Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد، وزیر دفاع به همپیمانان این کشور در ناتو اطمینان داده که واشنگتن به طور شتابزده یا نامنظم از افغانستان خارج نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه عنوان شد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به همپیمانان کشورش گفت، آمریکا در حال انجام یک بررسی جامع از شرایط توافق آمریکا-طالبان با هدف تعیین پایبندی همه طرفها به آن شرایط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او تصریح کرد که متعهد به رایزنی با همپیمانان و شرکا در تمام طول این فرآیند است.

او همچنین به همپیمانان اطمینان داد که آمریکا خروجی شتابزده یا نامنظم از افغانستان نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، آستین گفته که آمریکا در حال بررسی شرایط توافقش با طالبان و پایبندی طالبان به آن است.

آستین در دومین و آخرین روز نشست وزرای دفاع ناتو به ایراد سخنرانی پرداخت.

پیشتر دولت جو بایدن اعلام کرده بود که هنوز تصمیمی در خصوص وضعیت مواضع نظامی در عراق و افغانستان در پی تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خارج ساختن میزان چشمگیری از سربازان اتخاذ نکرده است.

وزیر دفاع آمریکا در اولین نشستهایش با همتایان خود در ناتو طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بر هدف جو بایدن برای احیای روباط و تعهد به پیمان مربوط به دفاع دوجانبه تاکید کرده و در عین حال از همپیمانان آمریکا خواست اهداف مربوط به بودجه نظامی را برآورده سازند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر تعهد آمریکا به شکست پایدار گروه تروریستی داعش، احترام به حاکمیت عراق و تضمین ثبات بلند مدت منطقه ای تاکید کرد. او همچنین اظهار کرد حملات راکتی اخیر در شهر اربیل اهمیت تداوم اقدامات آمریکا در منطقه را نشان میدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا لوید آستین پنتاگون افغانستان وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم

گروه تروریستی داعش ضمن قبول مسئولیت حمله شب گذشته کابل گفت هدف این حمله شیعیان و طالبان بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این «خالد زدران» سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استرصد داعش در افغانستان با چشمان چینی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم
  • رایزنی تلفنی گالانت و آستین؛ گفت‌وگو درباره آخرین تحولات غزه
  • گفت‌وگوی آستین با گالانت درباره رفح