Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@19:57:11 GMT

سازمان ملل خواستار اجرا و تقویت برجام شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۹۷۳

سازمان ملل خواستار اجرا و تقویت برجام شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، با استقبال از نامه آمریکا در پس گرفتن ادعای فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران، گفت: از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای تقویت و تحکیم برجام اقدام کنند.

فرهان حق روز جمعه در نشست خبری خود درباره نامه روز گذشته نمایندگی آمریکا برای پس گرفتن ادعای فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران، این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استقبال از تحول انجام شده، افزود: امیدواریم هر آنچه که در روزها و هفته‌های آتی انجام می‌شود برای تقویت اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک باشد.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهیم اقداماتی را انجام دهند که از این دستاورد مهم دیپلماتیک را تقویت و تحکیم سازد.

حق درباره لغو محدودیت بیشتر دیپلمات‌های ایرانی هم اظهار کرد: این اتفاق خوبی است که دیپلمات‌ها بتوانند راحت‌تر و سازنده‌تر فعالیت‌هایی را که باید، انجام دهند.

وی درباره پیشنهاد نشست مشترک اروپا، ایران و آمریکا برای بحث نسبت به برجام، هم گفت ما عضو توافق گروه ۱+۵ و ایران نیستیم اما همواره همه را به اجرای آن تشویق کرده‌ایم. ما می‌خواهیم که برنامه جامع اقدام مشترک اجرا و تقویت شود و از همه طرف‌ها خواسته‌ایم از هر اقدامی که به تضعیف آن می‌انجامد، خودداری کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: همانگونه که پیش از این گفتم، انتظار داریم ایران به همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهد.

کد خبر 586043 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام سازمان ملل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند

شیوا قاسمی پور عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حمله سپاه پاسداران به مراکز نظامی و پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: آن‌ها باید بدانند هر کنشی، با واکنشی رو به رو خواهد شد و هر اقدام نسنجیده‌ای قطعا با واکنش طرف مقابل هم رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها پیش از این چندین بار چنین اقداماتی علیه ما انجام داده بودند و فکر نمی‌کردند با واکنشی رو به رو شوند، اما این بار نیرو‌های سپاه پاسداران با عملیاتی که انجام دادند نشان دادند که اسرائیلی‌ها حرفی برای گفتن ندارند و باید سر جای خود بنشینند.

قاسمی پور گفت: آن‌ها باید بدانند که نمی‌توان به حریمی وارد شد و جوابی دریافت نکرد. این اقدام هوشمندانه نیرو‌های مسلح ما، هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای آمریکا و متحدینش پیامی داشت که ظلم پایدار نمی‌ماند.

وی افزود:‌ این‌ها ۳۵ هزار انسان را به شهادت رساندند و خدا به کشور ما کمک کرد که پاسخی دقیق به این حرکتشان بدهیم و به امید خدا به زودی مردم غزه هم نجات پیدا کنند و بدانید که مسلمانان اگر با یکدیگر اتحاد داشته باشند قطعا کشوری به خودش اجازه وحشی‌گری علیه‌شان را نمی‌دهد.

وی در ادامه تاکید: مسلمانان باید کنار هم باشند و وحدت داشته باشند. هدف همه مسلمانان یکی است. همه این‌ها می‌تواند کمک کند تا دیگران از کشور‌های اسلام سوءاستفاده نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند