Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دولت بایدن در حال ارزیابی رویکرد خود در قبال چین است.

وی در گفتگو با شبکه سی ان بی سی افزود: دولت آمریکا این فرصت را دارد که با متحدان خود، کار و برای اقدامات غیرمنصفانه چین چاره جویی کند.‌ی

لن در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تعرفه‌ها علیه چین موثر است گفت «این مساله را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی گفت انتظار دارد چین به تعهداتی که در زمینه تجاری داده است پایبند بماند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت تعرفه‌های اعمال شده بر کالا‌های چینی فعلا برقرار خواهد ماند و دولت آمریکا بررسی خواهد کرد چه راهی در این زمینه مناسب است.

گفتنی است؛ دولت جدید آمریکا در شرایطی سیاست مهار چین را در دستور کار قرار داده است که بر خلاف پیش بینی‌های قبلی که چین در سال ۲۰۳۰ میلادی از نظر اقتصادی به آمریکا می‌رسد، پیامد‌های ویروس کرونا سبب شده است تا بر اساس ارزیابی‌های جدید چین تا سال ۲۰۲۸ علاوه بر رسیدن به اقتصاد آمریکا، از آن هم جلو بزند.

نتایج تحقیقات «مرکز مطالعات اقتصادی و تجاری» انگلیس (CEBR) که روزنامه گاردین منتشر کرد حاکی از آن است که چین به عنوان دومین اقتصاد قدرتمند جهان، تا سال ۲۰۲۸ و ۱۰ سال زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، از آمریکا که فعلا در جایگاه نخست قدرت اقتصادی جهان قرار دارد، پیشی بگیرد.

اخیرا یک مقام اتاق بازرگانی آمریکا، با بیان اینکه این نهاد خواهان بررسی ضربه تعرفه‌های دولت ترامپ به اقتصاد آمریکا و کشاورزان و تولیدکنندگان این کشور است؛ گفت تعرفه‌های اعمالی دولت ترامپ به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار علیه چین، موجب وارد شدن ضربه خسارت باری به تولیدکنندگان و کشاورزان آمریکا شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خزانه داری آمریکا تعرفه گمرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد را در اجرای جزو ۲ بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و همچنین، سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالا‌های اساسی، شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.   کاهش یک درصدی حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده، به دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات مصرفی پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی