Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شادلو نایب رییس اتحادیه باغداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تنوع اقلیمی و شرایط طبیعی پتانسیل خوبی برای تولید انواع میوه در کشور فراهم کرده است و این فرصت خوبی برای به دست آوردن جایگاه در جهان است به طوری که رتبه ششم و هفتم تولید را در جهان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها در بخش کشاورزی افزود: قیمت نهاده‌هایی مانند کود؛ سموم؛ مکانیزاسیون؛ ادوات کشاورزی و ابزار و لوازم جمع آوری محصولات باغی افزایش ۴ برابری داشته است.

بیشتر بخوانید

کمبودی در عرضه پرتقال شب عید نداریم/ ظرفیت بی نظیر صادرات سیب در سال ۹۹

او ادامه داد: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی هزینه‌های تولید را در بخش باغبانی چند برابر کرده است که باعث افزایش قیمت ۵۰ درصدی میوه نسبت به سال قبل شده است.

شادلو اظهار کرد: باغداران در چنین شرایطی که گرانی نهاده‌ها فشار دو چندانی را به آن‌ها وارد کرده است، اما همچنان در خط مقدم تولیدات باغی هستند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران کشور دستگاه‌های نظارتی را موظف به نظارت بربخش‌های عمده فروشی تا خرده فروشی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها دربازار مصرف دانست و تصریح کرد: بهترین ملاک برای تشخیص قیمت میوه میادین میوه و تره بار هستند و طبق قانون میادین اجازه افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت از مرحله عمده تا خرده فروشی را دارند و بیشتر از این غیر قانونی است.

او با بیان اینکه امسال در تولید سیب و مرکبات وضعیت خوبی در کشور داشتیم، گفت: رشد تولید پشتیبان و تنظیم کننده بازار است. میوه شب عید نه تنها گران نمی‌شود بلکه شاهد بازاری پایدار خواهیم بود و با توجه به شرایط پیش بینی شده برای عرضه میوه به بازار آمادگی داریم و دستگاه‌های نظارتی هم باید به کمک ما بیایند تا شاهد بازاری آرام در آستانه سال نو باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت میوه میوه و تره بار افزایش قیمت نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان خصوصی‌سازی قیمت پایه و شرایط عرضه سهام شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را برای عرضه در فرابورس به شرح زیر اعلام کرد.

قیمت این دو تیم به شرح زیر است:

استقلال

تعداد کل سهام قابل واگذاری: ۵،۵۰۳،۴۸۶،۵۰۰

درصد کل سهام قابل واگذاری: ۵۱ درصد قیمت پایه هر سهم (ریال): ۳،۳۶۲

ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری (ریال): ۱۸،۵۰۲،۷۲۱،۶۱۳،۰۰۰

سهام استقلال قرار است سه شنبه ۲۱ فروردین ماه واگذار شود.

پرسپولیس

تعداد کل سهام قابل واگذاری: ۵،۳۶۲،۶۵۷،۶۵۰

درصد کل سهام قابل واگذاری: ۵۱ درصد قیمت پایه هر سهم (ریال): ۳،۹۴۶

ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری (ریال): ۲۱،۱۶۱،۰۴۷،۰۸۶،۹۰۰

سهام پرسپولیس هم در تاریخ شنبه ۱۱ فروردین ماه واگذار خواهد شد. با قیمت‌های اعلام شده هر سهم پرسپولیس نسبت به استقلال از ارزش بالاتری برخوردار است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳/ قاسمی: قیمت دلار چند درصد گران می‌شود؟
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال