Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا هکرهای کره‌شمالی را به انجام برخی حملات سایبری و سرقت بیش از ۱.۳ میلیارد دلار پول و رمزارز از کسب‌وکارها و بانک‌ها متهم کرد. در این کیفرخواست همچنین ادعا شده است که آن‌ها در زمینه توسعه و انتشار برنامه‌های مخرب ارزهای دیجیتال نیز دست داشته‌اند.

بخشی از جرایم این هکرها که «چانگ هیوک»، «کیم ایل» و «پارک جین هیوک»نام دارند، سرقت ده‌ها میلیون دلار ارز رمزنگاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق کیفرخواست آن‌ها این عملیات فیشینگ را علیه وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و همچنین برخی شرکت‌های فناوری، انرژی و هوافضا انجام داده‌اند.

علاوه بر این، مقامات ادعا می‌کنند که این افراد با اجرای یک طرح بلاکچین به سرمایه‌گذاران سهمی در ترابری‌های دریایی ارائه می‌کنند. به گفته وزارت دادگستری این کار باعث می‌شود کره شمالی علاوه بر اینکه به طور مخفیانه وجوهی از سرمایه گذاران بدست آورد، منافع کشتی‌های حمل و نقل دریایی را کنترل کند و از تحریم‌های ایالات متحده فرار کند.

«پارک جین هیوک» یکی از متهمان، پیش از این در سال ۲۰۱۴ به هک وب‌سایت Sony و در سال ۲۰۱۷ به حمله سایبری واناکرای متهم شده بود. به ادعای مقامات رسمی، تمام متهمان در سازمان اطلاعات نظامی کره شمالی و دفتر عملیات شناسایی کار می‌کنند.

هر کدام از متهمان یعنی جون ، کیم و پارک تاکنون به کلاهبرداری و سواستفاده رایانه‌ای و بانکی متهم شده‌اند. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا همچنین عنوان کرده که یک شهروند آمریکایی کانادایی به عنوان پول‌شویی برای این هکرها مجرم شناخته شده است. همچنین لازم به ذکر است که پیش از این اعلام شده بود هکرهای کره‌شمالی با حمله به شرکت فایزر به دنبال سرقت اطلاعات واکسن کووید-۱۹ بوده‌اند.

«جان سی دمرس» دستیار دادستان کل کشور از بخش امنیت ملی وزارت دفاع در بیانیه ای گفت:

همانطور که در کیفرخواست به آن اشاره شد عوامل کره شمالی با استفاده از صفحه کلید به جای اسلحه و سرقت کیف پول ارز دیجیتال به جای پول نقد، از برجسته‌ترین سارقان جهان هستند. این بخش با ابزار منحصر به فرد خود به مقابله با فعالیت‌های سایبری مخرب این دولت[های مخرب] ادامه خواهد داد و برای انجام چنین کاری با سازمان‌های دیگر همکاری خواهد کرد.

مقامات فدرال این افراد را به دست داشتن در تعدادی از حملات سایبری برجسته چند سال دیگر نیز متهم کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ FBI و وزارت امنیت داخلی گروهی به نام Hidden Cobra را به نفوذ در رسانه‌های جهانی، هوا‌فضا، صنایع مالی و زیرساخت‌های مهم متهم کردند./دیجیاتو

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم

ریشه ناترازی بین تولید و مصرف بنزین، بی‌توجهی به احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه در دوران هشت‌ساله دولت قبل و وزارت بیژن نامدار زنگنه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایرنا، طبق اظهار نظر مسئولان، مصرف بنزین در حال حاضر از تولید آن در کشور پیشی گرفته، با این دست فرمان، کشوری که زمانی صادرکننده بنزین بوده در حال تبدیل شدن به واردکننده بنزین است. بررسی عوامل بروز این پدیده یکی از نکاتی است که سیاستگذاران باید به آن توجه داشته و در راستای حل مشکلات این پدیده برنامه‌ریزی کنند.

از طرفی تولید بنزین در کشور نیز با وجود رشد حدود ۲۰ درصدی در سه سال گذشته طبق آمار وزیر نفت، به ۱۱۴ میلیون لیتر در روز رسیده و حتی وزارت نفت توانسته در دوران پیک مصرف نیز تامین بنزین را به بهترین نحو انجام دهد و کشور دچار مشکل نشود.

برای حل مساله بنزین سه سناریوی ساخت پالایشگاه، واردات بنزین و مدیریت مصرف، پیش روی دولت قرار دارد.

اگر دولت بخواهد یک پالایشگاه در مقیاس پالایشگاه اصفهان بسازد، نیازمند به حداقل ۵ سال زمان و ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بوده که باتوجه به میزان زمان و حجم سرمایه گذاری مورد نظر، رسیدن به این مطلوب راه درازی دارد اما برای کشور این موضوع امری حیاتی است. واردات نیز باعث ارز بری از کشور، کسری بودجه و در نهایت تورم خواهد شد. چنانچه اگر دولت بخواهد ناترازی بنزین را با واردات جبران کند، باید ارز زیادی برای فقط بنزین کنار بگذارد. مورد بعدی، توجه به مدیریت مصرف است که شامل موضوعاتی نظیر اسقاط خودروها، تولید و واردات سالانه یک میلیون خودروی باکیفیت، ارتقای پالایشگاه‌های موجود، توسعه سوخت‌های جایگزین CNG و جلوگیری از قاچاق بنزین می‌شود که در این پرونده به موارد مذکور خواهیم پرداخت.

چرا پالایشگاه سازی در کشور صورت نگرفت؟

پالایشگاه سازی یکی از راه‌کارهای جلوگیری از ناترازی بنزین است اما این سناریو بلند مدت است. با این حل چه شد که پالایشگاه سازی در کشور صورت نگرفت؟ قطعا یکی از اصلی‌ترین عوامل آن، وزیر سابق نفت بیژن زنگنه است. بیژن زنگنه اساسا پالایشگاه سازی را کثافت کاری می خواند حتی اخیرا نیز به این موضوع اشاره مجدد کرده و آن را غیر اقتصادی خوانده است.

در صورتی که چین با واردات ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز نفت خام و پالایش بیش از ۱۷ میلیون بشکه، نمونه‌ای از کشورهای پیشرو در حوزه توسعه زنجیره ارزش نفت خام است. چین طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸ میلیارد دلاری برای ساخت پالایشگاه، حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز به ظرفیت پالایشی خود افزوده است و قصد دارد تا ۲۰۲۵ ظرفیت پالایشی خود را به ۲۰ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. پالایشگاه‌هایی همچون ژیجیانگ (فاز اول و دوم) و هنگلی با ظرفیت‌های ۲۰ و ۴۰ میلیون تن در سال و حجم سرمایه‌گذاری ۱۱.۴ و ۲۴ میلیارد دلار نمونه‌هایی از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ هستند.

پالایشگاه سازی در دولت سیزدهم

دولت سیزدهم توجه به تکمیل پروژه‌های پالایشی را از اولویت‌های خود می‌داند به طوری که جواد اوجی وزیر نفت در این باره گفت: توسعه ظرفیت پالایش و پتروپالایش نفت خام و میعانات گازی کشور قریب به ۳.۲ میلیون بشکه در روز است و نفت و میعانات گازی تولیدی خود را اکنون به‌صورت نفت خام صادر می‌کنیم. این خام‌فروشی افزون بر اینکه ما را از ایجاد ارزش افزوده بی‌نصیب می‌کند، در سال‌های اخیر پاشنه آشیل کشور و سبب آسیب‌پذیری کشور در حوزه تحریم‌ها شده است. افزون بر اینها با توجه به شدت مصرف انرژی در کشور، به‌منظور تأمین امنیت انرژی کشور و پوشش کامل نیاز داخلی به فرآورده‌های نفتی، احداث پالایشگاه‌های جدید ضرورتی انکارناپذیر است که مکرر مورد تأکید رهبر انقلاب و ریاست جمهوری نیز بوده است.

۸ طرح پالایشی و پتروپالایشی در حال اجرا

به گفته وزیر نفت، از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به این امر شد و خوشبختانه ما اقدام‌های متعددی را در طول یک سال و نیم گذشته انجام دادیم. در چهارچوب قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، ۸ طرح پالایش و پتروپالایش میعانات گازی و نفت خام با ظرفیت ۱۴۶۰ هزار بشکه در روز و سرمایه‌گذاری ۲۸.۶ میلیارد دلار در دست پیگیری و اجرا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد