Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:22:28 GMT

ریزش برف در همدان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۳۴۸۴

ریزش برف در همدان ادامه دارد

«محمدحسن باقری شکیب» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که در اکثر مناطق استان به صورت ریزش برف است، بعد از ظهر امروز به صورت خفیف و پراکنده ادامه دارد و سپس از آسمان استان همدان خارج می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امشب شاهد کاهش دما خواهیم بود که پیش بینی می‌شود میانگین دمای هوا در استان به منفی ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان بارش های ۲۴ ساعت گذشته در نهاوند ۶۲ میلیمتر و اسدآباد ۶۱.۵ میلیمتر ثبت شده اظهار داشت: میزان بارش ها در ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان  ۳۸ میلیمتر و ایستگاه دانشگاه بوعلی داخل شهر همدان ۵۹.۶ میلیمتر گزارش شده است.

باقری شکیب افزود: کمترین میزان بارش ها مربوط به شهرستان فامنین با ۱۵ میلیمتر بارش است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین با ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و تویسرکان و اسدآباد با صفر درجه سانتیگراد سردترین دمای هوای استان را داشته‌اند.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، کمینه و بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب یک و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا همدان نهاوند بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا همدان نهاوند تغییرات آب و هوا همدان نهاوند بارش برف سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی است. 

او افزود: شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی تا عصر پنج شنبه فراهم است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: بارش ها را به صورت تند بادهای لحظه ای، بیشتر در مناطق شمال و غرب استان خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها برای عصر امروز است، تصریح کرد: این بارش ها بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

سلاجقه گفت: بارش ها با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه هستند و آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که زرند با ۲۶ میلیمتر و بعداز آن ماهان و بافت با ۱۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از عصر پنج شنبه، کاهش بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته