Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:12:14 GMT

اتمام مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۲۸۱۵

اتمام مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران

با توجه به اینکه دیروز آخرین مهلت بارگذاری مدارک مشمولان دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بود، پرونده دریافت این تسهیلات بسته شد.

به گزارش مشرق؛ ثبت نام و اعطای وام ودیعه مسکن که در تیرماه امسال در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسید، دیروز در آخرین مرحله اجرای خود قرار گرفت و پرونده آن بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای اولین بار است که سیستم بانکی کشور با اعطای تسهیلات ودیعه مسکن موافقت می‌کرد از همین رو، به دلیل نبود سازوکار مناسب با آن، سامانه‌های بانکی در اجرای این طرح بارها با مشکلات گسترده روبه رو شده و عملاً روند قدرتمند شدن خانوارها برای پیدا کردن مسکن اجاره‌ای مناسب از محل این تسهیلات، با توقف یا کندی مواجه شد.

بر اساس اعلام محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر ۸۲۱ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند که ۳۲۳ هزار نفر مدارک خود را در سامانه طرح اقدام ملی بارگذاری کرده‌اند.

این موضوع نشان دهنده ناامیدی بسیاری از متقاضیان دریافت این تسهیلات، از موفق بودن ورود به فرآیند به دلیل سخت گیری های بانک‌ها بود.

با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومان در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، نیاز به ضامن نیست و همچنین تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ودیعه یک نفر ضامن و وام ۵۰ میلیون تومانی ۲ نفر ضامن می‌خواهد، اما بانک‌ها هرگز به این مصوبه تن ندادند و تضامین سنگینی از متقاضیان مطالبه کردند.

همچنین با وجود آنکه بانک مرکزی به بانک‌ها هشدار داده بود که نیاز نیست تا ضامن، کارمند رسمی باشد و یا اینکه اگر چک برگشتی داشته باشد، باز هم چک ضامن پذیرفته است، اما بانک‌ها حاضر به اجرای آن نشدند.

با این حال بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در نیمه دی ماه امسال، امکان ثبت نام و بارگذاری آن دسته از مشمولانی که ثبت نام کرده ولی مدارک خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس tem.meud.ir بارگذاری نکرده بودند، امکان بارگذاری این مدارک تا ساعت ۲۴ دیروز وجود داشت.

گفته می‌شود بانک‌هایی که پرونده مشمولان در آنها فعال باشد، طی روزهای آتی هم اقدام به اعطای تسهیلات خواهند کرد؛ ولی فقط به افرادی که تا پایان بهمن ثبت نام خود را تکمیل کرده باشند، ترتیب اثر داده خواهد شد و اگر بعد از ۳۰ بهمن، متقاضی ای اقدام به بارگذاری مدارک کند، پذیرفتنی نیست.

به گفته محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پیش از اصلاح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، افراد مشمول دریافت وام ودیعه مسکن ۷۰۰ هزار نفر بودند اما با دو مصوبه‌ای که از ستاد کرونا گرفتیم به ۸۲۱ هزار نفر افزایش یافت.

وی درباره این دو مصوبه گفت: نخست اینکه مشاوران املاک برای صدور کد رهگیری پول قابل ملاحظه‌ای طلب می‌کردند که با اتاق اصناف هماهنگ کردیم تا هزینه صدور کد رهگیری ۲۵۰ هزار تومان باشد همچنین با مساعدت ستاد ملی کرونا قرار شد کسانی که فرم ج قرمز دارند ولی در حال حاضر فاقد مسکن و مستأجر هستند هم مشمول دریافت وام ودیعه شوند که در نتیجه ۱۲۰ هزار نفر به آمار مشمولان این تسهیلات افزوده شد.

خاطرنشان می‌شود، تا دو هفته قبل، کمتر از ۱۹۵ هزار نفر توانسته بودند وام ودیعه مسکن بگیرند و پرونده حدود ۱۲۰ هزار نفر در حال بررسی در بانک‌های عامل بود. همچنین ۵۰۰ هزار نفر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه طرح اقدام ملی اقدام نکرده بودند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا طرح اقدام ملی محمود محمود زاده ستاد ملی کرونا وزارت راه و شهرسازی محمود محمودزاده ستاد کرونا سامانه طرح اقدام ملی دریافت وام ودیعه وام ودیعه مسکن هزار نفر ستاد ملی ثبت نام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار با روسای بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد با تجربه ۴۶ ساله در توسعه مشاغل خرد و کوچک، تلاشی جدی و موثر انجام داده تا از این محل اشتغال پایدار و درآمدزایی خانواده‌های تحت حمایت تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با استعدادیابی، مهارت آموزی و پایش اولیه سعی می‌کند تا تسهیلات اشتغال‌زایی را به مددجویان توانمند و علاقمند به حِرَف مختلف پرداخت کند تا از این محل خودکفایی تحقق پیدا کند.

حسین‌نژاد افزود: این نهاد انقلابی در یک چرخه تخصصی و کاملاً مشخص از مرحله پیش پرداخت تسهیلات تا بازپرداخت این تسهیلات را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و حتی به مدت ۳ تا ۵ سال نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زایی را انجام می‌دهد تا کمترین انحراف را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بررسی میدانی کارشناسان کشوری و استانی از بابت طرح‌های اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که ۹۶ درصد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان در محل مورد نظر هزینه شده و کمترین انحراف را در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شاهد هستیم.

وی با قدردانی از مدیران، کارشناسان و پرسنل بانک‌های همکار کمیته امداد در مساعدت با این نهاد انقلابی برای پرداخت سریع و روان تسهیلات تکلیفی در طول سال بیان کرد: سال گذشته از جزء ۳ و ۴ تبصره ۱۸ بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان سهمیه این بانک‌ها بوده که از جزء چهار ۱۴۳ میلیارد تومان و از جزء سه نیز ۶ میلیارد تومان پرداختی تسهیلات را شاهد بودیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: در سالی که مزین به جهش تولید با مشارکت مردم است، تلاش بیشتری انجام خواهیم داد تا با مساعدت بانک‌های عامل و پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان برای هر طرح اشتغال‌زایی، به گردش اقتصادی و درآمدی خانواده‌ها کمک کنیم.

حسین نژاد گفت: سال گذشته در سایه این پرداختی‌ها ۲ هزار مددجو به نقطه خودکفایی رسیدند و امسال با ادامه پرداختی تبصره ۳ و ۴ از سوی بانک‌های عامل امیدواریم خودکفایی بخش دیگری از مددجویان را شاهد باشیم.

کد خبر 6081548

دیگر خبرها

  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان