Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد پورجعفری، سرپرست واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری گیلان گفت: ویژه برنامه‌ای با عنوان "حیاط روشن رنگ" ساعت ۹ صبح فردا (شنبه ۲ اسفند ماه) به مناسبت روز زبان مادری برگزار می‌شود.

او افزود: در این برنامه هنری ۵ نفر از خوشنویسان گیلان بر اساس اشعار گیلکی و تالشی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در محل حوزه هنری استان خلق اثر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری گیلان اظهار داشت: مهدی سجودی، صادق زلفی، محمد اکبری‌فر، سید محمد آقازاده و خسرو نیکنام از هنرمندان خوشنویس استان هستند که در این روز اشعار گیلکی و تالشی ۷ تن از شاعران گیلانی را خوشنویسی خواهند کرد.

پورجعفری تصریح کرد: حوزه هنری گیلان در سال‌های پیشین ویژه برنامه "حیاط روشن رنگ" را با ایجاد کارگاه‌های مختلفی از قبیل خوشنویسی، نقاشی، مجسمه‌سازی و ... با هدف خلق اثر تجسمی با حضور هنرمندان کشوری برگزار می‌کرد.

روز ۲۱ فوریه از طرف یونسکو به منظور کمک به تنوع زبانی و فرهنگی روز زبان مادری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنر خوشنویسی زبان مادری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی به همت کمیته فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی،  در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهشهر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنر در برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند نقش سازنده ایفا کند گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری را در هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ایفا کند.

وی گفت شهرستان بهشهر با دارا بودن هنرمندانی با سابقه و برجسته در همه مراحل و برگزاری مراسمات ملی مذهبی تاثیر گذار بود و همچنین این بار هم گوشه‌ای از فعالیت خود را در راستای همین هدف به نمایش گذاشت.

آهنگر افزود: آنچه که باعث شد تا کنگره آیت الله کوهستانی در سطح ملی به خوبی تمام بدرخشد ایفای نقش هنرمندان بود که توانستند آیت الله کوهستانی را به مردم و جوانان دهه هشتادی و نودی معرفی کنند.

وی گفت هنرمندان با ذوق سلیقه‌ای که در هنر ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند تا بازدید کننده‌ها با آثار هنری بیش از پیش به وجود شخصیت‌ها و این بار شهدای روحانی استان به محوریت آیت الله هاشمی نژاد پی ببرند.

گفتنی است: این کنگره قرار است با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» در ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی