Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسوشیتدپرس گزارش داد که امارات پس از خارج کردن نیروهای خود از جنگ یمن، تفکیک بخش‌هایی از پایگاه نظامی خود را در اریتره که برای جابجایی سلاح‌های سنگین و انتقال نیروهای خود به یمن استفاده می‌کرد ، آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، امارات، میلیون‌ها دلار برای توسعه یک بندر و گسترش یک باند فرودگاه و ایجاد سایر زیرساخت‌ها در این پایگاه تاسیس شده توسط استعمارگران ایتالیایی در دهه ۱۹۳۰ در شهر عصب اریتره که مشرف به دریای سرخ است، سرمایه گذاری کرده و از سپتامبر ۲۰۱۵ به عنوان پایگاه حمل و نقل سلاح و انتقال نیروها به یمن استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد، امارات قبلاً ماشین آلات جنگی مختلف از جمله تانک‌ها و خودروهای زرهی جنگی و همچنین بالگردهای تهاجمی و هواپیماهای بدون سرنشین را در این پایگاه مستقر کرده بود.

همچنین در این پایگاه، پادگانهایی ساخته شده بود که میزبان نظامیان اماراتی، یمنی و سودانی بود که با کشتی SWIFT-۱ به عدن منتقل شدند.

علاوه بر این، مایکل نایتس، پژوهشگر موسسه سیاست خاور نزدیک در واشنگتن به آسوشیتدپرس گفت که این پایگاه دارای یکی از بهترین بیمارستان‌های صحرایی در خاورمیانه است.

بر اساس این گزارش، از این پایگاه برای حبس اسیران نزد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن استفاده شد.

حال، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد این کشور خلیج فارس، پس از اعلام عقب نشینی نیروهای خود از یمن در تابستان ۲۰۱۹، شروع به خارج کردن تجهیزات خود از این پایگاه و حتی از بین بردن تاسیسات جدید کرد.

تصاویر گرفته شده توسط  شرکت Planet Labs  نشان می‌دهد که همراه با اعلام ابوظبی مبنی بر خروج نیروهای خود از یمن، کارگرانی در حال تخریب تاسیساتی هستند که به نظر می‌رسد پادگان‌های کنار بندر  و مواد و تجهیزات در شمال بندر جمع‌آوری شده و احتمالاً در انتظار بارگیری است.

در اوایل ژانویه، تصویر دیگری، آنچه را که از این پایگاه با وسایل نقلیه و تجهیزات بارگیری شده بود، ثبت کرد و این کشتی قبل از پنجم فوریه بندر را ترک کرد.

همچین بر اساس تصاویر گرفته شده در ژانویه و فوریه، سوله های جدید ساخته شده در امتداد باند فرودگاه، به ویژه آنهایی که تحلیلگران، مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین می‌دانستند، شامل شد.

آسوشیتدپرس گفت، از بین بردن این سوله ها پس از آن صورت گرفت که شورشیان در اقلیم تیگرای اتیوپی، در ماه نوامبر، امارات را به بمباران پایگاه‌های خود با هواپیماهای بدون سرنشین برخاسته از این پایگاه متهم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده جنگ یمن ائتلاف عربی در یمن نیروهای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر