Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد حسن قوسیان مقدم پنجشنبه سی ام بهمن ماه در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز بخشهایی از استان اصفهان، عنوان کرد: نیروهای هلال احمر شامگاه گذشته به بررسی وضعیت ۱۲۱ روستای درگیر زلزله پرداختند و گروه‌های ارزیاب تا ساعت چهار بامداد مشغول ارزیابی روستاها بوده‌اند؛ همچنین وضعیت ۲۶ روستا در استان اصفهان تا ساعت یک بامداد بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون آماری از تلفات انسانی نداشته‌ایم و پنج نفر در استان اصفهان به دلیل فرار از منطقه دچار مصدومیت شده‌اند، همچنین در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۴ مصدوم شناسایی شدند که همگی سرپایی درمان شدند.

قوسیان مقدم تخریب خانه‌ها را عمدتا مربوط به ترک خوردن دیوارها دانست و میزان ریزش سقف و آسیب جدی را کم ارزیابی کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت از شب گذشته در ۶ استان وضعیت آماده باش اعلام کرده است، اظهار داشت: دو اردوگاه در دو سالن شهر سی سخت ایجاد شده است و از استان‌های خوزستان و یاسوج چادرهایی برای اسکان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفته‌اند، گفت: خوشبختانه وضعیت تحت کنترل است و امروز نیز زیر نظر ستاد مدیریت بحران، چادرهایی در حیاط منازلی که دچار آسیب شده‌اند بر پا می‌شود.

قوسیان مقدم ابراز کرد:۶ تن نایلون پوششی از یاسوج و دو تن دیگر نیز استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان هم ارسال خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به منظور افتتاح چند پروژه امدادی و سرکشی از پروژه‌های تجاری هلال احمر در فارس از جنوب استان فارس و همچنین بازدید از خانه‌های هلال در شیراز به سر می‌برد.

برچسب‌ها شیراز یاسوج زلزله فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز یاسوج زلزله شیراز یاسوج زلزله فارس اخبار کنکور هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران

غلامعلی فخاری مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت: با توجه به وسعت منطقه سوادکوه، موقعیت خاص جغرافیایی، فعالیت‌های معادن مختلف و وقوع حوادث مختلف طبیعی و انسان ساز، وجود پایگاه ثابت در منطقه برای امدادرسانی بموقع و مطلوب به حادثه دیدگان ضروری بود.

او افزود: هلال‌احمر شهرستان سوادکوه طی چند مرحله فعالیت در قالب پست موقت زمستانی، طرح امداد تابستانه و طرح ملی امداد نوروزی خدمات قابل توجهی ارائه کرده بود

فخاری ادامه داد: برابر نیازسنجی انجام شده و درخواست اهالی منطقه و فرماندار شهرستان مبنی بر فعالیت دائم امدادگران هلال‌احمر در منطقه، مجوز فعالیت دائمی و شبانه روزی دو پایگاه امداد و نجات الله بند سوادکوه و شیرگاه شمالی از سوی هلال‌احمر کشور صادر شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت: این دو پایگاه امدادی از فروردین ماه به صورت ۲۴ ساعته و دائمی در تمام طول سال آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • نیروهای هلال احمر یک مفقود شده سیل عنبرآباد را پیدا کردند
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران