Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:12:34 GMT

پنتاگون: آمریکا عجولانه از افغانستان خارج نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۲۴۰۱

پنتاگون: آمریکا عجولانه از افغانستان خارج نمی‌شود

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که درباره بازنگری توافقنامه قطر با متحدان کشورش مشورت خواهد کرد و نیروهای آمریکایی نیز عجولانه از افغانستان خارج نخواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارداشت که واشنگتن به راه حل دیپلماتیک پایان جنگ در افغانستان تاکید دارد اما از این کشور عجولانه خارج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که آمریکا بسیار دقیق شرایط توافقنامه طالبان و آمریکا در قطر را بررسی خواهد کرد تا شرایط پایبندی طالبان در آن مشخص شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ژنرال آستین به وزرای دفاع سازمان ناتو گفت که آمریکا متعهد است تا با متحدانش درباره توافقنامه آمریکا و ترک افغانستان مشورت کند.

براساس توافقنامه طالبان و آمریکا که در 10 اسفند سال گذشته امضا شد، باید تمام نظامیان خارجی در ماه می سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند.

با این حال، آمریکا در ماههای اخیر تاکید کرده است که خروج از افغانستان به شرایط و اجرای تعهدات طالبان بستگی دارد.

کارشناس افغان: طالبان تاخیر در خروج نظامیان آمریکایی را نمی‌پذیردتاکید کنگره آمریکا بر تاخیر در خروج نظامیان آمریکایی از افغانستاناحتمال بازنگری دولت بایدن در طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمانمخالفت مجلس اعیان انگلیس با خروج نظامیان خارجی از افغانستاناندیشکده آمریکایی: توافق دولت افغانستان و طالبان تا خروج نظامیان آمریکایی غیرممکن است

نشست دو روزه وزرای دفاع ناتو نیز تصمیمی درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان نگرفته است و «ینس استولتنبرک» دبیرکل ناتو نیز خروج از افغانستان را مبتنی بر شرایط اعلام کره است.

از سوی دیگر، طالبان نسبت به هر نوع ادامه حضور نظامیان خارجی پس از ماه می در افغانستان هشدار داده‌ است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان خروج نظامیان آمریکایی نظامیان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که سفر اخیر دیپلمات‌ها و هیأت‌های خارجی به کابل نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه به سطح گسترده پذیرفته‌ شده و منزوی نیست.

مجاهد در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طالبان قابل توجه است.

سخنگوی طالبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد