Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به معرفی مجمع بسیجیان استان اصفهان پرداخت و با بیان کارکردها و نقش این مجمع در جامعه، اظهار کرد: حدود ۹ سال پیش در مجموعه سازمان بسیج مستضعفان یک تشکیلات مردمی تحت عنوان اقشار بسیج تشکیل شد و تقریباً همه اقشار جامعه در قالب گروه‌ها، کانون‌ها و مجموعه‌های بسیج ورود پیدا کردند و فعالیت‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط و ظرفیت‌های قابل توجهی که به وجود آمد قرار بر این شد مجمعی تحت عنوان مجمع بسیجیان تشکیل و نقش هماهنگی و سازماندهی اقشار را بر عهده بگیرد، از همین رو در سطح شهرستان‌ها این مجامع شکل گرفت که نمایندگان اقشار مختلف بسیج به علاوه برخی از مسؤولان مجموعه بسیج و نواحی بسیج یک انتخاباتی برپا کرده و افرادی را به عنوان هیأت رئیسه آن مجامع انتخاب و فعالیت خود را در سطح شهرستان‌ها آغاز کردند.

وی تصریح داشت: برای هماهنگی بیشتر در سطح استان‌ها همین اتفاق رخ داد و رؤسای مجامع شهرستانی به اضافه کسانی که در مرکز استان و در بین اقشار مسؤولیت داشتند و همچنین برخی از مسؤولان سپاه استان اجلاسی را برگزار می‌کنند و از بین افراد واجد شرایط سه نفر به عنوان رئیس، نائب رئیس و ناظر مجمع بسیجیان استان انتخاب خواهد شد. 

مسأله محوری و مطالبه‌گری ۲ رویکرد مهم در مجمع بسیجیان

طالب‌پور در ادامه با بیان اهداف این مجمع و کارکرد آن‌ها در جامعه تصریح داشت: پیرامون فلسفه وجود این مجامع دو نکته حائز اهمیت است، مجامع باید ظرفیت نخبگانی و حرکت‌های علمی پژوهشی و بخش مردمی بسیج را دنبال کنند، در بین اقشار بسیج افراد نخبه، دانشمند و صاحب نظران فراوانی وجود دارند که آن‌ها باید به مسأله‌یابی پیرامون مشکلاتی شهری، استانی و حتی سطح کشور، اولویت ‌بندی مشکلات و ایجاد راه‌حل‌های مؤثر پرداخته و تلاش کنند که به طور مثال می‌توان در استان اصفهان به موضوعاتی همچون آب، کشاورزی و خشکسالی اشاره کرد، از همین رو این مجامع موظف‌اند از طریق کارگروه‌ها و گروه‌های تخصصی ورود پیدا کرده و پس از مسأله‌یابی راه‌حل مناسب را مطرح کنند.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان وظیفه دوم و مهم این مجامع را مطالبه‌گری مطرح کرد و افزود: رهبر انقلاب چند سالی است که به طور مرتب تأکید بر شناخت نیازهای واقعی جامعه و مطالبه‌گری از مسؤولان در حوزه‌های مختلف قوه قضاییه، مجریه، مجلس و غیره را دارند.

وعده‌های انتخاباتی، مطالبه و پیگیری خواهند شد

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: برخی از مسؤولان به خصوص در ایام انتخابات‌ همچون ریاست جمهوری و یا مجلس برای جمع‌آوری رای مردم وعده‌هایی متعددی می‌دهند که ممکن است در آینده به این وعده‌ها توجه و یا عمل نشود، از آنجا که یکی از وظایف مجامع بسیج مطالبه‌گری است، مسؤول پیگیری این موضوعات هستند که به طور مثال در سطح استان یا شهرستان وعده‌های نماینده مجلس که پیش از انتخابات داده و در چارچوب وظایف او هم هست بررسی می‌شود و سپس هر چند وقت یک بار از او گزارش عملکرد می‌خواهیم. 

طالب‌پور با تأکید بر وظیفه مجامع بسیج نسبت به مطالبه‌گری و پیگیر بودن مطالبات تا رسیدن به نتیجه گفت: امروز در بحث اقتصادی و رفع مشکلات جامعه باید کاری بشود که به طور مثال بحث اقتصاد مقاومتی که یکی از تأکیدات رهبر انقلاب هست، به خوبی اجرا نشده و مجامع بسیج وظیفه دارند این موضوع را مطالبه و تا حصول نتیجه دنبال بکند، در واقع مطالبه‌گری اصلی‌ترین وظیفه مجامع بسیح است که باید به صورت گسترده و در تمام حوزه‌ها و موضوعات صورت بگیرد.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های ما در حوزه مطالبه‌گری صدور بیانیه به مناسبت و در شرایط مختلف است و از طریق قوه قضاییه، مجلس و دولت پیگیری خواهد شد یا اگر کار خوب و مؤثری در دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد از آن حمایت خواهیم کردیم تا تشویق، حمایت و ترغیب صورت بگیرد و اگر لازم باشد از طریق مسؤولان اجرایی استان و مجلس خواسته‌های مردم و نیازها را متناسب با وعده‌هایی که عملی است تطبیق داده و در سطح استان و حتی سطوح بالاتر پیگیری خواهیم کرد تا به نتیجه برسد و در نهایت به مردم اطلاع داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً ارتباط بسیارخوب و منطقی با نمایندگان مجلس صورت گرفته و یک مجموعه‌ای تحت عنوان دبیرخانه شهید مدرس تشکیل شده تا برخی مواردی که باید از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و نیاز به تصویب قانون دارد از طریق مجامع دنبال شود و دغدغه‌ها و نیازهای جامعه به نمایندگان ابلاغ می‌شود تا در قالب طرح سؤال، لایحه و غیره پیگیری‌های لازم صورت بگیرد و در یک ارتباط منطقی واقعیت‌های جامعه به مسؤولان انتقال داده شود تا با ایجاد این پل ارتباطی بتوانیم هماهنگ و در راستای حل مشکلات جامعه و خدمت به مردم تلاش کنیم.

شناسایی و رفع مشکلات جامعه با فعالیت ۸ کارگروه تخصصی

طالب‌پور با اشاره به کارکردهای این مجمع در سطح جامعه گفت: در مجمع بسیجیان استان ۸ گروه تخصصی وجود دارد که در حوزه‌های مختلفی مثل آب، شهرک‌های صنعتی، کشاورزی و گلخانه‌ای برنامه‌های بسیار خوبی را طراحی و حتی به صورت آزمایشی اجرا کرده‌اند و بعد برای اجرای دقیق‌تر، نتیجه آن به مسؤولان استانی منتقل شده و یا در خصوص بیماری کرونا، در سطح استان مجموعه‌های بسیار خوبی را داشته‌ایم که توانسته‌اند علاوه بر کارهای مقدماتی، تحقیقاتی و تولید دارو برای بیماران کرونایی در حوزه واکس هم قدم‌های موثر و جدی بردارند که گزارش این موارد برای وزرات بهداشت و از طریق نمایندگان مجلس، در مجلس شورای اسلامی ارائه داده شد.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان ابراز داشت: دوستان ما در گروه علمی تحقیقاتی چند طرح را برنامه‌ریزی کردند که در تأمین و توزیع آب می‌توانند کمک کند بنابراین تمرکز ما در افزایش ظرفیت آب، تأمین منابع آب و توزیع است چرا که یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه آب بحث توزیع و مصرف آب در بخش‌های مختلف صنعت‌، کشاورزی و... است البته اگر مطالبه‌گری هم وجود داشته باشد پیگیری خواهیم کرد.

کلینیک تخصصی حقوقی، مرکزی است برای ارائه خدمات حقوقی به همه اقشار جامعه 

وی با بیان راه‌اندازی نخستین کلینیک تخصصی حقوقی در ایام دهه فجر در استان و شهر اصفهان توسط حقوقدانان اصفهان اذعان داشت: برای کاهش و جمع شدن دلال در حوزه حقوقی مردم برای مشاوره در زمینه حقوقی و قضایی و یا برای نوشتن لایحه و دادخواست و... و یا برای بحث وکالت می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند، همچنین در مسأله خانواده یک پیش‌نویس توسط گروه فرهنگی آماده و برای تبدیل شدن آن به قانون در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

ارائه طرح برنامه در بخش‌ها آب، صنعت، کشاورزی اصفهان

طالب‌پور حضور فعالانه در مجموعه‌های خدمت‌رسانی اورژانس، پزشکی، جاده‌ای، پایگاه‌های مقابله با حوادث را از دیگر فعالیت‌های مجمع بسیجیان استان مطرح کرد و ادامه داد: در بحث صنعت یک طرحی را در شهرستان مبارکه برای بهرمندی بیشتر در فولادمبارکه و ذوب‌آهن و یا استفاده بهینه از فرصت و نیروی انسانی برنامه‌ریزی کرده‌اند، البته دوستان ما در حوزه‌های مختلف دیگری علاوه بر آنچه که گفته شد مشغول فعالیت هستند و این موارد ذکر شده فقط نمونه‌‌هایی از فعالیت، طرح ریزی و پیگیری مجمع است.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان یادآور شد: البته قابل ذکر است که در مجمع بسیجیان استان کار اجرایی انجام نمی‌شود و تمرکز بر روی فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و ارائه راه حل و طرح است از همین رو اجرا به بخش‌های اجرایی واگذار می‌شود، البته ممکن است بخشی از این طرح‌ها برای کمک در مرحله اجرا توسط دوستان ما در بسیج سازندگی در قالب کارهای جهادی در مناطق محروم صورت بگیرد اما بعضی از بخش‌ها در توان بسیج سازندگی نیست و باید استانداری و دیگر دستگاه‌ها ورود پیدا کنند.

دعوت مجمع بسیجیان استان از نخبگان و صاحب نظران اصفهانی

وی با دعوت از مردم و گروه‌های مختلف جهت فعالیت و ارائه طرح در حوزه‌های مختلف به این مجمع جهت بررسی و در نهایت اجرا متذکر شد: مردم، نخبگان و نظریه پردازان علاقه می‌توانند با حضور و عضویت در بسیج اقشار به فعالیت در این مجمع مشغول باشند و اگر هم فردی علاقه‌ای به عضویت و یا فعالیت در چنین مجموعه‌هایی را ندارد اما طرح و برنامه دارد می‌تواند با مجمع بسیجیان استان و شهرستان و یا با گروه‌های تخصصی مرتبط با طرح خود ارتباط برقرار کند که البته مجامع بسیج در شهرستان‌ها در نواحی بسیج مستقر هستند، همچنین در مرکز استان محل مجمع بسیجیان استان در سپاه صاحب الزمان(عج) قرار داد.

طالب‌پور در پایان گفت: به شدت نیازمند کمک مردم، نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف هستیم از سوی دیگر از مسؤولان استانی می‌خواهیم در موضوعات و مسائلی که دوستان ما دنبال می‌کنند همراهی و همکاری بیشتری داسته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب اصفهان کشاورزی اصفهان وعده های انتخاباتی مطالبه گری حوزه های مختلف سطح استان مجامع بسیج مطالبه گری صورت بگیرد حوزه ها دوستان ما طالب پور وعده ها گروه ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی

محمدرضا ولی‌زاده در فرهیختگان نوشت: در روز‌های اخیر در حالی طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب از سوی نیروی انتظامی اجرا شده که همچنان مهم‌ترین بحث، مسأله قانون‌گذاری است؛ لایحه عفاف و حجاب، که با گذشت بیش از یک‌سال همچنان سرگردان بین مجلس و شورای نگهبان است و در سطح جامعه نیز موافقان و مخالفان بسیاری دارد. هر چند برخورد سطحی با این پدیده و اتخاذ تصمیم‌های عجولانه و غیرکارشناسی، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد و تنها به از دست رفتن سرمایه اجتماعی و تخریب چهره پلیس بیافزاید.

چهره پلیس و اختلال در ارتباط با مردم

نیروی انتظامی امنیت‌ساز و مقتدر است؛ این دو شاخصه، وجهه مردمی پلیس را می‌سازد و نباید چالش موجود در موضوع حجاب، خدشه‌ای به اعتبار آن وارد کند. در سال گذشته نیروی انتظامی ۹۰ شهید را تقدیم امنیت جامعه کرد. از همین ابتدای سال نیز چند نیروی پلیس را در سراسر کشور از دست دادیم. اما جدا از این جان‌فشانی‌ها بخشی از فرآیند تأمین امنیت، محصول «تدبیر» است که در حوزه برخورد با بی‌حجابی نیز به آن نیازمندیم. اگرچه اتفاقی که امروز در سطح جامعه رخ می‌دهد، در صورت عدم‌مدیریت و تداوم سیاست‌گذاری‌های نادرست، تنها به اختلال رابطه میان پلیس و جامعه ختم می‌شود و از حافظ شریف مال و جان و ناموس مردم، تصویری مغایر با حقیقت درونی آن عرضه می‌کند.

از سرمایه اجتماعی حراست کنید

بامداد یکشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه بود که ۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، عملیات انتقامی نسبت به مواضع رژیم صهیونیستی انجام شد. اما جدا از چند و، چون این اقدام تنبیهی و دستیابی کشور به اهداف خود، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های «وعده صادق» همدلی و همراهی دوباره مردم زیر پرچم ایران بود. این حمله پهپادی غرور، اقتدار و انسجام ملی را در تمام سطوح ارتقاء داد و از کف خیابان تا صفحه‌های مجازی شاهد همدلی و اتحاد ملت ایران بودیم. این وحدت یکی از شاخص‌های احراز سرمایه اجتماعی است و باید به‌مثابه ثروت ملی از آن حراست کرد. این همگرایی ملی نشان داد تصمیم‌های اعتمادزا، بستر را برای تقویت سرمایه اجتماعی فراهم می‌کند. در این بین هرگونه اقدامی که به هر نحو این اعتماد را مخدوش کند، همگرایی را تبدیل به شکاف اجتماعی می‌کند.

تعیین‌تکلیف هر چه سریع‌تر لایحه عفاف و حجاب، با در نظر گرفتن واقعیت‌های اجتماعی جامعه، می‌تواند در سامان دادن وضع موجود موثر باشد، هرچند لایحه فعلی ایرادات مهمی دارد که در صورت رفع نشدن جامعه را با چالش‌های جدی‌تری نیز روبه‌رو می‌کند. لایحه حجاب در وهله‌نخست باید در راه فرهنگ‌سازی گام بردارد و سپس با الزام ضمانت اجرایی، به تأثیر و بازدارندگی برسد. در راه آگاهی‌بخشی و فهم درست جامعه از اهمیت اجرای قانون حجاب، مهم‌ترین اصل باید اقناع مردم برای مسدود کردن دریچه‌های بحران‌زا باشد.

tags # بی حجاب ، حجاب اسلامی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • رجزخوانی بسیجیان در رژه روز ارتش کرمانشاه
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم
  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی