Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@22:18:42 GMT

رفع تحریم‌ها به رفتار ایران بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۴۸۰۵

رفع تحریم‌ها به رفتار ایران بستگی دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یک روز پس از برگزاری نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی عضو برجام و آمریکا و اعلام آمادگی کاخ سفید برای شرکت در گفت‌وگوهای برجامی با ایران، «جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال افریقا ادعا کرد: ایران توافق هسته ای را نقض کرده و رفع تحریم‌ها به رفتار تهران بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون اشاره به نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا و بی عملی طرف‌های اروپایی در این توافق مدعی شد: ایران باید به برجام بازگردد و ما از آن‌ها خواسته‌ایم تا این اقدام را صورت دهند.

او در پاسخ به سوالی درباره تاثیر لغو تحریم‌ها در مذاکرات با ایران هم ادعا کرد: گمان نمی‌کنم که ما باید سیگنالی بفرستیم مبنی بر اینکه از عدم تعهد ایران چشم‌پوشی می‌کنیم یا آن را از انظار پنهان می‌کنیم. آن‌ها طرفی هستند که شرایط برجام را نقض می‌کنند؛ و آن‌ها طرفی هستند که می‌توانند در این رابطه کاری انجام دهند و باید به تعهداتشان بازگردند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه مسیر بازگشت ساده و شامل تعهد - اقدام - جلسه است؛ تاکید کرد: آمریکا باید در پایبندی به قطعنامه تمام تحریم‌ها را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد، بعد از آن، ما فوراً تمام اقدامات اصلاحی (کاهش تعهدات) را به عقب برمی‌گردانیم.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در پیام توییتری تاکید کرد: ایالات متحده اذعان کرد که ادعاهای پامپئو در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ فاقد وجاهت قانونی بوده است. موافقیم.  در انطباق با قطعنامه ۲۲۳۱: ایالات متحده باید بدون قید و شرط و به صورت موثر تمام تحریم‌های اعمال، بازاعمال یا تغییر برچسب ‌داده شده توسط ترامپ را لغو کند.

دولت جدید آمریکا به تازگی برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به منظور بحث درباره مسیر دیپلماسی برنامه هسته‌ای اعلام آمادگی کرده است. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد که واشنگتن دعوت نماینده اتحادیه اروپا را خواهد پذیرفت.

توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد اما دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.​

پربیننده ترین احتمال بازگشت آمریکا به برجام قوت گرفت بازگشت آمریکا به برجام خبری خوب برای جهان است خروج ایران از ⁧‫پروتکل الحاقی‬⁩ قطعی است ایران قصد نصب سانتریفیوژهای بیشتری در تأسیسات نطنز دارد/ سانتریفیوژهای فعال به ۶عدد خواهد رسید اکنون توپ در زمین ایران است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: توافق هسته ای توافق هسته ای ایران قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود