Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@09:21:15 GMT

افزایش ۷۰درصدی فروش تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۷۶۷

افزایش ۷۰درصدی فروش تجهیزات پزشکی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ در یک‌سال گذشته که کرونا فروش تمامی اصناف را تحت‌تاثیر قرار داد اما فروش برخی از اقلام هم افزایش پیدا کرد که بدیهی است این اقلام تجهیزات پزشکی و ایمنی است. مشاهدات میدانی از سه‌راه جمهوری حاکی از کاهش فروش تقریبا ۴۰ درصدی فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی است اما تقاضای اقلامی مثل ونتیلاتور خانگی، دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی و همین‌طور کپسول اکسیژن و تعلقاتش افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از فروشندگان خیابان جمهوری به ما می‌گوید: «مردم در وهله اول به بیمارستان مراجعه می‌کنند و اگر قرنطینه خانگی برایشان تجویز کرده‌ باشند برای خرید وسایل به سمت ما می‌آیند؛ گرچه بیشتر وسایل را از همان بیمارستان می‌خرند.» به گفته این فروشنده در ابتدای امسال که کرونا شایع شده «دخل ما روی همین وسایل کرونایی مثل پالس اکسیمتر و تب‌سنج و ونتیلاتور می‌چرخد». این فروشنده ادعا می‌کند تجهیزات پزشکی می‌گوید فروش این اقلام نسبت به پارسال که خبری از کرونا نبود ۷۰ درصد بیشتر شده است: «موضوع اینجاست که این اقلام قیمت چندانی ندارند. درحالی‌که هزینه‌های اجاره‌بها و دستمزد شاگرد و پول آب و برق همه بیشتر شده.» فروشنده دیگری در همین خیابان درباره میزان کاهش فروش سایر تجهیزات پزشکی می‌گوید: «کاسب نمی‌تواند جنسش را زیر قیمت خرید بفروشد. دلار بالا می‌رود ما جنس می‌خریم، پایین می‌آید اما روی قیمت بنکدار تاثیری نمی‌گذارد؛ مردم هم از ما توقع دارند جنس گران خریده‌شده را ارزان بفروشیم.» این فروشنده درمورد میزان افزایش قیمت اقلام مربوط به کرونا می‌گوید: «قیمت پالس اکسیمتر در تابستان ۲۴۰ هزار تومان بود پاییز رسید به ۴۲۰ هزار تومان. دلار پایین آمده اما قیمت‌ها نه. اگر زیر قیمت فروش به مشتری جنس بدهم باید کرکره را پایین بکشم.» البته این اقلام علاوه بر افزایش قیمت افزایش فروش هم داشته‌اند: «بین ۶۰ تا ۷۰ درصد فروش بیشتری نسبت به پارسال داشته‌ایم. اما شرایط مناسب نیست. بعضی از وسایل اصلا پیدا نمی‌شود. وضعیت واردات خیلی خراب است. بنکداران یا واقعا نمی‌توانند وارد کنند یا کم جنس وارد بازار می‌کنند. بعضی از تجهیزات بیهوشی و تنفسی و همین‌طور ارتوپدی اصلا پیدا نمی‌شود. البته جنس‌ نامرغوب در بازار زیاد است اما تجهیزات پزشکی چون با جان بیمار سروکار دارد، وسیله‌ای نیست که هر مدلی شد به‌دست مشتری بدهیم، حداقل من نمی‌توانم.» این فروشنده هم منکر افزایش فروش اقلام تنفسی نمی‌شود: «اما فروش مابقی وسایل کم‌ شده و هزینه‌ها هم آنقدر بالا رفته که عملا روی دخل تاثیر چندانی نگذاشته است.»

  هر نفر یک ماسک و ضدعفونی‌کننده

کالای دیگری که با افزایش فروش همراه بوده انواع مواد ضدعفونی و ماسک‌های پزشکی است؛ اقلامی که در ابتدای شیوع کرونا به سختی در بازار پیدا می‌شد. ابتدای سال جاری قیمت هر لیتر الکل اتانول ۹۶ درصد ۱۷ هزار تومان مصوب شد که قیمت دو لیتری آنها ۳۴ هزار تومان درمی‌آمد. در‌حالی‌که دکه‌های برپاشده که مواد ضدعفونی و ماسک می‌فروشند هر ظرف ۳ لیتری مواد ضدعفونی را ۱۳۰ هزار تومان می‌فروشند که نشان از افزایش قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی دارد. اما میزان فروش این اقلام هم افزایش قابل‌توجهی داشته است. یکی از پرسنل داروخانه‌ای در خیابان میرزای شیرازی می‌گوید: «نمی‌توانم آمار بدهم، یعنی مشخص نیست. الان فروش مواد ضدعفونی و ماسک از همه اقلام غیردارویی داروخانه بیشتر است، نه فقط اینجا همه‌جا همین‌طور است. قبلا تعداد معدودی آن هم بر حسب عادت انواع ژل ضدعفونی می‌خریدند اما الان شده جزء لاینفک جیب یا کیف هر کسی که در خیابان است. خب به همین میزان فروش ما بالا رفته است.» او درباره وضعیت فروش ماسک می‌گوید: «پیش از کرونا ماسک فروش کمتری نسبت به انواع ماده ضدعفونی دست داشت چون تقاضای قشر خاصی بود اما الان همه ماسک می‌زنند.» این فروشنده می‌گوید قیمت هر ماسک سه‌لایه پزشکی که ابتدای سال ۵ هزار تومان بود الان به ۲ هزار تومان رسیده: «خب اوایل جنس کم بود، هیچ‌کس برای شیوع کرونا در این حد آماده نبود. قیمت‌ها هم گران بود. الان دیگه در هر خیابان ماسک با قیمت دولتی می‌فروشند مشخص است که قیمت‌ها پایین می‌آید.» به گفته او از سه ماه پیش که دکه‌های توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در خیابان‌ها برپا شده میزان فروش داروخانه‌ها حدود «۱۵ تا ۲۰درصد» در این اقلام پایین آمده است.

برخلاف ۹۰ درصد بازار که در شرایط کرونایی با کاهش فروش و حتی تعطیلی واحدهای صنفی روبه‌رو بود، فروش اقلام پزشکی تنفسی مربوط به کرونا و همین‌طور موادضدعفونی و انواع ماسک افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرد. مشاهدات میدانی ما از افزایش فروش ۷۰ درصدی انواع اقلام تنفسی خبر می‌دهد. داروخانه‌دارها هم می‌گویند میزان فروش ماسک و موادضدعفونی نسبت به پارسال آنقدر بالاست که آمار دقیقی ندارند و البته منطقی به‌نظر می‌آید.

پربیننده ترین رتبه بندی فقط برای معلمان اجرا می‌شود ۵ماده غذایی که کلیه‌هایتان را سمی می‌کنند دختر صدام به عراق باز می‌گردد +عکس محدودیت تردد شبانه در کدام استان‌ها ادامه دارد؟ قسط دوم حق التدریس معلمان کی پرداخت می‌شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی مواد ضدعفونی افزایش فروش هزار تومان میزان فروش همین طور فروش ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744648

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟