Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:02:06 GMT

عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۸۱۲۱

عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های عراقی، «عبدالامیر الحلفی» مدیرکل وزارت بهداشت عمومی عراق روز جمعه در سخنانی گفت: عراق وارد خطرناکترین مرحله همه گیری شده است. وزارت بهداشت بار‌ها تاکید کرده بود که وضعیت عراق متفاوت از سایر کشور‌هایی که شاهد گسترش همه گیری هستند، نیست.

وی افزود: عدم پایبندی شهروندان به پروتکل ها، شمار مبتلایان و مرگ و میر‌ها را افزایش خواهد داد لذا کوتاهترین و موثرترین راه، پایبندی به تدابیر پیشگیرانه و ماسک زدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحلفی گفت: گونه جدید ویروس با گونه قدیمی بسیار متفاوت است، اما نیازی به جداکردن مبتلایان گونه جدید از مبتلایان به گونه قدیمی نیست.

وی تصریح کرد: پروتکل‌ها و اقدامات بهداشتی یکسانی در مورد مبتلایان به هر دو گونه ویروس اعمال می‌شود و آزمایشگاه‌ها هم یکسان است.

وزارت بهداشت عراق شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در طول ۲۴ ساعت گذشته را چهار هزار و ۲۴ نفر اعلام کرده است که با احتساب این تعداد، شمار کل مبتلایان به کرونا در عراق به ۶۶۱ هزار و ۴۷۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت عراق همچنین اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده که با احتساب آنها، شمار کل قربانیان کرونا در این کشور به ۱۳ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

یکهزار و ۸۰۲ فرد مبتلا نیز در طول ۲۴ ساعت اخیر در عراق بهبود یافتند و به این ترتیب شمار کل بهبود یافتگان در این کشور به ۶۱۴ هزار و ۵۲۹ نفر رسید.

عراق از روز گذشته مجموعه تدابیر پیشگیرانه جدیدی از جمله وضع مقررات منع تردد از ساعت هشت شب تا پنج صبح به مدت دو هفته برای مقابله با همه گیری در نظر گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی عراق ویروس کرونا گسترش کرونا گونه جدید ویروس گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی وزارت بهداشت همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 6 جنایت مرتکب شد که در نتیجه آن 79 فلسطینی به شهادت رسیدند و 86 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 34 هزار و 262 شهید رسید و شمار زخمی ها نیز به 77هزار و 229 نفر رسید.


 

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • اردوغان وارد عراق شد