6 میلیون ساخت مسکن بهزیستی استان فروش زمین ها هیئت مدیره ساخت و ساز برای ساخت خرید زمین منطقه ای خانه دار حق عضویت پول اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۶۵۰ واحد مسکن ملی در دستور کار بنیاد مسکن خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامیِ این شهرستان ساخت ۶۵۰ واحد مسکن را در دستور کاردارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت ۶۵۰ واحد مسکن ملی در دستور کار بنیاد مسکن خلخال
  • بهره مندی ۵۳۰ کودک اتیسم از خدمات بهزیستی خوزستان
  • چرا چین به دنبال ساخت مسکن در تهران است! / پکن همچنان تامین یک سویه منافعش در ایران را جستجو می کند؟
  • اولویت امسال دولت واگذاری پروژه‌های مسکونی به مردم است
  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به همت مشتریان و کارکنان بانک مسکن
  • هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان