Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا گفت، پایان یافتن مداخله کشورش در افغانستان منوط به کاهش حملات طالبان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نخستین کنفرانس خبری خود در این سمت اظهار کرد: باید خشونتها هم‌اکنون کاهش یابند.

آستین که یک ژنرال چهار ستاره نیروی زمینی ارتش آمریکا است و قبلا ناظر بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه تحت ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق بوده گفت، خروج از افغانستان "شتابزده" نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: ما می‌خواهیم این کار را به شکل روشمند و سنجیده انجام دهیم و من مطمئنا از هیچ گونه تصمیمی جلو نخواهم زد، توصیه‌ای که برنامه ارائه‌اش به رئیس جمهور را دارم پیش نمایی نخواهم کرد.

او ادامه داد: البته فرماندهان حق و مسئولیت دفاع از خودشان و شرکای افغانشان در برابر حملات را دارند.

بر اساس توافق منعقد شده میان آمریکا و طالبان، که سال گذشته میلادی از سوی دولت دونالد ترامپ امضا شد، طالبان جلوی استفاده گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان به عنوان پناهگاه امن برای حمله به غرب را در کنار مشارکت در مذاکرات و کاستن از خشونتها میگیرد و در ازایش ارتش آمریکا تا ماه مه کاملا از افغانستان خارج می‌شود.

آستین اظهار کرد که ضرب‌الاجل در حال نزدیک شدن ماه مه را "در نظر دارد" اما به این اشاره کرد تا زمانی که طالبان تعهداتش را عملی نکند این ضرب‌الاجل عملی نمی‌شود.

او گفت: به وضوح هم اکنون خشونتها بیش از حد بالا هستند و باید پیشرفت بیشتری در مذاکرات تحت رهبری افغانها حاصل شود. من از همه طرفها می‌خواهم که مسیر صلح را انتخاب کنند.

همچنین به گفته آستین، در حالی که پنتاگون در میانه "بازبینی دقیق بین سازمانی" در قبال توافق آمریکا با طالبان و نقشش در افغانستان قرار دارد، اما "در مقطع فعلی، تصمیماتی درباره آینده وضعیت قوای ما اتخاذ نشده‌اند".

آستین تاکید کرد، آمریکا با همپیمانان و شرکایش در این کشور رایزنی خواهد کرد و در قبال تصمیم واشنگتن "سورپرایزی در کار نخواهد بود". او تاکید کرد: همچنان که ما فرآیند بازبینی خود را به جلو میبریم با همپیمانانمان در ناتو، شرکایمان در ماموریت "حمایت راسخ" و البته دولت افغانستان رایزنی خواهیم کرد. ما با یکدیگر و با هم رایزنی خواهیم کرد و با یکدیگر تصمیم خواهیم گرفت و اقدام خواهیم کرد.

او متذکر شد که در جریان نشست دو روزه مجازی اخیر وزرای دفاع ناتو نیز همین احساس را به همپیمانان در ناتو ابراز کرده است.

او گفت: من به همپیمانانمان گفتم صرف نظر از این که نتیجه بازبینی ما چه خواهد بود، آمریکا اقدام به خروج شتابزده یا نامنظم از افغانستان و در معرض ریسک قرار دادن شهرت ائتلافهای ماه یا نیروهای آنها نخواهد کرد.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم روز جمعه در صحبتهایش خطاب به نشست مجازی کنفرانس امنیتی مونیخ برنامه‌اش برای میزان حضور سربازان در افغانستان را مشخص نکرد. او تنها در صحبتهایش متعهد به حمایت از فرآیند صلح میان دولت افغانستان و طالبان و جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به پناهگاه امن تروریستها شد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت، درخواستی برای ماندن نیروهای گارد ملی آمریکا در محل ساختمان کنگره فراتر از اواسط مارس مطرح نشده است.

او به خبرنگاران در پنتاگون گفت: "هم اکنون زمان قابل انتظار برای باقی ماندن آنها 12 مارس است. ما الزام یا درخواستهای دیگری از سوی یک آژانس فدرال دیگر به منظور ارائه حمایت از آنها نداریم.

آستین در پاسخ به این سوال که آیا پنتاگون به رهگیری تهدیدات معتبری همراه با الزام برای حضور طولانی‌تر این نیروهای گارد پرداخته، اظهار نظر نکرد و گفت: این احتمالا مناسب نیست که من از این تریبون درباره مسائل اطلاعاتی صحبت کنم.

وی افزود، پنتاگون به ارزیابی تهدیدات ادامه خواهد داد و "تصمیمات بر مبنای آنچه که ما باور به معتبر بودن یا نبودنش داشته باشیم اتخاذ خواهند شد."

وزیر دفاع آمریکا گفت: برنامه من این است که این نیروها را یک روز بیشتر از آنچه که لازم است نگه ندارم اما آنها می‌دانند و می‌فهمند که اگر قانونگذاران ما نیاز به کمک و محافظت داشته باشند، آنها آماده ارائه این محافظت به آنها هستند.

هزاران نیروی گارد ملی آمریکا از زمان وقوع حمله ششم ژانویه حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره این کشور در واشنگتن دی.سی مستقر هستند. تعداد این نیروها در زمان قبل از مراسم تحلیف جو بایدن و در زمان این مراسم در اوج خود به 26000 تن رسید اما با شروع فوریه به 7000 تا کاهش یافته و پلیس کنگره درخواست کرده که تا 12 مارس 4900 نیروی گارد ملی باقی بمانند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در ادامه این اظهارتش به ویدیوی پربازدیدی در فضای مجازی پرداخت؛ ویدیویی که در آن یک تفنگدار دریایی زن آمریکایی در وضعیت مشوش گفت که یک مقام ارشد واحد تفنگداران دریایی آمریکا بعد از آن که یک تفنگدار دریایی مرد به او تجاوز جنسی کرده، همچنان اجازه به ماندن این مرد در این نیرو داده است.

آستین گفت که این ویدیو را دیده و آن را "عمیقا آزاردهنده" یافته است.

وی افزود: "من از کارمندانم خواستار اطلاعات بیشتر شدم و اظهار نظر بیشتر نمی‌کنم."

در این ویدیوی فرستاده شده در روز پنجشنبه در شبکه تیک تاک، این تفنگدار دریایی زن از کمپ لوجون، می‌گوید این سرباز مرد در حالی که گناهکار بودنش را پذیرفته با مداخله فرمانده‌اش اجازه به ماندن در این نیرو پیدا کرده است.

او گفت که متجاوز به وی ابتدا قرار بود اخراج آبرومندانه داشته باشد اما حالا حتی بعد از چندین توصیه از سوی مقامهای عالی تر برای نماندنش در این نیرو، همچنان در آن مانده است.

آستین تاکید کرد: من این مساله تجاوز جنسی را بسیار بسیار جدی میگیرم. ما مدتهاست که به صورت جدی در قبال این مساله کار کرده‌ایم اما هنوز آنها را اصلاح نکرده‌ایم. ما قرار است هر آنچه که در قدرتمان باشد برای اصلاحش انجام دهیم.

وی افزود، جمع آوری داده اولین گام است اما پنتاگون به زودی "بررسی دقیق خودمان و آنچه که کارکرد داشته و آنچه که کارکرد نداشته و تدابیری که ما در ضمن حرکت جلو باید اتخاذ کنیم را اجرا می‌کند و هر رویکرد دیگری از نظر من غیرمسئولانه است".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان لوید آستین افغانستان ارتش آمریکا وزیر دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری