Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@21:59:27 GMT

چای خوردن چه زمانی خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۷۲۸

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف هرگونه مواد خوراکی اگر به اندازه کافی و معقول باشد، نه‌تنها خطری برای بدن ندارد، بلکه مفید است، اما چنان‌چه همین ماده خوراکی بیشتر از حد معمول و نادرست مصرف شود، مضرات بسیاری برای بدن در پی دارد.

چای سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف بیش از حد آن، آسیب‌های فراوانی به بدن وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخستین نقطه در بدن که مورد آسیب مصرف بیش از حد چای قرار می‌گیرد، مینای دندان است که به‌عنوان یک عامل مهم تیره شدن و پوسیدگی دندان به‌شمار می‌رود.

در چای سیاه، ماده‌ای به نام تئین وجود دارد که موجب افزایش ضربان قلب می‌شود و مصرف بیش از حد آن برای افرادی که ضربان قلب آنها بیشتر از ۸۰ است، توصیه نمی‌شود.

به‌دلیل وجود همین ماده در چای، مصرف بیش از حد آن موجب تهییج اعصاب و بروز عصبانیت و در برخی خانم‌ها باعث بروز اضطراب می‌شود.

از آن‌جا که چای سیاه حاوی مقدار زیادی کافئین و تئین است، به افراد مبتلا به زخم معده توصیه می‌شود که مصرف آن را کاهش دهند یا حداقل ۳ ساعت بعد از غذا چای بنوشند.

این موضوع مهم است که چای، چه ساعتی از روز مصرف شود و توصیه این است که به علت خالی بودن معده، افراد یک ساعت قبل از غذا از نوشیدن چای خودداری کنند.

بلافاصله بعد از غذا نیز نباید چای مصرف شود. مصرف چای بلافاصله پس از غذا به کاهش جذب اسیدفولیک، آهن و کلسیم در بدن منجر می‌شود و به مرور مشکلاتی مانند پوکی استخوان در افراد را به دنبال خواهد داشت.

البته مصرف کم چای سیاه در طول روز، به عملکرد بهتر کلیه و آرامش اعصاب کمک می‌کند. ما باید یاد بگیریم که هر ماده‌ای را به مقدار کم و میزان تعیین شده، استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چای چای سیاه مصرف بیش از حد چای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود

تین نیوز

 رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای شهرستان جلفا از اجرای عملیات عمرانی برای حذف پیچ های خطرناک در محور جلفا-سیه رود خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، ایوب کنگری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا گفت: عملیات عمرانی حذف پیچ های خطرناک جاده سیه رود به دلیل شیب تند، عدم وجود دید کافی برای رانندگان و قرارگیری در میانه پرتگاه و تپه خاکی یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان جلفا می باشد که با تخصیص اعتبار ۲ پیچ ۹۰ درجه سیه رود جهت تردد ایمن و بهبود مسیر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا شروع شده و استمرار دارد.     

وی افزود: در این عملیات احداث یک دستگاه پل با لوله های بتنی ۶ متری، تعریض دو دستگاه پل با باکس بتنی، ترانشه برداری و خاکریزی به ارتفاع ۴ متر و عرض ۱۱ متر بطول ۵۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در اجرای این پروژه صورت گرفته است.                                          

کنگری ادامه داد : بر اساس تفاهمنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با سازمان منطقه آزاد ارس مقرر گردیده عملیات اجرایی پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا آغاز و تا پایان موعد مقرر (تیرماه ۱۴۰۳) به بهره برداری برسد.                  

گفتنی است محدوده منفصل نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ۶۵ کیلومتری شرق جلفا قرار گرفته و تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و اوراسیا می باشد و از اهمیت بالایی در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن!(عکس)
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • مطالعات تطبیقی: استفاده از مقایسه در علم
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن