Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه طراحی و ساخت اتاق عمل سیار و خودکششی صبح امروز شنبه دوم اسفندماه با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

هدف از اجرای این پروژه طراحی و ساخت یک مجموعه تاکتیکی در قالب اتاق عمل خودکششی است که علاوه بر ارتقای توان رزم در حوزه پشتیبانی، امکان خدمت‌رسانی در مواقع بحرانی و شرکت در طرح‌های مردم یاری را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول با بهره مندی از انرژی حاصل از سلول های خورشیدی می تواند توان مورد نیاز خود را تامین کرده و علاوه بر مقاوم بودن در مقابل حملات شیمیایی و میکروبی محیط استریل همانند یک اتاق عمل را برای انجام جراحی‌های اورژانس در شرایط و مکان‌های مختلف فراهم کند.

مهم‌ترین کاربردهای اتاق عملیات خودکششی را می توان اعزام به ماموریت های تاکتیکی و رزمایش‌ها و تسهیل در ایجاد بیمارستان صحرایی، پشتیبانی به موقع در مواقع بحرانی، اعزام به مناطق صعب العبور و همچنین مناطق محروم جهت ارائه خدمات پزشکی و شرکت در طرح‌های مردم یاری دانست.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های این سامانه بهره‌مندی از برانکارد متحرک متصل به خودرو، سیستم تعادل خودکار و سامانه پایش علائم حیاتی بیمار به صورت ویدیویی و برخط است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش نیروی پدافند هوایی اتاق عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر نیروهای حاضر در منطقه، شش اکیپ عملیاتی آبفا با تجهیزات کامل از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، هرمزگان و خراسان جنوبی به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.

امینی اضافه کرد: علاوه بر تجهیزات موجود در کنارک، امشب سه تیم واکنش سریع به همراه تجهیزات مختلفی مانند خودروهای بحران آب و فاضلاب، پمپ‌های ویژه تخلیه رواناب‌ها و فاضلاب، دیزل ژنراتور و موتورهای برق برای خروج آب از معابر در این شهر مستقر می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن بازدید از ایستگاه پمپاژ شماره ۳ فاضلاب کنارک با حضور میدانی در سطح شهر وضعیت فاضلاب محله‌های مختلف شهر را که درگیر نفوذ آب‌های سطحی در معابر و منازل شده‌اند، بررسی کرد.

کد خبر 6082147 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • تاسیسات آبرسانی در جنوب استان کرمان دچار حادثه جدی نشده است/ اعزام تیم واکنش سریع مناطق سیل زده
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو