Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی بختیاری،رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور گفت: با پیگیری‌های لازم، همکاری خیرین و تفاهم نامه بنیاد مستضعفین و مسکن قرار بر این است که ۱۰هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم و روستایی تامین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای احداث مسکن برای مددجویان اظهار کرد: یکی از برنامه‎‌های مهم برنامه‌ریزی شده در کمیته امداد واگذاری 120واحد مسکونی به افراد تحت پوشش است که البته در حالت کلی واگذاری 377واحد تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون 120واحد آماده شده و مابقی این میزان تا خرداد 1400به صورت صدرصد به ولی نعمتان تحویل داده خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور تصریح کرد: استان قزوین در پرداخت زکات یکی از استان‌های بسیار موفق است و یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال زایی این است که کمیته امداد قزوین توانسته رتبه یک کشوری را از آن خود کند.

وی ابراز کرد: سهمیه اشتغال زایی استان قزوین به میزان 4هزار و 880مورد تعیین شده بود که تاکنون 6هزار و 600اشتغال انجام شده و تا پایان سال به هفت هزار اشتغال خواهد رسید و این پیشرفت مرهون هماهنگی و همدلی مردم و مسئولین استان قزوین است.

در نهضت مسکن‌سازی برنامه‌ها و توفیقات خوبی حاصل شده است

بختیاری عنوان کرد: حامیان بسیار خوبی برای یتیمان در استان قزوین فعالیت می‌کنند و کمتر یتیمی در استان بدون حامی است؛ همچنین سرانه کمک نقدی به یتیم‌ها مبلغ 700هزار تومان است که این مقدار در استان‌های دیگر 120هزار تومان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اولویت ما این است که با برنامه ریزی‌های دقیق، هیچ یک از ولی نعمتانِ در پوشش کمیته امداد، مشکل مسکن نداشته باشند که با پیگیری‌های لازم، همکاری خیرین و تفاهم نامه بنیاد مستضعفین و مسکن قرار بر این است که 10هزار واحد برای مناطق محروم و روستایی تامین شود.

وی ادامه داد: همچنین مجلس در بودجه دولت به میزان پنج هزار میلیارد تومان در راستای تامین 50هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در نظر گرفته شده که کمیته امداد و بهزیستی از این میزان سهم خواهند داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در پایان با اشاره به اینکه مستمری مددجویان همراه با عیدی پرداخت شده است، تاکید کرد: امیدواریم که تا دو سال آینده هیچ یک از مددجویان در استان قزوین فاقد مسکن نباشند و در سطح کشور با سفرهای استانی که انجام شده در مقوله نهضت مسکن سازی برنامه‌ها و توفیقات خوبی رقم خورده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد استان قزوین واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

محمد اطهری، مدیرکل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال