Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@18:31:09 GMT

بازار خرید ملک در ترکیه کساد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۷۰۰۰

میزان خرید خانه در ماه ژانویه توسط خارجی ها در ترکیه نسبت به سال قبل ۳۸ درصد کمتر شد.

به دنبال شیوع کرونا در ترکیه، تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش داشته و به ۷۰ هزار و ۷۵۸ واحد رسیده است. شیوع کرونا و کاهش ارزش پول ملی از جمله دلایل اصلی کاهش خرید خانه توسط خارجی ها در ترکیه بوده است. 

استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه توسط اتباع خارجی بوده و طی این مدت ۱۳۸۰ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته توسط اتباع خارجی مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنتالیا با ۴۶۲ مورد و آنکارا با ۱۷۹ مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده اند. 

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۴۵۹ واحد خانه، دومین گروه بزرگ خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با خرید ۳۸۵ خانه در صدر این ماه قرارگرفته اند. شهروندان روسی با خرید ۲۶۰ خانه در ترکیه سومین گروه بزرگ خارجی خریدار مسکن بوده اند. 

در مجموع ۱۲ ماه منتهی به ژانویه امسال ۷۰ هزار و ۷۵۸ مورد فروش ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۹.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. ۲۲ هزار و ۲۶۸ خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند. استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه در ترکیه بوده و طی این مدت ۱۳ هزار و ۶۶۶ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته مربوط به این شهر بوده است.آنکارا و ازمیر هم در رده های بعدی قرار دارند. 

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.  از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

برچسب ها: ترکیه ، ملک ، اقتصاد جهان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MkC

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ترکیه ملک اقتصاد جهان توسط اتباع خارجی خرید خانه توسط برای خرید خانه خانه در ترکیه خرید خانه بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۴۹۲ نیروی کار غیرمجاز خارجی در البرز شناسایی شدند

سیروس دهقان شیری با تاکید بر تشدید نظارت‌ها و برخورد قانونی باکارفرمایان متخلف در استان البرز، گفت: براساس مفاد قانون کار، اتباع خارجی که فاقد کارت کار باشند، اجازه اشتغال در اصناف و واحد‌های تولیدی استان را نداشته و در صورت مشاهده بکارگیری، کارفرمای آنها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه و حبس خواهند بود.

وی با اشاره به اجرای یک هزار و۶۵۳ مورد گشت های مشترک بازرسی کار در سال گذشته انجام شد، ادامه داد: طرح های نظارتی برای شناسایی و جمع آوری نیروی کار غیرمجاز خارجی در البرز ادامه دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز بیان کرد: دراین زمینه ۱۵۱ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۸۹۸ نیروی کار ایرانی در سال ۱۴۰۲ جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای تولیدی و صنعتی شدند.
دهقان شیری گفت: کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی، نسبت به استعلام و درخواست پروانه کار برای نیروهای خارجی مورد نیاز خود اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲ هزار نیروی کار خارجی غیر مجاز در البرز
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ۲ هزار و ۴۹۲ نیروی کار غیرمجاز خارجی در البرز شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد