Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@06:26:23 GMT

ناتو نیروهایش را در عراق ۸ برابر می کند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۲۵۵۵

ناتو نیروهایش را در عراق ۸ برابر می کند

دبیرکل ناتو از تصمیم این ائتلاف نظامی برای افزایش ماموریت هایش در عراق خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از القدس العربی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از تصمیم این ائتلاف نظامی برای افزایش نیروهای خود در عراق جهت تضمین عدم بازگشت گروه تروریستی داعش خبر داد.

استولتنبرگ در پایان نشست وزرای دفاع پیمان ناتو گفت که ناتو در حال حاضر حضور محدود در عراق دارد اما تصمیم دارد به صورت مرحله ای حضور خود را در عراق افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان داشت که شمار این نیروها از ۵۰۰ نیرو به ۴۰۰۰ نیرو افزایش خواهد یافت و ماموریت اصلی این نیروها آموزش ارتش عراق است.

استولتنبرگ افزود که داعش همچنان در مناطق بسیاری از عراق حضور دارد و باید اطمینان یافت که این اتفاق تکرار نشود.

دبیرکل ناتو توضیح داد که تلاش های ناتو شامل نهادهای امنیتی عراق و مناطق خارج از بغداد خواهد بود.

ناتو از سال ۲۰۰۴ برای آموزش نیروهای امنیتی در عراق بوده است.

افزایش نیروهای ناتو احتمالاً باعث کاهش فشار بر نیروهای آمریکایی در عراق می شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ینس استولتنبرگ ناتو عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیمنه «شکست ناپذیری» اسرائیل با انجام عملیات وعده صادق شکسته شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری ظهر دوشنبه به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش، در نشست خبری گفت: اسرائیل کشوری است که به شکل خاصی تشکیل شده و از آنجایی که تجهیزات ما جنبه بازدارندگی دارد به دنبال حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، با هدف بازدارندگی عملیات وعده صادق انجام شد.

به گفته وی ایران اسلامی در فاصله دو هزار و ۵۰۰ کیلومتری با اسرائیل قرار دارد و دفاع ما در جغرافیای ایران گسترده است و از پهباد ها و موشک‌های بومی در این عملیات استفاده شد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با این عملیات، عملیات‌های توسط نیروهای مقاومت یمن، لبنان و عراق که فاصله کمتری با اسرائیل دارند هم انجام شد.

وی تصریح کرد: با استفاده از تاکتیک و تکنیک بومی نیروهای مسلح ایران این عملیات انجام شد و هیمنه اسرائیل با انجام عملیات وعده صادق شکسته شد و این کار موجب حیرت همه جهان سبب شد.

امیر شاطری با بیان این که کل مساحت اسرائیل ۶۰۰ کیلومتر است، افزود: با گذشت بیش از شش ماه اسرائیل در برابر گروه حماس توانسته مقاومت کند و در حال از بین رفتن است.

وی با تاکید بر این که عملیات وعده صادق افتخار آفرین، حساب شده و هوشمندانه انجام شد، گفت: گروه هفت خواستار پیگیری این موضوع تنها از طریق دیپلماسی شدند و عقب نشینی برای ایران هیچ معنایی ندارد و می‌توانیم قدرت خود را به رخ متجاوزان بکشیم.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران کشور با عظمتی است که مردم آن پیرو اهل بیت (ع) و قرآن هستند و اقتدار نیروهای مسلح به پشتوانه مردم است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: جنگ تحمیلی در حالی آغاز شد که بیشتر تجهیزات ما از کار افتاده بود و به دستور بنی‌صدر نیروها از پادگان‌ها رفته بودند و در این شرایط دشمن در سه محور میانی، شمالی و جنوبی عملیات خود را آغاز کرد.

شاطری خاطر نشان کرد: نیروهای ارتش، سپاه و مردمی در برابر ۷۶ کشور در دفاع مقدس ایستادگی کردند.

به گفته وی در اولین روزهای جنگ نیروی هوایی وارد میدان عمل شد و به دنبال آن نیروهای زمینی ارتش هم با دشمن به مقابله پرداختند.

وی تصریح کرد: با گذشت ۴۵ سال از انقلاب با تمام وجود باید روز ارتش را گرامی بداریم و به داشته‌های خود در این زمینه افتخار کنیم.

توانمندی ارتش

وی خواستار تبیین اقداماتی که سبب افزایش اقتدار ارتش در همه عرصه‌ها شده است توسط رسانه‌ها شد و افزود: امروز به توانمندی و توان رزمی برای بازدارندگی رسیده‌ایم که سبب شده هیچ کشوری نتواند برخورد سخت نظامی با ایران را داشته باشد.

وی تاکید کرد: همواره مانند دژ مستحکمی با فرمان‌برداری از فرامین مقام معظم رهبری در برابر دشمنان این آب و خاک ایستادگی خواهیم کرد.

به گفته وی به مناسبت روز ارتش ۱۲ برنامه کلی اجرا می‌شود و در روز ۲۹ فروردین مراسم سان و رژه نیروهای مسلح انجام می‌شود که در آن توانمندی‌های ارتش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با گرامی داشت یاد شهدای انقلاب اسلامی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی در قالب قرار گاه صیاد شیرازی در شهرستان‌های استان به عنوان دیگر برنامه‌های روز ارتش یاد کرد و گفت: امسال با امکانات بیشتری ارائه خدمات به جامعه هدف در میان دشت شهرستان درمیان با کمک هلال احمر و امداد انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پرش چتربازان در تیپ ۵۵ هوابرد شیراز و نمایش دو سلاح جدید تولید ارتش در صورت امکان از دیگر برنامه‌های روز ارتش است.

وی تصریح کرد: پادگان نهبندان ساخته شده و پادگان قاین هم در حال ساخت است و ارتش سرمایه گذاری زیادی در حوزه اقتصاد استان با بهره‌گیری از بومی و نیروی ایرانی انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌ها بشرویه و فردوس، خاطرنشان کرد: با کمک یکی از خیران ارتش کار خیلی بزرگی را در خصوص درخت کاری انجام داد که در این راستا برای ۲۰ خانوار اشتغالزایی شده و با خرید احشام و تهیه علوفه آنها توسط خیر اقدامی دیگری در این زمینه انجام شده است.

شاطری تصریح کرد: در راستای اجرای طرح درخت کاری در کشور امسال ۲۵۰ هزار نهال کاشته شد و هر سال این میزان دو برابر می‌شود.

به گفته وی در حوزه فرهنگی و آموزشی هم قرار گاه مهارت آموزی را با کمک فنی حرفه‌ای و با هزینه بیش از ۵ میلیارد تومان برای آموزش ۱۲ رشته ایجاد کرده‌ایم که عموم مردم هم می‌توانند در این مکان از آموزش‌های مربوط به حرفه مورد نظر خود برخوردار شوند.

وی با اشاره به راه اندازی سالن تیر اندازی با اسلحه بادی در خیابان ارتش گفت: باشگاه بدنسازی چند منظوره ارتش هم به زودی افتتاح خواهد شد و نکته مهم‌تر اینکه صد در صد نیروها ارتش با خانواده در انتخابات شرکت کردند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبر نگار مهر در خصوص مخالفت شورای شهر با احداث برج مسکونی در مکان پیشنهاد شده توسط ارتش، گفت: انجام هر کاری نیاز به هماهنگی‌های دارد که بعد از انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولان استان اطلاع رسانی خواهد شد تا در همان مکان پیشنهاد شده برج مورد نظر توسط ارتش ساخته شود.

کد خبر 6079076

دیگر خبرها

  • هیمنه «شکست ناپذیری» اسرائیل با انجام عملیات وعده صادق شکسته شد
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • افزایش نرخ سفر عتبات از اردیبهشت ماه
  • تلاش بایدن برای افزایش روحیه رژیم اسرائیل و نخستین واکنش به حمله ایران به تل آویو
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق هم در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت
  • مقام ناتو: عضویت اوکراین اجتناب‌ناپذیر است؛ اختلاف بر سر زمان عضویت است
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق