Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@15:24:43 GMT

امارات پایگاه نظامی خود در اریتره را تعطیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۹۷۳۸

امارات پایگاه نظامی خود در اریتره را تعطیل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ای آمریکایی گزارش داد که امارات متحده عربی یکی از پایگاه‌های نظامی خود در اریتره را که مشرف بر تنگه «باب المندب» است، می‌خواهد جمع کند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس پنجشنبه گزارش داد که ابوظبی بخش‌هایی از این پایگاه‌ها را که میلیون‌ها دلار برای ساخت آن هزینه کرده، برچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش امارات از این پایگاه برای انتقال تسلیحات سنگین و برخی از نیروهایش به یمن استفاده می‌کرد.

ساخت این پایگاه به دهه هشتاد میلادی برمی گردد که استعمارگران ایتالیایی ‌‌آن را د رشهر «عصب» که مشرف بر دریای سرخ است، ساخته‌اند و تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ به عنوان پایگاه انتقال تسلیحات سنگین استفاده می‌شد.

این خبرگزاری گزارش داد که امارات پیشتر در این پایگاه جنگ‌افزارهای رزمی مختلفی مانند تانک‌، توپ‌های خودکششی و خودروهای زرهی و بالگردهای تهاجمی و پهپاد مستقر کرده بود.

امارات دو سال پیش بعد از عملی شدن تهدیدهای دولت نجات ملی یمن علیه این کشور و هدف قرار گرفتن فرودگاه‌های دبی و ابوظبی اعلام کرد که نیروهای خود از یمن را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن امارات اریتره پایگاه امارات در اریتره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد

پیش از این، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، گفته بود که کشورش آماده میزبانی از تسلیحات هسته‌ای ناتو "برای تقویت امنیت جناح شرقی ناتو" است. با این حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این اظهار نظر پاسخ داد و آن را "تحریک آمیز" توصیف کرد.

وی افزود: مقامات لهستانی جاه طلبی‌های خود را در مورد اینکه چگونه می‌خواهند به سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده مستقر در اروپا نزدیکتر شوند پنهان نکرده اند و برای مدت طولانی فعالانه آنها را در سیاست عمیقا خصمانه خود در قبال روسیه قرار داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: تسلیحات هسته‌ای آمریکا بلافاصله توجه ستاد کل نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه را به خود جلب می‌کند و در صورت استقرار در خاک لهستان در برنامه ریزی نظامی مورد توجه قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد ورشو دیوانه وار در حال تلاش برای جلب توجه بیشتر برنامه ریزان نظامی در ستاد کل روسیه است. تصور اینکه در صورت ظهور سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی در خاک لهستان، تاسیسات مربوطه بلافاصله دوباره پر می‌شود، دشوار نیست. 

این دیپلمات گفت: فهرست اهداف قانونی برای تخریب در شرایط رویارویی نظامی مستقیم با ناتو پیش رو است.

پیشتر، رئیس جمهور لهستان گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان